Gå til innhold

Hvor gjør dere av alt? Hygiene og vaskeartikler?

Ireth Carnesir

Anbefalte innlegg

Tømmer badet for renovering og kaster unna. Men likevel er det lassevis med vaskemidler og hygieneartikler. Har hatt veldig dårlig system på det gamle badet. har hatt masse plastkurver oppe vaskemaskin og tørketrommel. Pluss noe i badeskap og en Elfa trådkurv. Utrolig dårlig løsning. Ser ikke for meg at jeg skal få plass til alt dette i en vanlig baderomsinnredning og et langskap i tillegg. Har ikke hatt noe langskap på det gamle badet.

Så hvor gjør dere av alle nødvendigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle vaskeartikler som ikke trenger å "bo" på badet bor i vaskeskap på kjøkkenet. Over vaskemaskin og tørketrommel har vi et skap som rommer vaskepulver og tøymykner - grei plassering, også er det unna vei.

Resten står i skap på badet - vi har ikke høyskap, men en 120cm innredning med "nok" skapplass. viktig å tenke på plassering av alt før dere handler innredning - det skal jo vare lenge.

Lykke til med oppussingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 120 cm bredt høyskap, så plass på badet er ikke noe problem! Består av 6 skap, 6 skuffer, og 3 åpne hyller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også alt som ikke trenger å "bo" på badet i et vaskeskap på kjøkkenet. Vaskepulver, tøymykner etc har vi satt på en hylle over vaskemaskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 120 cm lang innredning, med skuffer og skap under og over. I tillegg har vi ett høyskap.

Vi hadde muligens klart oppbevaringen uten høyskapet, men du så deilig det er å ha god plass til ALT av velvære produkter, sminke, vaskepulver, tøymykner, hundre hånklær osv osv

Lagringsplass får man liksom aldri nok av. (Men viktig å ta et rydde-raid innimellom, så en ikke sparer på alt mulig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kanskje ett minimum av slike ting, men det er faktisk ikke noe problem på det knøttlille badet vårt. Vaskepulver og tøymykner står oppe på vaskemaskin/tørketrommel. Dusjting har vi i en sånn trådkurv inne i dusjen. Sminke, parfyme osv har vi i ett lite skap på veggen, men større ting som lotioner står i skapet under vasken, sammen med grønnsåpe, salmiakk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Vi har bare et lite skap på badet, og den er hengt høyt opp :( Hadde ikke overlevd uten kurver som festes på veggen med sugekopper. Har også noen fine esker stående på vaskemaskinen, fint å gjemme vekk ting som ikke er så fine.

Vaskemidler oppbevares i et kjøkkenskap, med unntak av vaskepulver som står på gulvet ved siden av vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk over om du virkelig trenger alle disse vaskemidlene.

Vi har egentlig ikke så mye stående. Vaskepulver/tøymykner har vi i en plastkurv oppå varmtvannstanken eller vaskemaskinen (kommer litt an på). Vaskemidler har vi i skapet under kummen på kjøkkenet.

Tar slett ikke mye plass. Men så har vi ikke så mye av sånt heller. Stort sett holder vi oss til salmiakk, klorin, grønnsåpe, skurekrem og et eller annet til vinduer og speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vaskepulver, tøymykner og andre rengjøringsmidler har vi på vaskerommet, på hyller over varmtvannstanken. Filler og kluter ligger i skapet på vaskerommet, og mopp-skaft og andre skaft henger på veggen på vaskerommet (på en sånn snedig holder kjøpt på sparkjøp!)

Hygieneartikler har jeg i skapet under vasken på badet, der står også et lite lager med håndsåpe til vasken og andre flasker som er for store til å ha i de mindre skapene som henger lenger opp på veggen!

I tillegg til den innredningen som henger på veggen har jeg kjøpt en frittstående hylle på Ikea som jeg ruller sammen håndduker i slik at den plassen er frigjort fra skapene. Fungerer bra når man har et lite bad!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygieneartikler som shampo, kremer, solkremer, ekstra såper, nye tannkoster, og alt mulig sånn har vi i skapet under vasken på badet. Disse hygieneartiklene holder på å spise opp den vesle plassen som er der!!! :evil: Sikkert mye som kunne blitt kastet inni der.

Grønnsåpe, vaskepulver, Milo, JIF på spray i ulike varianter, Klorin og sånne greier har vi på vaskerommet. Har nettopp hatt generalopprydning der. Har kjøpt to kurver som er skrudd på veggen, og som rommer disse vaskemidlene. Deilig å få dem bort fra benkeplaten der de sto før. Eller lå, hvis de hadde veltet seg rundt i alt rotet som var der før!

Det er mye hyggeligere og letter å holde orden hvis forutsetningene er tilstede og man har organisert plassen på en gjennomtenkt måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Jeg har alt sånt stående på vaskerommet. Ikke at jeg har noe særlig orden der enda - men planen er å innrede vaskerommet med skap, hyller og benkeplate.

Nå har jeg vaskemidlene stående i et lite kommodeskap, resten står oppå varmtvannsberederen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en firkantet "plastkurv" på badegulvet hvor alt av rengjøringsmidler (inkl vaskepulver, tøymykner o.l.) til badet står. Ellers har vi et skap på kjøkkenet hvor vi har resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente ikke kun vaskemidlene, men ALT man har på et baderom om man ikke har eget vaskerom.

Feks Sminke, Masse forskjellige kremer og lotions,dusjsåper, shampoer, hårkurer, resemidler, div baby hygiene( shampo, såpe,kremer, våtservietter) ,bleier, barberskum, barberhøvel div barbermaskiner, epilator, hårklipper, hårføner, hårbørster, linseutstyr, brilleetui, forskjellige piller og medisiner, øretermometer, Nesehorn, myggmiddel, ørten solkremer m forskjellig faktor, after sun, aloe vera, div våtservietter til morpluss pluss. Vaskemidler: 2 typer vaskepulver, skyllemiddel, tepperneseveske, Milo, vaskemidler for impregnerte klær, impregnering, Vanish, biotexspray, klor, salmiakk, forskjellige ajax flasker, spraybad,blåjif, nylonvask, håndrens pluss pluss.

Ja dette er er det jeg kom på i farta uten å ha sjekket. Vet det er mye mer. Lurer på om jeg egentlig trenger alt dette? Har jeg mer enn de fleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Du burde ikke oppbevare medisiner på badet, det er for varmt der. Solkrem kan gjerne være i kjøleskapet.

Jeg har kjempemange kremer, masker etc..men er på en hard avvenningskur nå, jeg får ikke kjøpe nye før jeg har brukt opp produkter som ligger i skapene. Synder av og til, men det fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom vaskemidler:

Sminken har jeg, etter mye om og men, plassert i dype plastkurver og plastbokser på hyller. Der står og så alle kremer, renseprodukter osv. Et salig kaos og akkurat nok plass.

Håndsåpe og litt store beholdere med krem m.m. står inne i skapet under vasken.

I dusjen gar vi en sånn to-etasjes kurv fra IKEA som vi har shampo, balsam, hårkurer, såpe og andre dusje-ting i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...