Gå til innhold

Gir opp livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å gi opp livet. Jeg klarer ingenting om dagen, har hatt det sånn i over ett år. Men det har gått opp og ned. Jeg kommer meg ikke på skolen, får ikke trent, holder ikke kontakt med venner. Har bare lyst til og sove hele dagen fordi det er så vondt å leve. Går med en klump i halsen heletiden. Ligger bare i senga å ser i veggen og kommer ingen vei i livet. Jeg har skjelvinger i kroppen, variert/vanskelig pust, hjertebank. Er også ett slit å komme seg ut døra. Har alltid slitt litt men før var jeg mye mer sosial og hadde mange venner. Blir lett kjent med nye mennesker og er flink til å snakke for meg. Har også mange gutter etter meg. (Selvom det virker teit å skrive) men nå føler jeg at ingenting betyr noe.. Hva har skjedd og hva skal jeg gjøre??

Anonymous poster hash: 07a64...680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lyst til å gi opp livet. Jeg klarer ingenting om dagen, har hatt det sånn i over ett år. Men det har gått opp og ned. Jeg kommer meg ikke på skolen, får ikke trent, holder ikke kontakt med venner. Har bare lyst til og sove hele dagen fordi det er så vondt å leve. Går med en klump i halsen heletiden. Ligger bare i senga å ser i veggen og kommer ingen vei i livet. Jeg har skjelvinger i kroppen, variert/vanskelig pust, hjertebank. Er også ett slit å komme seg ut døra. Har alltid slitt litt men før var jeg mye mer sosial og hadde mange venner. Blir lett kjent med nye mennesker og er flink til å snakke for meg. Har også mange gutter etter meg. (Selvom det virker teit å skrive) men nå føler jeg at ingenting betyr noe.. Hva har skjedd og hva skal jeg gjøre??

Du skal pelle deg av gårde til fastlegen. Håper du får rask og god hjelp. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som du har en depresjon, noe som er veldig vanlig og går an å behandle. Kom deg til legen! Lykke til :)

Skrevet

Roten til løsningen ligger der. Gå tilbake i fortiden og prøv å tenk hva som har skjedd i livet ditt som har forandret deg så mye. Det pleier å være et punkt i liver der noe skjer og livet tar en helt annen retning. Flyttet du på deg? Fikk du ny jobb? Endring i kjærlighetslivet? Osv. Skriv gjerne en dagbok på de mest tankefulle dagene.

Neste steg blir å ta tur til fastlegen og forklare situasjonen, enten ASAP eller etter du har sortert tankene og fått en tanke om hva som har gjort deg slik. Legen vil da kunne hjelpe deg videre, om det så blir henvisning til psykolog eller mer spesialisert psykiatrisk senter eller what not.

Jo, og det viktigste er at du ikke stenger disse tankene inne, del dem gjerne med noen du stoler på og kan prate åpent med.

Ellers kan jeg anbefale http://aktivitetsvenner.no som en start hvis du vil sosialisere deg mer og "tvinge" deg selv til å komme ut.

Skrevet

Det kommer til å bli bedre, GARANTERT, og en dag vil du være uendelig takknemlig for at du ikke ga opp! :blomst:

Skrevet

Be om hjelp fra nærmeste familie! De er sikkert bekymret for deg.

Anonymous poster hash: 2047d...dfa

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære ts,

du har fått noen gode råd allerede.

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen).

Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...