Gå til innhold

Direktefly til New York


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kun Norwegian som flyr direkte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Sas og United gjør det også.

Skrevet

Er det kun Norwegian som flyr direkte?

Både SAS og United har også direkte flygning. Men SAS og United flyr til Newark mens Norwegian flyr til JFK, men det har vel strengt tatt mindre å si.

Skrevet

Ok. Takk for svar :)

Skrevet

Ok. Takk for svar :)

Bare hyggelig.

Men det som kan være verdt og merke seg er at United bruker B757, en narrowbody maskin. Altså med kun 1 midtgang. En del synes dette blir litt klaustrofobisk på så lange reiser. Mens SAS med A330 og Norwegian med B787 bruker widebodymaskiner. Altså med 2 midtganger og gir en mye større romfølelse enn det United sin maskin gjør.

Skrevet

Bare hyggelig.

Men det som kan være verdt og merke seg er at United bruker B757, en narrowbody maskin. Altså med kun 1 midtgang. En del synes dette blir litt klaustrofobisk på så lange reiser. Mens SAS med A330 og Norwegian med B787 bruker widebodymaskiner. Altså med 2 midtganger og gir en mye større romfølelse enn det United sin maskin gjør.

Høres ut som du har peiling, så jeg skyter inn et lite ekstraspørsmål jeg. Stemmer det at sas sitt underholdningssystem er skikkelig utdatert? I så fall er det ganske viktig å ta med i beregningen også.

Skrevet

Høres ut som du har peiling, så jeg skyter inn et lite ekstraspørsmål jeg. Stemmer det at sas sitt underholdningssystem er skikkelig utdatert? I så fall er det ganske viktig å ta med i beregningen også.

Altså SAS har hatt et gammelt system, men de driver og oppgraderer dette på sine A330 og A340. Dette skulle de være ferdige med i løpet av 2015, men om de er blitt det og eventuelt om de er blitt det til dere skal reise vet jeg faktisk ikke. Men det skal være under oppgradering så vidt jeg har fått med meg.

Skrevet

Bare hyggelig.

Men det som kan være verdt og merke seg er at United bruker B757, en narrowbody maskin. Altså med kun 1 midtgang. En del synes dette blir litt klaustrofobisk på så lange reiser. Mens SAS med A330 og Norwegian med B787 bruker widebodymaskiner. Altså med 2 midtganger og gir en mye større romfølelse enn det United sin maskin gjør.

Jeg reiste med United denne høsten, og jeg elsket at man fikk vinduplass uansett hvor man ble plassert. Å sitte så lenge i fly midt i mellom midtgangene så lenge uten å kunne se ut er drittkjedelig, og mer klaustrofobisk enn å kunne se ut for å si det sånn... Dessuten er det mindre slitsomt å fly på et lite fly enn et stort et. Mindre folk og bråk å forholde seg til + boarding og avstigning går så mye fortere.

Skrevet

Bare hyggelig.

Men det som kan være verdt og merke seg er at United bruker B757, en narrowbody maskin. Altså med kun 1 midtgang. En del synes dette blir litt klaustrofobisk på så lange reiser. Mens SAS med A330 og Norwegian med B787 bruker widebodymaskiner. Altså med 2 midtganger og gir en mye større romfølelse enn det United sin maskin gjør.

Hvem av disse hadde du valgt å fly med da? Synes setene til Norwegian er så vonde å sitte i, som å sitte på stein. Komfort er viktigst for meg i hvert fall.

Skrevet

Hvem av disse hadde du valgt å fly med da? Synes setene til Norwegian er så vonde å sitte i, som å sitte på stein. Komfort er viktigst for meg i hvert fall.

Nå er det flere år siden jeg fløy med SAS og veldig lenge siden jeg har fløyet laaangt. Og jeg synes Norwegian er helt greie på Europa og sitte ihvertfall 737-800 varianten deres. Men skulle jeg reist til USA eller annen langdistanserute for den del hadde jeg nok valgt en premium løsning. En god del bedre benplass uten at det koster skjorta slik business klasse gjør.

Så hadde jeg valgt så hadde jeg fortrinnsvis valgt SAS +. Flere årsaker, de er et alianseselskap skulle noe skje så deres maskin ikke kommer avgårde er det lettere ihvertfall for dem å få dere over med en alliansepartner, eventuelt via København. Siden Norwrgian ikke er i noen allianse og i tillegg foreløpig har en liten langdistanseflåte så blir man fort veldig mye lenger stuck med dem hvis noe skjer. Åresaken til at jeg vil velge SAS fremfor United (United er i allianse med SAS forøvrig). Er at når du skal tilbake til Norge og noe skulle skje, så vil EUs forbrukerretter gjelde for deg hvis noe skulle skje. Skulle du derimot fly med United så er det amerikanske forbrukerretter som gjelder for flygningen.

Vet ikke hvor godt dette hjalp deg men det er ihvertfall slik jeg vil tenke hvis jeg skal fly direkte til NYC.

Skrevet

Jeg reiste med United denne høsten, og jeg elsket at man fikk vinduplass uansett hvor man ble plassert. Å sitte så lenge i fly midt i mellom midtgangene så lenge uten å kunne se ut er drittkjedelig, og mer klaustrofobisk enn å kunne se ut for å si det sånn... Dessuten er det mindre slitsomt å fly på et lite fly enn et stort et. Mindre folk og bråk å forholde seg til + boarding og avstigning går så mye fortere.

Jeg ser den, men samtidig flyr du SAS intercontinentalt kan du velge sete ved bestilling, og hvis man er 2 som reiser sammen så må det jo være helt perfekt med vindusraden hvor det er 2 seter.

Skrevet

Jeg reiste med United denne høsten, og jeg elsket at man fikk vinduplass uansett hvor man ble plassert. Å sitte så lenge i fly midt i mellom midtgangene så lenge uten å kunne se ut er drittkjedelig, og mer klaustrofobisk enn å kunne se ut for å si det sånn... Dessuten er det mindre slitsomt å fly på et lite fly enn et stort et. Mindre folk og bråk å forholde seg til + boarding og avstigning går så mye fortere.

Det samme tenkte jeg, de midtsetene må være pyton. Jeg bestiller alltid vindusplass på langflyvninger. Og to midtganger er vel ikke noe pluss, jeg vil tro ganske få benytter seg av begge to.

Anonymous poster hash: 2d7e4...e67

Skrevet

Det samme tenkte jeg, de midtsetene må være pyton. Jeg bestiller alltid vindusplass på langflyvninger. Og to midtganger er vel ikke noe pluss, jeg vil tro ganske få benytter seg av begge to.

Anonymous poster hash: 2d7e4...e67

Dobbel midtgang gir en mye bedre romfølelse enn fly med enkel midtgang, og på lange flygninger så er det mange som faktisk synes det er viktig. Men ikke alle, bare sier at det er mange som synes det er viktig, at de synes det rett og slett blir trangt med 757 til United. Men ser helt klart bakdelen med å havne i midten, særlig hvis man havner midt i midten for å si det slik.

Skrevet

Jeg har flydd kun med United og har ikke noe å utsette på dem. Bra entertainmentsystem der man kan velge hva man vil se på. I motsetning til feks sydenfly 😝

Vi kom oss hjem fra LA via Newark da askeskyen lå over hele Europa også. Bare 8 dager for sent, men uten noe om og men. Ble booket om på avreisedagen (at flyet fra NY ble kansellert bare få timer før avgang er en annen sak. Ingen andre fløy i Europa. Vi ringte før vi dro til LAX, flyet skulle gå-og fikk beskjed ved boarding til NY at det var kansellert. Litt irriterende men det løste seg!)

Skrevet

Altså SAS har hatt et gammelt system, men de driver og oppgraderer dette på sine A330 og A340. Dette skulle de være ferdige med i løpet av 2015, men om de er blitt det og eventuelt om de er blitt det til dere skal reise vet jeg faktisk ikke. Men det skal være under oppgradering så vidt jeg har fått med meg.

Ja, det var i hvert fall under oppgradering da jeg fløy med dem Oslo - New York (og også LA - København) i mars i fjor, så det var null underholdning noen av strekningene, noe som var rimelig kjipt. Ellers synes jeg det var fint å fly SAS da, og de bør jo snart være ferdig med å oppgradere underholdningssystemet. :)

Anonymous poster hash: d4fd8...15e

Skrevet

SAS flyr ikke Køben - LA.



Anonymous poster hash: 14bc9...0ce
Skrevet

SAS flyr ikke Køben - LA.

Anonymous poster hash: 14bc9...0ce

Jeg mente selvfølgelig SF - København. Beklager feilen. :)

Anonymous poster hash: d4fd8...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...