AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er nettopp funnet ut av at jeg er gravid, men vil gjerne vente med å si det til mine foreldre til jeg er i 12.uke. (Pga MA sist svangerskap) Det som er "problemet" er at mine foreldre holder på å bestille cruise for oss, denne turen blir da når barnet er ca 4 mnd. Har veldig lyst å være med på denne turen, da vi har planlagt det lenge (mange som skal være med). Er det noe problem å reise med baby på 4 mnd? Mange sier det går helt fint å reise til syden osv, men dette er tross alt på en båt i 10 dager, og pluss at vi må ta fly tur retur 9 timer hver vei. Er redd for at dette kan bli stressende både for meg og baby, men er jo veldig vanskelig å forestille seg hvordan dette kan bli (er første barn). Er også litt redd for at jeg skal få angst for å reise ut på sjøen, syns generelt sånne ting er litt skummelt, og blir kanskje enda mer skummelt viss jeg har med en baby :S Er det noe spesielt en må bestille/sjekke e.l når vi har baby med? Det er min far som har kontakten med reisebyrået, og jeg kan jo ikke få han til å spørre Håper noen har råd og/eller erfaring som vil dele Anonymous poster hash: 081e8...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Jeg hadde aldri dratt på et slikt cruise med en fire mnd gammel baby. Hva feks om barnet blir sykt og trenger behandling? Medisiner? Det er sikkert en 'lege' på båten - men jeg ville ikke slåtteg til ro med det var jeg deg. En så liten baby har dessuten ikke nødvendigvis innarbeidet gode søvnrutiner enda. Ferien kan bli et ordentlig ork og slit for deg.Anonymous poster hash: af1ff...339
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Jeg ville bestillt turen, men med avbestillings forsikring. Det er umulig for oss og vite hvordan din baby blir når den er 4 mnd. min baby sov veldig godt når han var 4 mnd, så det hadde nok gått fint. Men som sagt det er jo umulig og svare på nåAnonymous poster hash: b5ed5...db4 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Du får faktisk ikke lov til å dra på cruise med baby på 4 mnder. Vi ville det i august, da hadde baby vært 5 mnder men reglene er 6 mnder. Etter 6 mnder er det fritt frem å dra.. 1
niniel Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Jeg tror cruise er en ok form for ferie med baby, lite stress, alt på en plass.i nærheten av soverom hele tiden. Da vår var fire mnd hadde vi fin rutine på han, hadde gått fint på cruise tror jeg. Men babyer er jo forskjellige. Jeg ville dog vært mye mer skeptisk til å ta med en baby så langt vekk (9 timer flytur betyr vel at dere skal til et annet kontinent) flest og fremst pga fremmed bakterie/viruskultur. Slike virus kan ramme små babyer hardt, i motsetning til oss voksne som har bedre immunforsvar. Når man er i en annen del av verden vil ikke du ha antistoffer mot disse i melka di, og babyen blir dermed enda mer utsatt, og vil bli sykere ved eventuell smitte. Dette betyr ikke at babyen er dømt til å bli syk om dere drar, men sjansen for det vil jo øke, selv om dere tar nødvendige forholdsregler. Mange tar jo med babyer på slike reiser, noen holder seg friske, andre får mer eller mindre alvorlige sykdomsforløp. Sjekk iallfall om dere må ha vaksine dit dere skal, og om denne kan gis til baby.
Gjest Magdalene Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 (endret) På royal caribbean er det ikke lov med barn under 6mnd.http://www.royalcaribbean.com/customersupport/faq/details.do?pagename=frequently_asked_questions&pnav=5&pnav=2&faqType=faq&faqSubjectId=333&faqSubjectName=Onboard+Policies&faqId=309 Går ut i fra at det er slik for andre selskap også. Endret 14. januar 2015 av Magdalene
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 På royal caribbean er det ikke lov med barn under 6mnd.http://www.royalcaribbean.com/customersupport/faq/details.do?pagename=frequently_asked_questions&pnav=5&pnav=2&faqType=faq&faqSubjectId=333&faqSubjectName=Onboard+Policies&faqId=309 Går ut i fra at det er slik for andre selskap også. Jeg kosulterte med alle de som går i karibien iallefall og aldersgrensen er 6 mnder over hele rekka..
Schadenfreude Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Ni timers flytur med så liten baby hadde jeg ikke gjort. Mest sannsynlig får du ikke ha med baby på båten heller. Men når baby er 7-8mnd er cruise egentlig helt ypperlig.
Gjest Magdalene Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Ni timers flytur med så liten baby hadde jeg ikke gjort. Mest sannsynlig får du ikke ha med baby på båten heller. Men når baby er 7-8mnd er cruise egentlig helt ypperlig. Det er jo da de er superenkle på fly! Det er hvertfall da (rundt 4-6 mnd) mine har sovet seg gjennom laaaange flyturer.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Det er jo da de er superenkle på fly! Det er hvertfall da (rundt 4-6 mnd) mine har sovet seg gjennom laaaange flyturer. ...når ble alle unger helt like? Min er 4 mnd nå, og ville vært et mareritt å ha med seg på en sånn tur. Blir fort overstimulert av mye nytt og ender opp med å gråte hysterisk, sover stort sett aldri mer enn 2 timer sammenhengende, blir sutrete om h*n ikke underholdes konstant og vil veldig ofte bæres mye. Men det betyr jo ikke at alle andre unger er sånn Anonymous poster hash: 7c4ef...fad
Gjest Magdalene Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 ...når ble alle unger helt like? Min er 4 mnd nå, og ville vært et mareritt å ha med seg på en sånn tur. Blir fort overstimulert av mye nytt og ender opp med å gråte hysterisk, sover stort sett aldri mer enn 2 timer sammenhengende, blir sutrete om h*n ikke underholdes konstant og vil veldig ofte bæres mye. Men det betyr jo ikke at alle andre unger er sånn Anonymous poster hash: 7c4ef...fad neida, men om man har relativt "enkle" unger, som sovner de fleste steder, så er jo den alderen desidert enklest å reise langt med. Kontra en aktiv toåring.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Tusen takk for svar alle sammen <3 dessverre mistet jeg igjen i dag, bare noen timer etter at jeg skrev innlegget.. Men godt med råd og info. Kommer nok til å fortsette prøvingen fremover likevel... TSAnonymous poster hash: 081e8...ccf
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Tusen takk for svar alle sammen <3 dessverre mistet jeg igjen i dag, bare noen timer etter at jeg skrev innlegget.. Men godt med råd og info. Kommer nok til å fortsette prøvingen fremover likevel... TSAnonymous poster hash: 081e8...ccf Uff, det var trist å høre. Håper en ny liten baby sitter snart igjen😊
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 <3 Anonymous poster hash: e8f43...be1
niniel Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Det var trist å høre, alle gode tanker til dere!
Arianna Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Ånei, så trist å høre! Stor klem til deg, ts ♡
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Det var jo veldig trist:( Men da kan du jo i hvertfall se frem til ett fantastisk cruise! (som du ikke kunne blitt med på med baby) Det er den dessidert beste ferieformen jeg vet om:) Anonymous poster hash: 4962b...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå