Aircondition Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 hva gir dere barna av kosttilskudd? Gjerne begrunnelse og tanker rundt
Charlene87 Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Barn trenger ikke kostilskudd. Bare la dem spise sunt 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Gir omega 3 fisker og sanasol De er småspiste og har litt for ensidig kosthold( og nei får ikke gjort noe med det(uten å bruke tvang da)) Anonymous poster hash: b998e...6c2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Barn trenger ikke kostilskudd. Bare la dem spise sunt Ja, du sitter vel på all verdens erfaring om det du Anonymous poster hash: b998e...6c2 1
Gjest Phoenix Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 På dager uten sol så pleier å gi noe med d-vitaminer.
Aircondition Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2015 Da tenker jeg på de som ikke får i barna sine tilstrekkelig med næringsstoffer
Gjest Meeh Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Barn trenger ikke kostilskudd. Bare la dem spise sunt Bare tull. Det skal ekstremt mye til for at et barn får i seg bl.a nok d-vitaminer gjennom kosten i et land som Norge (dette er også et ekstremt viktig mikronæringsstoff i den alderen da det trengs for optimalt opptak av kalsium), og hvis barnet er kresent og unngår visse viktige matvarer så burde man vurdere å supplementere med kosttilsskudd. Omega 3 og d-vitamin gjennom kosttilskudd burde være en selvfølge. Endret 14. januar 2015 av Meeh
Aircondition Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2015 Jeg gir barna tranfisk/kapsel, sanasol og en vitaminbjørn. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har helt kontroll på om det gir for mye, for lite, eller dobbelt opp. Det har rett og slett blitt en vane, jeg har ikke tenkt så mye over mengde og innhold osv.. Noen som har noen innvendinger å komme med her?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Jeg gir barna tranfisk/kapsel, sanasol og en vitaminbjørn. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har helt kontroll på om det gir for mye, for lite, eller dobbelt opp. Det har rett og slett blitt en vane, jeg har ikke tenkt så mye over mengde og innhold osv.. Noen som har noen innvendinger å komme med her? Både sanasol og vitaminbjørner skal vel ikke være nødvendig. De spiser da noe mat i tillegg vel? Anbefalt dagsbehov(inkl mat) står på pakningen, så er ikke så vanskelig å finne ut av. Anonymous poster hash: b998e...6c2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Her får barna tran, trenger de egentlig noe mer da når man har varieret kosthold?Anonymous poster hash: 8b44f...0e1
Aircondition Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2015 Men er det skadelig med den mengden de får? jeg begynte å gi de sanasol i tillegg til det andre etter at de spurte om de kunne få det når de var til meg også. Jeg kjøpte, og tenkte ikke noe mer over det..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Men er det skadelig med den mengden de får? jeg begynte å gi de sanasol i tillegg til det andre etter at de spurte om de kunne få det når de var til meg også. Jeg kjøpte, og tenkte ikke noe mer over det.. Enkelte vitaminer(de fettløselige) er det ikke bra å få for mye av. Anonymous poster hash: b998e...6c2
Vera Vinge Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Jeg gir yngstemann på 10 mnd tran. Han på 3 har fått tran før, men nå vil han plutselig ikke ha. Og siden vi alle har vært så mye syke i vinter, er det nå innkjøpt vitanminbjørner. Men eldstemann spiser mye fisk og grønt, så jeg er ikke noe bekymret for kostholdet. Hadde kanskje tenkt annerledes om han var småspist og mye syk i tillegg.
Gjest Phoenix Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Enkelte vitaminer(de fettløselige) er det ikke bra å få for mye av.Anonymous poster hash: b998e...6c2 Kan det ikke føre til forgiftning? Syns jeg leste om en som hadde død av A vitamin forgiftning. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Kan det ikke føre til forgiftning? Syns jeg leste om en som hadde død av A vitamin forgiftning. Jo, men det skal litt mengde til da. Man skal allikevel ikke gi over anbefalt dagsdose. Anonymous poster hash: b998e...6c2
Gjest Meeh Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Jeg gir barna tranfisk/kapsel, sanasol og en vitaminbjørn. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har helt kontroll på om det gir for mye, for lite, eller dobbelt opp. Det har rett og slett blitt en vane, jeg har ikke tenkt så mye over mengde og innhold osv.. Noen som har noen innvendinger å komme med her? Sanasol og vitaminbjørn kombinert har ingen hensikt, husk at omega-3 kapsler også ofte har A, D og E-vitamin. Da snakker vi kanskje trippel dose her. Forhold deg i utgangspunktet til å ikke overstige de anbefalte dagsdosene nevneverdig (disse vil du finne på varedeklarasjonen), anbefalingene for d vitamin kan greit overstiges litt når man ser sola lite. Endret 14. januar 2015 av Meeh
skruf Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Her gir vi Udos Choice for fettsyrer (er for sløv på å ha fet fisk 3 ganger i uken...), samt kalsium og vit D. Kalsium og vit D ble vi fortalt at vi bør gi av legen pga jenta har melkeproteinallergi.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Barn trenger ikke kostilskudd. Bare la dem spise sunt Det er jo en grunn til at det anbefales å gi barna tran og/eller D-vitamin allerede fra fødsel. Anonymous poster hash: 82092...df9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Da tenker jeg på de som ikke får i barna sine tilstrekkelig med næringsstoffer Da får du hjelp av legen din til å finne ut hva de evt trenger. Anonymous poster hash: 23a10...c50
Gjest tuppesjura Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Minsten får jerntilskudd - ligger på maxinntak for dagen og enda er det ikke nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå