Gå til innhold

Jeg trenger motivasjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 29 år som nylig har fått vite at jeg har pco og kan ha vanskelig med å få barn. Har forstått at vektlegging er eneste riktige her. Ved pco anbefales lavka bo kosthold, hvilket jeg er kjent med men hater!! Jeg er svært stillesittende med en passiv jobb på kontor. Går aldri tur. Har omtrent ingen bevegelse i min hverdag og gater fysisk aktivitet. Jeg vil ikke være uærlig å si at jeg er motivert, for det er jeg ikke. Men jeg trenger hjelp. Jeg er 110 kg fordelt på 1.71 cm. Altså mange kilo å bære på. Disse ekstra kiloene hat rast på meg på to år. Var nemlig slank "før". Dette er nok mye pga min insulinresistens som igjen kommer av pco. Kroppen min lagrer fetter mye raskere pga dette. Ved trening og lavkarbo kosthold vil dette bedres og pco er ikke en kronisk sykdom, men kan lett kureres ved f.eks vektlegging og riktig kosthold. Nå har jeg kommet til det punkt at jeg ikke kan leve slik lengere. Jeg sliter enormt med muskler og ledd kronisk hver dag og psyken min er på bånn. Jeg kjenner at jeg er ufattelig dårlig form. Og med et litt for høyt kolesterol samt blodtrykk må jeg virkelig ta tak i livet mitt før jeg blir skikkelig syk. Jeg lager denne tråden fordi jeg håper noen der ute kan hjelpe med med å sette i gang. Si hva jeg skal gjøre, motivere meg og fortelle meg at dette er viktig. Jeg er så ung og mitt håp er å bli frisk så jeg kan bli gravid snart. Jeg er så lei av denne tunge og syke kroppen. Jeg har prøvd å slanke meg mange ganger uten hell. Jeg holder ut et par måneder, også sklir det ut...Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre mer. Det var mitt hjertesukk. Håper noen tok seg tid til å lese. TAKK.

Anonymous poster hash: 57854...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet godt hvordan du har det,slanking er ikke lett nei. Men det er som regel ikke så mye som skal til. Hvorfor må du bruke lavkarbo? Beklager hvis det sto i teksten. Greia er jo å passe på hva man spiser,spise lite og ofte. Det er mye lettlagd mat som er sunn. Fikk litt tips selv fra en tråd her om dagen. Når det kommer til aktivitet så mener jeg det er kjempe viktig i kombinasjon med kosthold for å få det til :) liker du ingen form for aktivitet? Det er ikke så mye som skal til. Det er nok med 30 min gange hver dag,å det er ikke mye

Skrevet

Finn et "slankekurs" som kombinerer veiledning for kosthold og fysisk aktivitet. Å møte andre som har samme problemer og som du kan jobbe sammen med er ofte mer motiverende enn å prøve å endre ting på egenhånd. Mange større treningssenter har tilbud om slikt.

Anonymous poster hash: c6f72...1d7
Skrevet

Det virker som om du trenger mye motivasjon og hjelp. Jeg ville kontaktet profesjonelle og fått faglig help til både kosthold og trening. Kanskje syns du det er dyrt (kanskje 20 000,-???) men jeg hadde vært villig til å betalt den prisen og sett på det som en investering.

Vet ikke hvordan tilbudet for faglig hjelp er der du bor?

Anonymous poster hash: 87c10...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...