Bumblebee73 Skrevet 3. august 2004 #1 Del Skrevet 3. august 2004 I vårt nabolag er det mange katter. Jeg er så lei av at de tisser i blomsterbedene mine og gjør fra seg på plenen. Vi hundeeiere plukker jo opp etter våre firbeinte, men katteeiere bare slipper ut kattene sine. J eg skjønner jo at man ikke kan fly etter katta og plukke opp hele tida. Men det bare er så irriterende. Jeg har prøvd å bruke "Katt deg vekk", hele pepperkorn, spaghettivann rundt omkring i hagen for å få dem til å gå andre steder, men ingenting har fungert så langt. Har dere noen tips, så kom gjerne med dem. Jeg vil prøve alt for å slippe stanken av kattepiss når jeg kommer ut av døra om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 4. august 2004 #2 Del Skrevet 4. august 2004 Litt ansvar må jo vi katteeiere også ta... Da tenker jeg på kastrering. Kattepiss fra ukastrerte hannkatter har jo en ekstremt sterk lukt! (og hunnkatter som ikke er steriliserte, er jo ikke mye bedre siden de tiltrekker seg hannkatter i mils omkrets...). Så min oppfordring til alle katteeieren er: KASTRER/STERILISER KATTENE DERES! (foruten om å minske luktproblemet - så er det selvfølgelig andre ÅPENBARE fordeler ved å kastrere/sterilisere katter!). Vet det er mange som klager over hvor dyrt det er å sterilisere/kastrere katter, men tenk over at dette bare er en engangsutgift! (og katten din bør definitivt være verdt det!). Til slutt... klarer ikke å dy meg: Bumblebee du skriver at hundeeiere plukker opp etter sine firbente, og det er det helt klart mange som gjør, men det er også mange som ikke gjør det! Her hvor jeg bor er det helt klart et større problem med hundebæsj, enn med illeluktende kattetiss! Har dessverre ikke noe bra tips til deg, vet at foreldrene mine pleide å legge ut appelsinskall - men det ser jo ikke særlig lekker ut! Uansett - håper det bedrer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. august 2004 #3 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg skjønner jo godt at det ikke er gøy å finne kattebæsj i rosebedet. Har mange katter i vårt nabolag, også, og noen naboer som overhodet IKKE setter pris på kattelukt overalt. Forstår godt dette, jeg, som er katteeier selv! Det er fint å høre at du plukker opp etter hunden din! Og at du har den i bånd. Vi har noen naboer som driver oss til vannvidd med hundeholdet sitt; vi har hatt overklassesetteren deres på trappa vår i uminnelige tider. Og når vi sier fra, ender det med nabokrangel, ikke hilsing, osv... Synd. Så mange hundeeiere er dessverre heller ikke så flinke å følge opp sine plikter! Jeg har en nabo som mildt sagt ikke er særlig glad i katter, og han spyler dem med hageslangen når de går forbi terrassen hans. Sikkert ikke pent, men relativt uskyldig. Etter eget utsagn, holder visstnok kattene seg stort sett unna deres hage. Men dette er absolutt ikke noe jeg ville ha gjort... (Bortsett fra med nabohunden, da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smirnoff Skrevet 7. august 2004 #4 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har satt opp skilt hvor det står: KATTER INGEN ADGANG og det har hjulpet meg. Vel, det er jo et og annet kattekrek som dukker opp likevel, men jeg antar at de er ordblinde og som straff skyter jeg på de med sprettert! Hihi... det har funket bra så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 11. august 2004 #5 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg har prøvd å bruke "Katt deg vekk"' date=' hele pepperkorn, spaghettivann rundt omkring i hagen for å få dem til å gå andre steder, men ingenting har fungert så langt. [/quote'] Spaghettivann var nytt for meg. Min katt elsker spaghetti. Prøv heller med sitron eller appelsin. Det skyr pus som pesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 11. august 2004 #6 Del Skrevet 11. august 2004 Kaffegrut skal visst også hjelpe, og det vil jo ikke synes i blomsterbedene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2004 #7 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg har satt opp skilt hvor det står: KATTER INGEN ADGANG og det har hjulpet meg. Vel, det er jo et og annet kattekrek som dukker opp likevel, men jeg antar at de er ordblinde og som straff skyter jeg på de med sprettert! Hihi... det har funket bra så langt Håper det var kødd... ellers skal jeg følge etter katta mi med sprettert og skyte på dem som måtte se mistenkelige ut! Det finnes faktisk mennesker som synes det er hysterisk morsomt å skyte katter med luftgevær. Skulle virkelig ønske at kula rikosjetterte akkurat riktig en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. august 2004 #8 Del Skrevet 11. august 2004 Å skyte på katter med sprettert er dyremishandling! Og det er både stygt og slettes ikke lov!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StarseekR Skrevet 11. august 2004 #9 Del Skrevet 11. august 2004 Det høres slemt ut, men akkurat det med vann kan funke ganske bra. Vi har alltid hatt katter hjemme, og problemet er at nabokattene da har kommet og hatt hylekonkurranser med våre, samt pissa ned dører, biler og hagemøbler. Far la opp en strategi som gikk på å skremme. Han satte av en ukes tid av ferien sin når han alikevel ikke trengte så mye søvn, og når de fremmede kattene kom midt på natta engang, sprinta han ut og kasta en bøtte vann over dem. Ikke bare ble de våte, han lagde et helvetes leven og skremte faktisk et par av dem til å gjøre på seg :o (Vi har en sånn fin svalgang en etasje opp, så det er lett å komme til kattene som sitter på rekkverket der. Heldigvis er det ikke så høyt at det er farlig for en katt å hoppe ned, for de fleste kattene kasta seg bare uttfor når han kom brasende.) Etter en ukes tid fikk vi ikke flere kattebesøk - tror de var for skremte til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. august 2004 #10 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg skyter ikke.. men tar ikke mye for å hive en bøtte vann etter naboens katter når de herjer rundt hjemme hos meg... (Ekstra effektivt er det når det er en smule kaldt ute.. de kattene kommer aldri igjen..) Har forøvrig kjøpt et pulver - katt vekk eller noe sånt .. og det har vist seg å være effektivt .. så lenge det ikke regner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #11 Del Skrevet 13. august 2004 Håper det var kødd... ellers skal jeg følge etter katta mi med sprettert og skyte på dem som måtte se mistenkelige ut! Det finnes faktisk mennesker som synes det er hysterisk morsomt å skyte katter med luftgevær. Skulle virkelig ønske at kula rikosjetterte akkurat riktig en gang... Det var bare kødd da Tror dere katter kan lese?! Sprettert har jeg heller ikke. Ville aldri i verden ha plaget en katt på den måten. Hilsen katteelskeren smirnoff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #12 Del Skrevet 13. august 2004 Katter kan streife langt på natt/dag. De behøver ikke bare være fra ditt nermeste nabolag. Et gode med det er at mus og rotter holder seg vekke. Katteeiere må ta ansvar å kastrere/sterilisere sine firbente. Slipper mye plager da. De som har en ukastrert katt får også mye plager rundt veggene sine , hunnene hommer og gjør fra seg. i vårt gamle nabolag klaget noen over tre katter som bodde der. Etterhvert flyttet de ut. Da ble det klager over mus og rotter. Tar opp hundebæsj? Tja, ser noen få som gjør det. De fleste sniker seg vekk. Bor ved et turområde/m gangveg. Det er en tyvetalls hunder her hver dag. Har god utsikt. Ikke en tar opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 13. august 2004 #13 Del Skrevet 13. august 2004 Har katt selv som ikke gjør fra seg i våre egne bed. Nabokatten derimot har lagt sin elsk på det ene blomsterbedet mitt. Det ser ut som om han har delt opp planter som jeg i utgangspunktet ikke skulle dele! Har prøvd å strø ut hvitløkssalt, de liker vist ikke lukten. Det har fungert helt til det har regnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. august 2004 #14 Del Skrevet 14. august 2004 Har katt selv som ikke gjør fra seg i våre egne bed. Nabokatten derimot har lagt sin elsk på det ene blomsterbedet mitt. Det ser ut som om han har delt opp planter som jeg i utgangspunktet ikke skulle dele! Har prøvd å strø ut hvitløkssalt, de liker vist ikke lukten. Det har fungert helt til det har regnet. Jeg tror dere må mer drastisk til verks, har noen av dere prøvd å forgifte dem? Kanskje ikke drepe dem, men gjøre dem syke nok til å forstå at de aldri mer nærmer seg huset deres igjen, eller nabolaget for den slags skyld? Nå vet ikke jeg helt hva som er lov når det gjedler å forgifte katter, men jeg aner ikke om de har luktsans nok til å lukte bedervet kjøtt eller kjeks dryppet i salmiakk? Waco Anskaff en hund.... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Frk Amalie~ Skrevet 15. august 2004 #15 Del Skrevet 15. august 2004 Hvem har sagt at vi mennesker har enerett til jorda? Katter har like mye rett til å vandre fritt rundt omkring som vi har... Vi forsøpler og forsurer nærmiljøet i mye større grad enn de stakkars pusekattene gjør! Bare et lite tankekors fra meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 15. august 2004 #16 Del Skrevet 15. august 2004 Nå vet ikke jeg helt hva som er lov når det gjedler å forgifte katter' date=' men jeg aner ikke om de har luktsans nok til å lukte bedervet kjøtt eller kjeks dryppet i salmiakk?[/quote'] Det er ikke lov å forgifte dyr. Og både katter og hunder tåler bedervet kjøtt i langt større grad enn oss mennesker, og de liker salmiakklukt også, så begge disse forslagene ville sannsynligvis tiltrukket seg flere katter. Å skaffe seg hund kan virke, men jeg synes ikke at folk som ikke har peiling burde gjøre det, bare for å bli kvitt noen katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå