Gå til innhold

Hvordan ser vielsen deres ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi synes det viktigste er vielsen, så vi har prøvd å lage den så "oss" som mulig, selv om vi har valgt tradisjonelle inngangs-/utgangsmarsjer. Vi har leid inn trompetist som spiller til alt med unntak av solosangen, og bedt en av forloverne hans til å lese skriften.

Inngang: "Brudekor fra Lohengrin" - Wagner

Salme 1: "Jeg vil gi deg, o Herre min lovsang"

Skriftlesning: (presten leser 2 obligatoriske tekster) 1.Korinterbrev kap 13 og Høysangen kap 8 vers 6-7

Solosang: min kjæres far skal synge "Det er makt i de foldede hender", og fetteren til min kjære spiller piano

Ekteskapsinngåelsen: blir på den gamle måten; kommer heller ikke til å ha ringpåsettelse

Trompetsolo: "Can you feel the love tonight?" - Elton John

Utgangsmarsj: "Bryllupsmarsj" - Mendelssohn

Hvordan ser/så deres vielse ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår var vel ganske lik:

* Inngang

Trumpet Voluntary av Jeremiah Clarke

* Inngangsord

* Salme

Å leva det er å elska

* Skriftlesning

Presten leste Høysang 8, 6-7 a

min kusine leste Korinterbrevet

* Trompetsolo

Air av Bach

* Tale

Presten holdt tale til brudeparet.

* Inngåelse av ekteskapet

* Overrekkelse av ringer

* Forbønn

* Salme

Guds godhet sang i sinnet

* Velsignelse

* Utgang

xxxxxxxx marsj av min bestefar

Skrevet

Vi skal jo ha samme trompetist som dere hadde, Tex. Dere var fornøyde, ikke sant? Gleder meg i hvert fall veldig til at han skal spille :).

Skrevet

Han er bare helt rå, du kan glede deg!!

Han spilte i min onkels bisettelse for bittelitt siden også, han laget en greie over Amazing Grace som var bare helt sinnsyk.....

Helt klart en jeg leier igjen dersom jeg skulle ha behov for en trompetist!!

Skrevet

Vi skal ha vielsen utendørs, i en nydelig hage som ligger helt nede ved sjøen. Vi skal gifte oss borgerlig. Som inngansmarsj skal vi ha "Fields of gold" (Eva cassidy sin versjon), spilt på gitar og med føyte til. Min tilkommende og sønnen vår skal gå først, forloverene våre bak dem og så kommer jeg og pappa når de andre er på plass. Ellers så er det tale til oss fra sermoniholderen, solosang (from this moment, duett av to venninner av meg), ringutveksling og diktlesing. Så går vi nedover "midtgangen", mens gjestene blåser såpebobler, og champagneflasken sprettes på trappen i enden av "midtgangen". Håper virkelig det blir fint vær!!

Skrevet

* Inngang

Intrada av Ugland

* Inngangsord

* Salme

Å leva det er å elska

* Skriftlesning

Husker ikke helt, men det ene var korinterbrevet

* Fiolinsolo

Air av Bach

* Tale

Presten tar seg av det

* Inngåelse av ekteskapet . Vi skal ha den lange varianten

* Overrekkelse av ringer med lang variant

* Fiolinsolo

Gabriels Oboe av Ennio Morricone

* Forbønn

* Salme

Guds kjærleik er som stranda og som graset (2 første vers)

* Velsignelse

* Utgang

Purpose av Nordraak

Skrevet
Sessa' date=' juksemaker pipelort....... :ler:[/quote'] :sjarmor: Det var så lettvint!!! :sjarmor:
Skrevet

Skulle ønske jeg visste :-? Vi fikk beskjed om å ta kontakt med kirken i månedsskiftet juli/august, men både prest og oragnist har ferie til neste uke.

Vi tror imidlertid at dat blir Canon D, enten som inngangsmarsj, eller rett før inngangsmarsjen, når brudepikene går opp kirkegangen (hvis vi får ha to).

Vi kommer nok ikke til å ha Wagner eller Mendelshon. Ei på jobben foreslå å lage en brudemarsj (hun er veldig flink), men jeg føler ikke jeg kan la henne ta på seg en sånn oppgave... På den andre siden så kan det jo hende at hun bli kjent da :ler:

Vi skal ha solosang (to sanger), disse er ikke helt bestemt enda, også skal vi ha diktlesing av samboers datter på 7. Salmer er helle rikke helt bestemt enda (som sagt vet vi forhåpentligvis mer neste uke).

Skrevet

Inngang: Brudeslått fra Øre

Musikkinnslag på harpe.

Inngangsord

Salme: "Herre Gud, Ditt dyre navn og ære"

Skriftlesning

Musikkinnslag: "Vi vandrar saman"

Salme: "Det strøymer ei livselv av lukke"

Tale

Ekteskapsinngåelse

Forbønn

Dikt: "Om å bera", Jan Magnus Bruheim

Salme: "Guds godhet sang i sinnet"

Velsignelse

Utgang: "Bruremarsj" av Jan Magne Førde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...