Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har arvet en giga sum av sine besteforeldre i utlandet. Hun er halvt halvt, to ulike land. Men hvirdan skal hun bare sette dem inn i banken? Onkelen kom med summen inn til landet. Er det normalt at hun bare går og setter inn masse penger på sparekonto?

Anonymous poster hash: c2c0a...f64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"

Skrevet

Bankene er forpliktet til å rapportere store innskudd til myndighetene. Dette for å forhindre hvitvasking.

Hun bør forhøre seg med skattetaten hva hun skal gjøre og om hun evt. må betale arveavgift av pengene f.eks.

Anonymous poster hash: fbdfa...0af

Skrevet

Hvordan beregnes arveavgiften?

Skrevet

Bankene er forpliktet til å rapportere store innskudd til myndighetene. Dette for å forhindre hvitvasking.

Hun bør forhøre seg med skattetaten hva hun skal gjøre og om hun evt. må betale arveavgift av pengene f.eks.

Er ikke arveavgiften fjernet?

Anonymous poster hash: e4461...a6f

Skrevet

Arveavgiften ble fjernet i 2014.

Anonymous poster hash: efbc4...da1
Skrevet

Er ikke arveavgiften fjernet?

Anonymous poster hash: e4461...a6f

Det var derfor jeg skrev evt. Jeg vet jo ikke om den som er død døde før eller etter at arveavgiften ble fjernet.

All arv må uansett meldes inn til skattemyndighetene. Vi får bare håpe han som tok pengene hit til landet gjorde det på lovlig måte. Store pengesummer kan ikke føres over landegrensene uten videre.

Skrevet

Venninnen min har arvet en giga sum av sine besteforeldre i utlandet. Hun er halvt halvt, to ulike land. Men hvirdan skal hun bare sette dem inn i banken? Onkelen kom med summen inn til landet. Er det normalt at hun bare går og setter inn masse penger på sparekonto?Anonymous poster hash: c2c0a...f64

Dette kan ikke være noe annet enn tull. Ingen kan innføre til Norge ubegrenset med penger, og hvilken valutta har denne onkelen kommet med pengene i? ?

Penger fra utlandet kan heller ikke utføres fra et annet land. Hun må gjerne gå i banken med mer enn 10 000 norske kroner, og se hva som da skjer....

Godt forsøk.

Anonymous poster hash: c469d...373

Skrevet

Rart lurer hun meg?

Skrevet

Rart lurer hun meg?Anonymous poster hash: c2c0a...f64

Hvem lurer hvem? Og hvem lar seg lure?

Anonymous poster hash: c469d...373

• Liker 1
Skrevet

Er da ikke noe problem å gå til banken med mer enn 10 000 av gangen. Dette har jeg gjort ved flere anledninger uten at det har bydd på problemer av noe slag.

Skrevet

Venninnen min har arvet en giga sum av sine besteforeldre i utlandet. Hun er halvt halvt, to ulike land. Men hvirdan skal hun bare sette dem inn i banken? Onkelen kom med summen inn til landet. Er det normalt at hun bare går og setter inn masse penger på sparekonto?

Hvor mye er giga sum? Det er forskjell på 50.000 og 5.000.000.

Hvor er pengene i dag? Kontant? Bankkonto?

Er pengene blitt tollet inn i landet på korrekt vis?

Anonymous poster hash: efbc4...da1

Skrevet

Er det over et visst beløp varsles skattemyndighetene. Er det velig, veldig mye, kan også andre instanser kobles inn for å undersøke hvor pengene kommer fra.

Anonymous poster hash: d1287...a4f
Skrevet

Jeg har stilt henne alle spm dere har stilt her, det var mye rør. Men jeg tror at hun har arvet fordi dem er søkkrike og det har jeg sett. Hun visste ikke mer enn at pengene er kommet inn vanlig(vet ikke hva det betyr)hun sa det er sikkert en mill :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...