Gå til innhold

barbering

Fremhevede innlegg

Gjest petter
Skrevet

Samboeren min liker å barbere seg, (jeg liker forsåvidt også at hun gjør det :) ) men det blir somregel røde prikker og hun klør. Hun bruker skum og god høvel, og smører seg gjerne etterpå.

Er det sånn at røde prikker og kløe etter barbering forsvinner etterhvert som huden venner seg til å bli barbert?

Blir det værre av at man klør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at huden ikke venner seg til det, og du får røde prikker hver j*vla gang :frustrert: grunnen til det er nok bare at hun har sensitiv hud.

Tror ikke det blir verre av å klø..

Men det finnes jo andre alternativer enn barbering, du har hårfjerningskremer og voksing. Braziliansk voksing har jo blitt ganske så populært den siste tiden.

Ellers kan det hjelpe mot de røde prikkene å påføre litt tea tree cleansing oil (body shop) tror jeg det heter, med bomull etter at hun har barbert seg og i dagene etter.

Men det er nok noe en del kvinner bare må leve med.

:vinke:

Skrevet

Jeg gjør slik:

Barberer uten skum, men MED lactacydsåpe (den uten parfyme) for å opprettholde et sundt miljø for huden

Barberer ALDRI mot hårene, bare med vekstretningen (det tar litt tid å finne ut hva som vokser i hvilken retning, for det er gjerne forskjellig rundt omkring på de ulike delene...)

Smører etterpå med en forsiktig mengde Apolar eksemsalve (men en normal og desinfiserende sårsalve tror jeg også fungerer, den andre var noe jeg haddde liggende som viste seg å fungere utmerket. Har også hørt at alle typer hydrokortisonsalve skal virke.)

Smører siden (ikke samme dag men senere) hvis jeg begynner å bli tørr/klø med HTH bodylotion uten parfyme. Denne inneholder melkesyre (slik som Lactacyd)som opprettholder hudens naturlige beskyttelse, og karbamid som binder fuktigheten.

Når jeg gjør det på denne måten, får jeg som regel ikke røde nupper. Men det hender jeg gjør det likevel. Da barberer jeg en gang til allerede dagen etter, og smører på nytt med salve. Det hjelper.

Det ALLER beste er en skikkelig ladyshaver, da unngår du hele problemet. Anbefaler den fra Braun, den har skjærehode som ikke er så klumpete og den varer i mange år.

Eneste årsaken til at jeg ikke bruker det, er at jeg ennå ikke har kjøpt ny da den gamle la inn årene etter 4 år.

Skrevet

så lenge du shaver deg med hårene skal du ikke få røde prikker..jeg shaver meg i dushen og bruker greven intimsåpe samtidig..jeg får ikke røde prikker da..bare når jeg shaver i mot hårene..

Skrevet

Men dr. Greve intimsåpe har blitt slaktet i flere tidligere tråder her på kg...

Mange som har fått sopp av den visstnok. En mann jeg kjenner ble ikke menneske igjen før han byttet til Lactacyd.

• 2 uker senere...
Skrevet

AV de som har grei på barbering av kjønnsorganer (Gynekologer) blir det sagt at det beste er å barbere seg med barbermaskin, ikke høvel. Dette medfører langt mindre ubehag og risikoen for kløe og ubehag etterpå er langt mindre. Har prøvd dette selv og på min samboer og det fungerer veldig bra uten ubehag. :sjarmor::wink:

Skrevet
AV de som har grei på barbering av kjønnsorganer (Gynekologer) blir det sagt at det beste er å barbere seg med barbermaskin' date=' ikke høvel. Dette medfører langt mindre ubehag og risikoen for kløe og ubehag etterpå er langt mindre. Har prøvd dette selv og på min samboer og det fungerer veldig bra uten ubehag. :sjarmor::wink:[/quote']

Men blir det helt glatt da? Og isåfall- hvilken maskin bruker du? For den vil jeg også ha!

Skrevet

Bruk en vanlig barbermaskin med både langhårkutter og vanlig barberdel på. Bruk langhårkutteren først og den vanlige delen etterpå. Jeg vil derimot anbefale en maskin med en ganske fin langhårkutter på da en med for grovtagget kan gjøre vondt. Vi bruker også å legge et vått håndkle der hvor vi har barbert (Seksjonsvis) for at det skal bli mer behagelig etterpå, diverse salver og kremer (F.ex. sinksalve) er heller ikke å forakte.

Du kan lese mer om det her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pubic_hair

Skrevet

Min erfaring med barbermaskiner er at de ikke barberer tett nok. Hårene vokser ut i løpet av få timer! :evil:

Skrevet
Min erfaring med barbermaskiner er at de ikke barberer tett nok. Hårene vokser ut i løpet av få timer! :evil:

Dersom man vil ha dem fjernet for en veldig lang tid av gangen eller permanent finnes det metoder som brazilian wax (Desverre på alt for få steder i Norge) eller laserfjerning (permanent). Ellers vil jeg si at fjerning med maskin er relativt sett så mye mer behagelig og sikkert at om man må fjerne det oftere enn med høvel ikke gjør noe. (Skriver av erfaring) :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...