AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #61 Skrevet 12. oktober 2015 Hver uke: Skifte på sengene, vaske badet og toalettet, tørke støv i stua, og støvsuge hele huset. Ca annenhver uke: Vaske kjøleskap, vaske gulv, vaske vinduskarmer. Daglig: Klesvask, holde kjøkkenet rent og ryddig, gå over stuebordet. Støvsuger hver dag eller annehver dag (alt etter behov). Sjeldnere (annehver/tredjeperson måned): Vaske filter i varmepumpe, tømme filter i vaskemaskin.Anonymous poster hash: 6c329...8c9 Går over toalettene og vaskene ca annehver dag også, ikke bare når badet vaskes ordentlig. Mye er litt sånn "kommer an på" hva man har av tid og ser behov for. Jeg er også et sånn skippertaksmenneske som vasker litt ekstra før vi får besøk.Anonymous poster hash: 6c329...8c9
Faina Skrevet 12. oktober 2015 #62 Skrevet 12. oktober 2015 Det er vel egentlig stort sett alltid strøkent her. Aldri rot. Derfor tar det meg ikke mange minuttene å vaske heller, og det blir da gjort flere ganger i uka. Badet vasker jeg hver eneste dag, og støv ellers blir tørket hver andre til tredje dag. Det støver noe fryktelig her. Støvsuger gulvene annen hver dag.Vasker gulvene (med kun vann) en gang i uka, men oftere i pollenallergisesongen. Skifter på sengene hver 14.dag -oftere ved behov, som sommer og sykdom. Vasker over benkene og kjøkkenbordet hver gang det er brukt. Er ikke det ganske normalt? Er en voksen og en nesten tenåring. Ikke noe problem med uanmeldt besøk på den fronten, verre er det med om jeg er anstendig kledd eller ikke
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #63 Skrevet 12. oktober 2015 Her var det mange late folk....Anonymous poster hash: 50c66...b08
Rotemor Skrevet 12. oktober 2015 #64 Skrevet 12. oktober 2015 Her var det mange late folk....Anonymous poster hash: 50c66...b08 Jeg har ikke lest tråden, men behovet for å vaske er faktisk ikke så stort som noen skal ha det til. Det skal være rent der mat håndteres og på bad/toalett. Utover det så trenger man ikke overdrive. Å vaske stuegulv hver uke feks er bare tull for annet enn personlig glede av nyvasket gulv. Det har ingentlig med faktisk hygiene å gjøre (men mindre man har bittesmå barn)
Anim92 Skrevet 12. oktober 2015 #65 Skrevet 12. oktober 2015 Jente, 23, bor foreløpig aleine. Stort sett alltid pent og ryddig, ellers slapper jeg ikke av. Vasking er det mye verre med, haha.. Kjøkkenbenker osv vaskes etter bruk hver dag, og oppvask tas stort sett med en gang. Sengetøy skiftes ca annenhver uke. Dusjer stort sett før jeg sover. Tørrmopping når det blir litt ruskete, skippertaksvasking når det kommer besøk/annahver uke-ish... Faktisk vasker jeg ordentlig over gulv og bad så sjeldent at det er for flaut til å erkjenne det:P
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #66 Skrevet 12. oktober 2015 Har det alltid ryddig, legger ting tilbake til der de hører til, og holder det dermed pent. Under matlaging vasker jeg opp, så når vi setter oss til bords for å spise, så er kjøkkenbenken strøken, og kun tallerkenene vi spiser av og eventuelt gryte/skål om det er noen som vil ha en ekstra porsjon. Støvsuger 2 ganger pr uke, og vasker 1 gang pr uke. Badet tas over 2-3 ganger pr uke Anonymous poster hash: 4862a...298
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #67 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg bor alene. Støvsuger 1-2 ganger i uka, evt. en og tørrmopp en gang, tørker støv samtidig. Vasker badet en gang i uka. Vask og speil oftere, og fjerner støv fra overflater et par ganger i uka. Kjøkkenets overflater, og ovnens kokeplater holdes daglig rene og pene. Vask av gulv skjer ca hver 2-3 uke, eller ved behov. Tørker støv over dørkarmer og lister ca en gang hver/hver andre mnd. Å vaske oppå kjøkkenskap, i og oppå kjøleskap, inni skap osv. gjør jeg noen få ganger i året.. Hvor ofte gjør dere disse tingene? Så nøye rengjøring skjer knapt her, men det ser jo "alltid" ganske rent ut. Anonymous poster hash: 03b00...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå