AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Hvor ofte er det strøkent og helt rent hos deg, helt ærlig? Personlig har jeg vokst opp i et hjem med en mor som har hatt tvangstanker om rydding, og da et svært rent og ryddig hjem. Jeg har var en svært rotete tenåring, som de fleste sikkert er, men da jeg flyttet med kjæresten merket jeg at noe av tvangshandlingene jeg vokste opp med, er overført til meg. Jeg er svært glad i å ha det ryddig, dessverre er ikke samboern like ryddig. Det gikk et år før jeg ga opp å ha det strøkent. Det er nesten alltid rotete, middagen og tallerkener står gjerne til dagen etter etc. Jeg tør egentlig ikke innrømme hvor sjelden det støvsuges og vaskes ordentlig. Så, jeg lurer, hvor ofte gjør du rent? Hvilken livssituasjon er du i? Anonymous poster hash: 49648...587
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 2 voksne og 1 barn annenhver uke. Kjøkkenbenker og vask vaskes hver dag. Støvsuger og vasker badene ca 1 g i uka. Støvsuger/vasker kjeller og vaskerom ved behov. Vasker badegulv, kjøkkengulv og gang ca 1 g i mnd. Resten av huset ved behov. Tørker støv ved behov. Vasker inni kjøkkenskap og skuffer, inni badeinnredning ca 1 g i året. Utenpå badeinnredning og kjøkkeninnreding ved behov. Kjøleskap ved behov ca annenhver mnd. Vinduer 1 g i året. Vegger og tak nesten aldri. Vi "griser" ikke så mye så her vaskes ikke huset i stykker.
KaDust Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Gjør rent hele huset hver søndag, ellers vaskes det som trengs når det trengs.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Har nettopp innført vaskeliste for meg og samboeren. Det har tidligere kunnet gå månedsvis mellom hver gang vi vasket. Så nå er det skjerpings! Anonymous poster hash: f4696...eff
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Tørrmopper minst en gang om dagen, kjøkkenbenk daglig, vasker gulv to ganger i uka, badet en gang i uka, støvsuger en gang i uka, støvtørker en gang i uka. Rydder hver kveld før vi legger oss. Har støvallergi, så vi er avhengige av å ha såpass kustus på renholdet. Vi er to voksne og en pelsdott. Anonymous poster hash: dd3da...827
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Støvsuger hver dag, vasker gulv to ganger i uka. Støvtørker en gang i uken. Bad og wc vaskes ved behov, pluss grundig en gang i uken. Har bikkje og unger.Anonymous poster hash: dfafe...af2
Plengionika Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Støvsuger (og rydder småting) ca 3 dager i uken. Også vasker jeg når jeg ser at det trengs. Har ei jente på 2 år så det blir ganske ofte.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Rent og ryddig hele tiden, aldri rot. Gjør rent hver onsdag og søndag. Da mener jeg begge badene tas, kjøkkenbenken, vaskerommet, soverommet.. Det støvsuges hver dag og tørker over trappene. Et hus på 160kvm. 2 voksne og en liten hund.Anonymous poster hash: adb59...321
Gjest Evans Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 (endret) 2 voksne og en hund. Akkurat nå er det unntakstilstand her, siden vi pusser opp. Men til vanlig er det realtivt ryddig. Smårydder litt hver dag, støvsuger et par ganger i uka og vasker en gang i uka. Vi har oppvaskmaskin, så vi setter det som ikke vaskes opp for hånd inn der med en gang. Det som må vaskes for hånd tar vi etter middagen. Kjøkkenbenken og kjønnbordet tørkes av flere ganger om dagen. Jeg syns vi har det realtivt ryddig, men samboeren mener vi har for mange ting som generer rot. Kan til en viss grad være enig med henne, for det blir litt rotete hver dag Endret 14. januar 2015 av Evans
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Ganske åpenbart at jeg er litt "miljøskadd" etter å ha bodd med mamma. Trodde det var vanlig å støvsuge annenhver dag, vaske bad et par ganger i uka og ha det ganske plettfritt.. Har følt at vi har det skikkelig ukoselig, men da er det vel greit da, haha! Skal ikke vise samboer denne tråden...Anonymous poster hash: 49648...587 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Alt for sjeldent.. Anonymous poster hash: c07dc...45d
Gjest Magdalene Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 (endret) To barn og to voksne. Vi har det alltid strøkent, men selvsagt er det leker utover akkurat når barna leker, men de må rydde opp når de er ferdig. Har også to katter, så støvsuger hver dag. Vasker gulvene hvertfall en gang i uken, det samme med generell støvtørking. Do, og vask på badet blir tatt hver dag/annenhver dag. Gulvene på bada blir vasket når vi vasker resten av huset. Kjøkkenbenken blir vasket hver dag, samtidig som vi tar kjøkkenbordet etter middagen. Akkurat som vi setter inn i oppvaskmaskinen, og rydder bort ting etter matlaging med en gang vi er ferdig. Endret 14. januar 2015 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Huff.... To voksne og en fireåring. Støvsuger annenhver uke ca. Vasker kjøkkenbenken/bordet/vasken en gang i uka. Vasker gulver hver tredje mnd.... Vasker badet en gang i mnd. Vasker aldri tak eller vegger. Vasker vinduer en gang i året. Vasker kjøleskap en gang i halvåret. Holder det ganske ryddig da i det minste. Vet at dette er altfor sløvt. Anonymous poster hash: 049f5...3a4 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Toalett, vask og kjøkken vaskes daglig. Det samme med støvsuging. Tar rengjøring ved behov, men vaskedagen er hovedsaklig fredag, for å få det deilig til helgen. Anonymous poster hash: de3e0...cf8
likeasir Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Forstår ikke hvordan det kan være nødvendig å støvsuge hver dag. 8
Gjest Magdalene Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Forstår ikke hvordan det kan være nødvendig å støvsuge hver dag. Unger og dyr genererer sand og rusk og rask. Orker ikke at barna og vi skal leke på gulvet når det er skit der. Derfor er det nødvendig å støvsuge hver dag hos oss.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Det er aldri HELT rent, fordi vi aldri vasker/rydder alt, men vi vasker/rydder litt (nesten) hver dag sånn at det som regel er jevnt over helt ok. Det kan dog skli ut i perioder vi er travle/syke etc. Jeg har ikke noe behov for at alt skal være strøkent til enhver tid. Anonymous poster hash: 65680...7f4 3
juliane Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Vi har det alltid ryddig (bortsett fra soverommet), men er ikke flinke nok til å vaske. Støvsuger omtrent annenhver uke, det samme med vask av bad. Gulvene vaskes et par-tre ganger i året, men de skal heller ikke vaskes så ofte for å bevare parketten. Vasker selvfølgelig av evt flekker med en gang. Bord og kjøkkenbenk osv tørker vi av nesten hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Støvsuger 2-3 ganger i uken, vasker gulv 1-2 ganger i mnd. Har en pelsdott som røyter veldig, så burde blitt gjort oftere. Kjøkkenbenk, bord osv ca annenhver dag. Støvtørk 1 gang i mnd og smårydding en gang i uken. 2 personer og en stor hund. Ellers blir det gjort et raskt skippertak hver gang vi får besøk på kort varsel Anonymous poster hash: 5bcf3...ab0 1
Plengionika Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Støvsuger 2-3 ganger i uken, vasker gulv 1-2 ganger i mnd. Har en pelsdott som røyter veldig, så burde blitt gjort oftere. Kjøkkenbenk, bord osv ca annenhver dag. Støvtørk 1 gang i mnd og smårydding en gang i uken. 2 personer og en stor hund. Ellers blir det gjort et raskt skippertak hver gang vi får besøk på kort varsel Anonymous poster hash: 5bcf3...ab0 Den siste setningen kjenner jeg meg så godt igjen i. Når jeg ikke hadde barn var jeg ikke like flink til å holde orden i huset og måtte alltid da skippertak hver gang jeg folk tlf om besøk men det var jo greit da for da fikk vi det gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå