hoppende Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Er det noen som har erfaringer med at lokalene var så møkkete at de måtte vaskes? Vi har leid et lokale, hun som er ansvarlig for det er på ferie, og derfor fikk vi nøkkelen i god tid. Heldigvis kan man jo si. Når vi nå kommer til lokalet ser vi at stolene er skikkelig møkkete, og må vaskes grundig. Med stoler til 61 gjester sier det seg selv at det tar lang tid. I tillegg er det noen som har gått på et bord med sko på, og trakket i varm stearin antagelig, så den er smeltet utover hele bordet, noen har sprutet brus over hele taket og i lampene, bordene er også møkkete. I tillegg så det ut som en svinesti utenfor lokalet, med søppel flytende rundt, og ingen som har klippet gress eller noe slikt. Nå har vi foreløpig brukt 7 timer på å ordnet opp i dette, og ennå gjenstår det masse arbeid. Det er utrolig frustrerende, det var jo ikke dette vi skulle bruke tid på Noen som har meninger/erfaringer eller hva som helst? Taes i mot med takk... :cry:
Gjest MrsL Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 Sånt er helt uført og jeg ville på en eller annen måte dokumentert det dere har måttet gjort og fått avslag i leiepris + sluppet å vaske selv etterpå
Eiline Skrevet 4. august 2004 #4 Skrevet 4. august 2004 Enig med MrsL Ta bilder av det som ikke er tilfredstillende og krev å få avslag i prisen etterpå. Egentlig burde dere fått lønn for å gjøre deres jobb, sjekk hva et vaskefirma tar for den jobben dere har gjordt, iht antall timer og send dem en faktura!! Man kan da ikke leie ut noe som er møkkete! :evil:
Sessa Skrevet 4. august 2004 #5 Skrevet 4. august 2004 Enig med MrsL Ta bilder av det som ikke er tilfredstillende og krev å få avslag i prisen etterpå. Egentlig burde dere fått lønn for å gjøre deres jobb, sjekk hva et vaskefirma tar for den jobben dere har gjordt, iht antall timer og send dem en faktura!! Man kan da ikke leie ut noe som er møkkete! :evil: Enig i den! :evil:
hoppende Skrevet 5. august 2004 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2004 Å, godt å se at dere er enige med oss. Vi har regnet ut at vi har brukt 40 timer på å gjøre lokalet i stand!! De timene hadde vært greit å hatt til andre ting. Føler vi ligger veldig på etterskudd nå...
Sita Skrevet 5. august 2004 #7 Skrevet 5. august 2004 Å' date=' godt å se at dere er enige med oss. Vi har regnet ut at vi har brukt 40 timer på å gjøre lokalet i stand!! De timene hadde vært greit å hatt til andre ting. Føler vi ligger veldig på etterskudd nå... [/quote'] 40 timer?? huff a meg, slik skulle ikke være nødvendig :evil:
Linn3c Skrevet 5. august 2004 #9 Skrevet 5. august 2004 Så leitt å lesa... - dette fortener de å få oppreising for!
Gjest Lompa Skrevet 6. august 2004 #10 Skrevet 6. august 2004 :o :o :o Enig med de andre, dette skal dere ha oppreisning for! Sånt går ikke an! Har dere en kontrakt på leie av lokalet?Hva står det i så fall der?Er det noen ansvarlige dere kan kontakte NÅ???
Peluche Skrevet 6. august 2004 #11 Skrevet 6. august 2004 Dere kan og bør kreve refusjon fra utleier. Det som har skjedd er en av to ting: Enten er det den som leide lokalet før dere som ikke har overholdt sin avtale om rengjøring, i så tilfelle kan utleier gå videre til denne og få refundert sin refusjon til dere. Eller så er det utleier som ikke har rengjort, i hvis tilfelle en refusjon på hans/hennes regning er helt på sin plass. Dokumenter med bilder (ord mot ord medfører garantert helt unødvendig krangling) og forhør dere eventuelt med Forbrukerombudet uten å nevne navn for generelle råd og lovgivning på området. Lykke til, håper for utleiers del at det hele skyldes en misforståelse!
Fakse Skrevet 6. august 2004 #12 Skrevet 6. august 2004 Huff, dette er en utrolig ubehagelig overraskelse å få! Selv måtte vi vaske alt serviset på nytt før vi kunne dekke bord, fordi det var skittent og flekkete. Tok noen timer, og er fryktelig iriterend å bruke tid på dagen før bryllupet. Vi fikk aldri somla oss til å ta opp saken med utleier, reiste på bryllupsreise dagen etter bryllupet og lokalet var betalt på forhånd. Du har fått gode råd her, håper dere får en skikkelig oppreisning!
Mistyen Skrevet 6. august 2004 #13 Skrevet 6. august 2004 Huff og huff - nå ble jeg skikkelig sjokkert her. Sånt går bare ikke an :o Nå er dte vel kanskje litt sent å komme med tips, ettrsom dere allerede har vasket. Men hadde det vært meg, da hadde jeg leid inn proffe folk til å vaske og rydde på utsiden, og så hadde jeg bedt dem sende regning til de som leier ut! Det er uhørt å ta betalt for å leie ut lokaler man må bruke over 40 timer på å rydde. Når det er sagt, så synes jeg at du skulle fakturere for de timene dere har jobbet uansett. Du kan ringe et rengjøringsbyrå og høre hva de tar pr time, og fakturere for dette. Der har jeg ingen skrupler asså. I tillegg hadde jeg nektet å betale for leien, for tordt og svie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå