Gå til innhold

Han hånfliret da jeg sa at jeg er litt travel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontakt oppsto mellom meg og en mann på et datenettsted. Jeg er alenemor, studerer, og har en temmelig hektisk hverdag, uten noen som helst hjelp fra andre rundt meg.

Har hatt det med å havne i forhold hvor partneren har vist seg å slå og være vond mot meg. Derfor blinker de røde varsellampene kanskje noe raskt, eller så har jeg endelige lært meg å oppdage de røde varselsignalene tidligere enn jeg gjorde før, da ting gikk for langt.

Nå, med et barn som trenger meg, og tar mesteparten av min tida og skole attpåtil, så har jeg svært liten, om ingen, tid til overs for å ringe og småprate etc. Derfor kan jeg ikke prate daglig i telefonen, blant annet. Prøvde å forklare det for en jeg prater litt med på telefonen, at jeg er veldig travel, og at studiene tar mye tid. Han hånfliret av meg, i telefonen... Jeg spurte: hehe, ler du? Og han svarte: "Er du så traaaaavel, du da? Jaja..." Sa han. Han er innen opplegg i nav, og tydeligvis vært det allerede i to-tre år, noe som også gjør meg litt skeptisk i tilfelle han aldri vil komme seg ut i jobb. Bør jeg overse der hånfliret, eller bør jeg ta det på alvor, at han her bør jeg holde meg unna?

Anonymous poster hash: bf94b...9d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis varsellampene blinker, om så enn bare litt, så tar du ting med ro. Ikke ta noe lengre enn du føler for, hvis du først merker at noe skurrer så er det jo grunn til det.

Ingen grunn til å kaste bort tid på mennesker som ikke tilfører noe bra.

• Liker 12
Skrevet

Jeg merk er at jeg mistet litt lysten på kontakt med han etter det. Så langt har det bare vært telefonkontakt. Jeg tenkjer som så, at er han hånlig (og dermed respektløs) allerede, hva da etter å ha truffet, datet et par ganger, eller etter en tid ut i forholdet? Krisemaksimerer jeg nå?

• Liker 2
Skrevet

Jeg merk er at jeg mistet litt lysten på kontakt med han etter det. Så langt har det bare vært telefonkontakt. Jeg tenkjer som så, at er han hånlig (og dermed respektløs) allerede, hva da etter å ha truffet, datet et par ganger, eller etter en tid ut i forholdet? Krisemaksimerer jeg nå?

Nei,du krisemaksimerer ikke.En mann som utviser så liten respekt allerede nå,er ingenting å bruke tid på.

• Liker 4
Skrevet

Varsellampene mine ville blinket med en gang jeg hadde fått vite at han har vært innen opplegg i NAV i flere år. Og jeg har ikke et barn å tenke på, men bare meg selv. Han trodde du avviste han, ja. Mens du burde ha droppet han tidligere.

Anonymous poster hash: 1fc91...633
  • Liker 1
Skrevet

Ok, så han trodde at jeg avviste, istedenfor å tro på det jeg sa. Hvorfor skulle jeg lyve om det, liksom. Det er ekstremt hektisk å være alenemor og studerende, iallefall på det studiet som jeg tar. Tror nok aldri han noensinne vil forstå hva slags hektisk liv jeg lever. Jeg ofrer tid akkurat nå, ved å skrive her på kvinneguidenforumet. Burde egentlig lese og forberede meg til i morgen. Det blir ofte veldig sene kvelder, og tidlige morgener. Tror nok aldri han vil kunne være i stand til å forstå dette.

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor er du på et datenettsted om du ikke har tid å treffe noen?

• Liker 5
Skrevet

Det er mulig han sa det på den måten fordi han følte seg underlegen deg, fordi han selv neppe er så travel. Uansett var det en tåpelig ting å si.

Særlig siden du har barn, synes jeg du burde holde deg unna en som har vært lenge utenfor arbeidslivet. For mye bagasje, og en dårlig rollemodell for ditt barn.

Skrevet

Jeg har også vært borti en fyr som reagerte litt på samme måte, jeg sa at jeg var veldig opptatt en periode og ikke kunne treffe han, og han var litt sånn "opptatt ja du liksom, jaja..". Ikke hånlatter, men en tone som sa han var skeptisk og såret. Ble irritert og sa at jeg faktisk ikke hadde tid, og han bare svarte kort "ok", som et lite grettent barn.

Noen tenker jo at om man er veldig interessert så prioriterer man treff, unnskylder man seg med at man er travel så betyr det at man egentlig ikke har lyst (nok).

Men faktum er at de fleste av oss har travle perioder, og at man kan være interessert i en fyr selv om man ikke kaster alt annet til side for å treffe dem så fort som overhodet mulig, eller klemmer dem inn et sted i kalenderen hvor man har fem minutters pustepause.

Jeg var interessert i han der "travelduliksom"-fyren min, men all interesse røyk faktisk på den reaksjonen hans der, han lagde seg en selvoppfyllende profeti der, jeg ville ikke lengre møte han.

• Liker 3
Skrevet

Hvis varsellampene bare er på vei til å blinke så dropper du han. Er ikke verdt å ta sjansen, spesielt ikke når du har barn. Dessuten ville jeg stilt meg skeptisk til en som har vært så lenge under NAV og ikke kommet videre...

• Liker 1
Skrevet

Om han er så barnslig på slike bagateller, tenk hvor slitsom han vil være å ha større krangler eller uenigheter med.

Anonymous poster hash: e89f9...0d5
  • Liker 2
Skrevet

Under tiltak fra NAV i flere år, og tydelig ingen respekt for deg og din situasjon = LØP!

Varsellampa di ser ut til å ha virket veldig bra denne gang!

• Liker 2
Skrevet

Ser ut som du har en varsellampe som funker så hør på den og ikke bruk tiden på folk som er respektløse ! Du fortjener bedre enn som så ! :)

Anonymous poster hash: 0f22b...68b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg datet en sånn type en gang.Han var 37 år,men levde som en 18-åring.All fritid gikk med til å henge med kompiser,mekke bil og kjøre rundt.I 23-tiden på kvelden da han kom hjem hadde han endelig litt tid å avse til å chatte med meg.

Så kom det en uke der han hadde fri mens jeg hadde mye å gjøre.Jeg jobber skift og var student utenom. Han foreslo å møtes den uken,men jeg forlarte at det ble litt vanskelig pga. skiftjobbingen med tidlig- og senvakter.Jeg sendte ham en fb-melding og foreslo å møtes uken etter..Deretter hørte jeg aldri mer fra ham.Kan se at meldingen ble lest,men aldri besvart.Vi er fortsatt fb venner da,men jeg gidder ihvertfall ikke ta mer kontakt.

Dette har en del med modenhet å gjøre,og forståelse for andre.Finn deg en skikkelig mann ts.Gjerne en som er eller har vært student selv.Mange av disse NAVerne som florerer på datingsidene har ingen snøring på hva det vil si å være student og jobbe hardt mot et mål.

Anonymous poster hash: 015b3...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...