Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en dør i leiligheten som jeg vil gjerne låse, men døren går kun ann å løse på innsiden og ikke på utsiden.

Må jeg skifte hele låsen eller er det noe annet man kan gjøre? Vil gjerne låse den på både utsiden og innsiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Post et bilde av utsiden av døren så vi får se om der er boks eller noe over der nøkkelen skal inn i låsen.

Anonymous poster hash: a1721...0b3

Skrevet

Post et bilde av utsiden av døren så vi får se om der er boks eller noe over der nøkkelen skal inn i låsen.

hva mener du?

det er en vanlig lås?

post-62486-0-52283800-1421183676_thumb.j

Skrevet

Jeg syns det ser ut som en vanlig dørlås. Er det noe som er puttet i på innsiden, siden du ikke kan låse den fra innsiden? Har du prøvd å skru den ut og se om det kan være noe som stopper der?

Skrevet

Nøkkelen går inn, men det går ikke ann å vri den slik at det blir låst

Skrevet

Den bør kunne låses. Har du åpnet å sett om det er noe som ikke stemmer? Evt ta den med til låsesmed. De bør se om noe er galt og tar ikke penger for å se, bare for å fikse.

Skrevet

Nøkkelen går inn, men det går ikke ann å vri den slik at det blir låst

Hvordan ser nøkkelen ut, er den symmetrisk?

Skrevet

Den burde gå an å låse.

Det kan være at boksen/det blanke lokket hvornnpkkelen går inn er skrudd litt skjevet på i forhold til låsen. Prøv å skru metallbiten av og se hvordan nøkkelen da oppførermseg i låsen.

Dette kan være en gåte...

Skrevet (endret)

Ja, jeg vet jo at det går ann å låse døren. Den låses seg jo hvis jeg går på innsiden av rommet. Bor i kollektiv så vil gjerne ha mulighet til å låse døren på andre siden også.
Men er det ikke rart at den kun kan låses fra innsiden? Trodde de fleste "innedører" kunne låses på begge sider

Endret av c44
Skrevet

Bruk ett skrujern,det funker på sånne låser tror jeg.

Skrevet

Ja, jeg vet jo at det går ann å låse døren. Den låses seg jo hvis jeg går på innsiden av rommet. Bor i kollektiv så vil gjerne ha mulighet til å låse døren på andre siden også.

Men er det ikke rart at den kun kan låses fra innsiden? Trodde de fleste "innedører" kunne låses på begge sider

Når folk skriver låse mener de selvsagt fra begge sider.

Skrevet

Unnskyld, men jeg må spørre...

Du vrir nøkkelen motsatt vei når du forsøker å låse fra utsiden ja?

Jeg er selv troende til å stå og vri feil vei og ikke få låst/låst opp en dør...

Anonymous poster hash: 0b700...fff

Skrevet

Kan være en sperre på låsen fra huseiers side eller en feil på selve låsen.

Finnes barnelåser til badedører slik at døren ikke kan låses med nøkkel fra innsiden, selv om nøkkelen er fjernet er enklete glup nok til å ta nøkkel fra en annen dør....

Skrevet (endret)

Ja, jeg har prøvd å låse med å vri den begge veier. Det som er rart er når den ikke er lukket så går det å låse den og den sperren som låser døren går ut. Med en gang jeg lukker døren så vil ikke nøkkelen vri seg til siden.
Baderomsdøren går ann å låse både på utsiden og innsiden. Prøvde nøkkelen fra den døren, men det går fortsatt ikke

Endret av c44
Skrevet

Ja, jeg har prøvd å låse med å vri den begge veier. Det som er rart er når den ikke er lukket så går det å låse den og den sperren som låser døren går ut. Med en gang jeg lukker døren så vil ikke nøkkelen vri seg til siden.

Baderomsdøren går ann å låse både på utsiden og innsiden. Prøvde nøkkelen fra den døren, men det går fortsatt ikke

Da høres det ut som læsen og lås hullet ikke står rett i fohold til hverandre

Anonymous poster hash: 1140d...c2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...