Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjelver fortsatt i kroppen jeg!

Ca.kl.15.37 drar jeg hjemmefra for og ta trikken fra Bislett stadion, jeg tar meg tid til å stikke in på 7-11 for å kjøpe en engangs billett,trikken går 15.48.

Jeg står på holdeplassen og venter kl. er ca. 15.55 og trikken er forsinka. jeg ser en 21 buss gå forbi og tenker at hvis ikke trikken kommer snart så tar jeg neste buss. Trikken kommer ikke!

Kl.16.00 stempler jeg billetten min på buss nr.21,akkurat idet bussen kjører ser jeg at det kommer en trikk fra sentrum og opp. Min buss kjører videre.

Jeg kom meg dit jeg skulle og på vei med trikken opp til Bislett igjen får vi beskjed om at alle må av på Stortovet. Trikken kjører ikke lenger pga. en knivstikking episode på Bislett-trikkeholdeplass.

Jeg drar hjem til en venninne og gjennom internett og Tv får jeg etterhvert vite at den trikken jeg så fra bussen var den trikken der alt skjedde. En mann i 40-årene har gått amok inne på trikken med kniv,løpt ut knivstukket en bilist og kapret bilen hans. Politiet fikk beskjed kl.16.12, da hadde det gått nesten 10min fra det hele hadde startet.

1mann drept,3 livstruende skadd og to til såret!

Mannen er fortsatt løs, sist sett på Frogner ved Nissen skole.

Sykt hvor glad jeg er nå for at jeg satte meg på den bussen.

Oppfordring til alle i Oslo sentrum: skal du lengre en til butikken i dag så lenge mannen er løs -ta taxi!! Politiet mener at mannen fort kan gå løs på flere og at han muligens er en psykiatrisk pasient!

Ikke alltid like gøy og bo i Oslo!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner godt du er glad den trikken var seint. er bra skummelt å tenke på.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tipper han blir tatt i løpet av natta. Grøsser litt av å tenke på at jeg tar den trikken veldig ofte.

Gjest Lille_my ikke pålogget
Skrevet
Tipper han blir tatt i løpet av natta. Grøsser litt av å tenke på at jeg tar den trikken veldig ofte.

Jeg også... Hårene sto i nakken da jeg leste det... Håper de tar han snart!!Tør ikke gå ut døra en gang jeg.. Ikke rart folk blir redde når sånt skjer!

Skrevet

Oslo er en farlig by for tiden. Jeg er fortiden ferievikariende dagligleder i butikk og på torsdag og fredag ble to butikker i samme kjede og område ranet. Var litt vel nervøs på jobb lørdag..

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er ikke rart Oslo har blitt en farlig by. Det er en ting som har forandret seg voldsomt i Oslo siden 70 tallet.

Jeg synes det begynner å bli ganske mange "enkelttilfeller" nå, når skal man begynne å se sammenhengen?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jøss, visste ikke det, jeg. Gikk masse rundt på Bislett i dag på det tidspunktet, var innom noen butikker etter jobb. Så ingen mann med kniv. Men å ikke tørre å gå ut døra? Skal vi la frykt begrense vår personlige frihet er det ikke bra. Men jeg ville ikke latt barn gått ute alene før fyren er tatt.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg vil vite saksbehandleren som har sluppet inn denne somalieren. Var det faretegn? Kunne han ha forutsett at denne personen kunne begå voldelige handlinger?

Er det riktig å sette nordmenns liv i fare på denne måten?

Skrevet

Vær så snill å ikke trekk inn raseforskjell i dette!

Greit,mannen er fra Somalia i Afrika, men dette kunne like gjerne vært en norsk mann. Mange andre episoder med knivstikking og lignende som har skjedd her i Oslo og Norge generellt har blitt begått av nordmenn.

Det finnes gode menesker og dårlige mennesker, uansett fødested og hudfarge!!!

Skrevet
Vær så snill å ikke trekk inn raseforskjell i dette!

Greit,mannen er fra Somalia i Afrika, men dette kunne like gjerne vært en norsk mann. Mange andre episoder med knivstikking og lignende som har skjedd her i Oslo og Norge generellt har blitt begått av nordmenn.

:enig_animasjon:

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er så, men jeg skulle gjerne tatt en kikk på sakspapirene til denne mannen.

Skrevet

Jeg bor et stenkast fra Nissen skole. Dette er nifst. Får sånne "tenk om han gjemmer seg i bakgården min" tanker.

Skrevet

Jeg bor rett ved og tar denne trikken hjem hver dag etter jobb, men jeg ble sykemeldt i går.. :sjokk:

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er ikke rart Oslo har blitt en farlig by. Det er en ting som har forandret seg voldsomt i Oslo siden 70 tallet.

Jeg synes det begynner å bli ganske mange "enkelttilfeller" nå, når skal man begynne å se sammenhengen?

Jeg er enig med deg i det, Valhalla, at det ser ut ti å være et mønster i hvem det er som begår knivstikking og drap i Oslo...Utlendingene er i flertall!

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvem snakker rase? Her snakker vi kultur og at visse kulturer er inkompatible med de vest europeiske land.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Hvem snakker rase? Her snakker vi kultur og at visse kulturer er inkompatible med de vest europeiske land.

I USA drepes det 10-12 hver dag. Kanksje ikke forenelig med vår kultur heller da, hvor det "kun" drepes 50-60 mennesker i året.

Gjest TomKrus
Skrevet

Selv du er ikke så patetisk og tror dette var et kulturelt betinget drap.

Gjest Valhalla
Skrevet

Litt lite informasjon til å konkludere noe i akkurat denne saken. Jeg utelukker ikke at det kan ha noe med saken å gjøre

Skrevet

*Siden du ikke utelukker noe ennå (Valhalla), vil nok ikke politiet utelukke noe ennå.*

[Kan leses på flere måter :wink: ]

Gjest Valhalla
Skrevet

Det håper jeg virkelig ikke. Det er synd de har så lite ressurser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...