Gå til innhold

Gjester man ikke liker.....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sitter her å tenker bryllup igjen. Invitasjonene går ut i morgen, og jeg sitter med en følelse av at jeg faktisk må invitere folk jeg ikke liker.

En venninne av meg har en samboer. De har vært sammen i sikkert 12 år snart. De har en datter på 9 år som jeg er gudmor til.

Saken er at jeg kan ikke fordra den fyren hun er sammen med. Men føler jo ikke at jeg har noe valg ved invitasjonen da.

Likeledes har min kommende mann en bror og en svigerinne som jeg heller ikke kan fordra. Disse to er det bare bråk med, og jeg vet at de kommer til å stille opp bare for å være ufyselige.

Søren å, kanskje er det 2 invitasjoner som aldri kommer fram? Nei, det går vel ikke.

Hva gjør dere andre i sånne situasjoner? :cry:

Jeg har valgt å ikke logge meg inn nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heldigvis ikke vært i en sånn situasjon enda.....men jeg håper aldri jeg blir invitert i et bryllup uten min kjære!!

Vi har vært sammen i over 6 år og bodd sammen i tre av dem - og selv om vi ikke er gift er det vel vanlig å ta med partneren til nære venner?!

Får håpe de den spesielle dagen gjør sitt beste for at dere skal få det koselig.....som min gamle mor sier:...det vil nå helst gå bra.... :)

Skrevet

Jeg syns så absolutt du bør invitere de. Tross alt er han ene broren til din tilkommende mann, og kona/samboeren hans er da også selvfølgelig gjest.

Det samme i forhold til venninna di, når de har vært sammen så lenge er han en selvfølgelig gjest syns jeg.

Vet at det ikke er kuult med gjester man ikke ønsker å ha i selskapet. Selv ønsket vi ikke å ha mannen til søstra mi i bryllupet vårt av diverse grunner, men vi kunne ikke godt la være å be han. En annen sak er at han selv valgte å ikke komme.

Men - nå vet jeg jo ikke nok om deres situasjon heller. Oppfører disse folka seg særdeles dårlig så er det kanskje grunn for å la være å be de for alt jeg vet.

Skrevet

jeg måtte invitere noen jeg ikke liker i mitt bryllup. heldigvis var det så mange der at jeg slapp å snakke med dem. jeg tror ikke jeg tenkte på at de var der en gang :lol:

Skrevet

Har den samme greia, sjøl...

Jeg kan ikke fordra kona til min samboers forlover (lang historie:jeg og henne var venner tidligere, men da hun satte ut rykter om at hun hadde sett jeg var utro ba jeg henne om og ryke og reise, ja...)

Da de to giftete seg i fjor ble bare min samboer invitert, men ikke meg.

Da hadde vi bodd sammen i nesten 2 år, og væer sammen i 4, så vi var ikke akkurat blitt sammen....

Etter en lang prat bestemte vi oss for at han gikk i bryllupet, og jeg hadde jente fest hjemme.

Jeg gidder ikke være like umoden, så vi inviterte begge to, og satser bare på at jeg ikke trenger og prate så innmarig masse med henne.....

Skrevet

Er enig med de ovenfor, og har hatt samme problemet selv.

I slike situasjoner tror jeg det er best å "heve seg over" andres nivå, invitere dem og trøste seg med at det er såpass mange i bryllupet som ønsker oppmerksomheten til brudeparret denne dagen, at man sansynlighvis slipper å prate så mye med mennesker man ikke liker :roll: Likevel kan det føles surt med tanke på utgifter for disse personene. Jeg mener likevel at du bør innvitere dem :P (Det gjorde jeg...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...