Gå til innhold

Gjenglemt silikon gryteklut i stekeovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle steke kake, og da jeg skulle sjekke den etter en halvtime, oppdaget jeg til min store skrekk at det lå en slik silikon gryteklut i bunnen av stekeovnen. Det har ligget der hele tiden, må ha sittet fast under ovnsplaten og så falt ned.

Kan den ha gitt fra seg giftige avgasser sånn at hele kaka er ødelagt, og bare må kastes, eller er den fremdeles trygg for servering? Den hadde ikke smeltet eller noe, men det røk bittelitt av den. Ovnstemperaturen var 175 grader. Føler meg som verdens mest klønete konditor :(

Anonymous poster hash: a8497...e4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den blitt svidd, smeltet den eller noe? Isåfall kan den ha gitt fra seg noe. Lukt på kaka kanskje, eller smak litt på den. Høres ikke så bra ut, egentlig skal jo slike tåle veldig mye varme.

Anonymous poster hash: 47e59...2ae
Skrevet

Grytekluten er ikke svidd eller smeltet, ser ikke noe forandring på den bortsett fra at den var blitt varm :fnise: Det lukter ikke noe av kaka eller på kjøkkenet. Bare røk litt da jeg åpnet ovnsdøra. Får våge meg til en liten bit kanskje!

Anonymous poster hash: a8497...e4b
Skrevet

Jeg tror silikongrytekluter er laget for å tåle varme, så det går sikkert bra. Husk at det også finnes muffinsformer og "bakepapir" av silikon, og de tåler å stekes i ovnen.

Anonymous poster hash: be607...51f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...