Gå til innhold

Rentesats boliglån ? Tre lån, hvilken fordeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 100% finansiering og førstehjemslån. Noen som vet satsen på topplån?

Også er jeg litt usikker hvordan slikt fordeler seg i DnB. Noen i lignende situasjon.

1. Lån 70% eller 75%. 2,9%. Noen som vet om det er 70% eller 75% ? Avdragsfritt - tror jeg.

2. Lån 10% eller 15% avhengig av prosentandel i lån 1. 10 år nedbetaling (tror jeg) 2,9%

3. Lån 15 % (egenkapitalen). 10 års nedbetaling. Usikker på renten.

Anyone? :vetikke:

Anonymous poster hash: fb703...05d
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så lenge du skal ha boliglån ung (BLU) vil du få 2,9 % rente på alle lånene om ikke annet er avtalt. Du vil få et hovedlån enten innenfor 70 % hvis du skal ha avdragsfrihet og med løpetiden på inntil 25 år ( kan være mulig med inntil 30 år). Skal du ikke ha avdragsfrihet blir det ett hovedlån innenfor 75 %. I tillegg vil du få et topplån. Velger du hovedlånet innenfor 70 % med avdragsfrihet vil topplånet ha maks 10 års løpetid. Skal du i steden ha hovedlån innenfor 75 % hvor det betales både renter og avdrag kan du ha inntil 25 års løpetid på topplånet (kan være mulig med inntil 30 år). Du vil også få et lån ut over 85 % (realkausjonslånet) hvor du normalt kan ha inntil 10 års løpetid (kan være mulig med lenger løpetid i enkelte tilfeller, men målet må i utgangspunktet være at sikkerheten skal komme innenfor 85 % belåning snarest mulig).

Hilsen finansrådgiver.

Anonymous poster hash: 9b3e8...b23

Innlegget er redigert.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...