Gå til innhold

Har alltid urinveisinfeksjon...av alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om det er noen flere som strever med urinveisinfeksjoner og som har funnet ut av årsaken/har tips og triks for å slippe denne grusomme oppfinnelsen?

Har strevd med dette i mange år. Det hele startet med to alvorlige innleggelser på sykehus pga nyrebekkenbetennelse(som sikkert har gjort meg så mottagelig?) fant ut at å tisse etter sex og litt tranbær gjorde susen og dette hjalp meg i tre-fire år (gikk på fire-fem korte antibiotikakurer i året alikevel)

Men nå, nå er det skikkelig ille... Har hatt hyppige infeksjoner i hele 2014, men fom. denne høsten har det bare tatt helt av. Har gått på selexid og penomax om hverandre konstant, men med en gang jeg er ferdig med kuren kommer mannen med jåen tilbake. Det siste året har jeg brukt å få det på søndager, ikke pga sex, men fordi jeg har drukket alkohol. Kjenner det etter én øl, vin er derimot bedre.. Er det noen som har vært borti dette før?? Drikker ikke hver helg..

I stedet for å proppe i meg tabletter burde kanskje legene (og jeg) gjøre undersøkelser.. Jeg venter bare på at leverflekkene skal komme. Huff jeg er så lei!

Så, er det noen som er kjent med problemet?

Takk for svar :) mvh ung frustrert jente (som forresten ikke har kjønnsykdommer-mtp. Lignende symptomer)

Anonymous poster hash: 9ffe8...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også tendens til å få det ofte, og får i tillegg sopp som må behandles etter hver antibiotikakur. Jeg før det "bare" hver til ennenhver måned, og det kan også gå flere måneder i mellom. Men hadde jeg vært så plaget som deg, hadde jeg ønsket en videre utredning for å finne årsaken. En dyrkning kan tas for å avklare om det er resistente bakterier (kanskje du må ha en annen type, mer bredspektret antibiotika), og kanskje en undersøkelse (røntgen o.l) av nyrer og urinveier. Du kan jo nevne det med alkohol for legen. De gangene jeg har fått det etter en bytur er det gjerne fordi jeg har frosset på rumpa. Da nedsettes immunsystemet der man fryser.

Anonymous poster hash: 074d7...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er plaget med urinveisinfeksjoner, andre ikke. Jeg hadde kronisk betennelse i blæra i tre år, så jeg vet hvordan det er. Gå til legen å få Hiprex som gjør urinen sur nettopp til dette formålet, å slippe gjentatte infeksjoner.

Ikke bruk flere antibiotika-kurer med mindre du absolutt må, det svekker tarmsystemet så til de grader, og du bakterier kan bli resistente, og det er selvfølgelig ikke bra!

Tviler på at noen undersøkelser er nødvendig, de kommer nok ikke til å få noen aha-opplevelser, har vært igjennom litt for mange blæreundersøkelser :P håper du får det bedre med medisin, så dette gir seg! God bedring! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut sukker. Bakteriene i urinblæra ELSKER sukker. Det er sukker i alkohol også.

Anonymous poster hash: f49bf...a7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut sukker. Bakteriene i urinblæra ELSKER sukker. Det er sukker i alkohol også. Anonymous poster hash: f49bf...a7e

Trodde sukkeret raskt ble tatt opp i tolvfingertarm og videre til lever. Urinen inneholder avfallsstoffer kroppen vil kvitte seg med - og sukker er desverre ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde sukkeret raskt ble tatt opp i tolvfingertarm og videre til lever. Urinen inneholder avfallsstoffer kroppen vil kvitte seg med - og sukker er desverre ikke en av dem.

Det er allment kjent at det å gjøre urinen surere kan bekjempe, og forebygge, urinveisinfeksjon. Blant annet derfor man blir rådet til å drikke vann med sitron i eller tranebærjuice/kapsler. Min lege rådet meg til å ligge lavt med sukker da jeg var plaget med dette. Etter mye godtespising (sukkerholdig) kommer plagene lett tilbake hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er allment kjent at det å gjøre urinen surere kan bekjempe, og forebygge, urinveisinfeksjon. Blant annet derfor man blir rådet til å drikke vann med sitron i eller tranebærjuice/kapsler. Min lege rådet meg til å ligge lavt med sukker da jeg var plaget med dette. Etter mye godtespising (sukkerholdig) kommer plagene lett tilbake hos meg. Anonymous poster hash: f49bf...a7e

Å gjøre urinen surere kan forebygge, men ikke behandle uvi. Om man først får uvi er det viktig å behandle, så man ikke får nyrebekkenbetennelse. Sukker er nok lurt å holde seg unna, uansett ja. Jeg kom på at en del nok støtes ut i urinen, for demkan se det på stix. My fault.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre urinen surere kan forebygge, men ikke behandle uvi. Om man først får uvi er det viktig å behandle, så man ikke får nyrebekkenbetennelse. Sukker er nok lurt å holde seg unna, uansett ja. Jeg kom på at en del nok støtes ut i urinen, for demkan se det på stix. My fault.

Det er nok riktig at en godt etablert uvi trenger skikkelig behaldling - i mange tilfeller antibiotika. Men jeg har "behandlet" meg selv mange ganger (når jeg kjenner de første symptomene) ved å drikke store mengder vann tilsatt sitron ila noen timer. Men da er det jo selvsagt vannet som bidrar mest gjennom å skylle bakteriene ut. Det fungerer aller kjappest med sitron i vannet. Brus og søtsaker unngår jeg da mens dette står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...