Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å spare når jeg har 9000 i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at alle utgifter er betalt sitter jeg igjen med 9000 kr til mat og klær og sosialt og annet. Jeg klarer aldri å spare en krone ... bruker opp alt.

Jeg ønsker å spare, hjelp?

Anonymous poster hash: 9f3ce...8fc
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha du kødder..

Anonymous poster hash: 4f561...9f6
  • Liker 18
Skrevet

Sett opp budsjett på faste utgifter og se hvor mye du har igjen. Sett av så og så mye på mat og feks500 eller1000 til sparing. Så ser du hvadu kan bruke på annet.

Skrevet

Etter at alle utgifter er betalt sitter jeg igjen med 9000 kr til mat og klær og sosialt og annet. Jeg klarer aldri å spare en krone ... bruker opp alt.

Jeg ønsker å spare, hjelp?

Du setter tak på forbruket ditt. Du kan begynne med 7000kr i mnd, da har du to tusen å sette inn på sparekonto. Etterhvert kan du begynne å justere ned forbruket enda mer ned.

Skrevet

9000 kr etter alle faste utgifter?!

Du burde klare å spare 4-5000 kr i måneden.

Hvor mye bruker du på mat?

Hvor mye betaler du for sosialt i måneden?

Og hvor mye shopper du egentlig?!?

Trikset er å overføre penger sekunder de kommer inn på konto. Sett over 2000 kr første måneden og se hvordan det går. Så kan du øke etter hvert ut fra hvordan det går.

• Liker 5
Skrevet

Jeg pleier å føre over det jeg maks klarer å spare i måneden til sparekontoen med en gang jeg får lønn og så kan jeg med god samvittighet bruke det resterende, og selv om det blir mindre romslig mot slutten før neste lønn sitter det langt inne og rane sparekontoen..

Gjest Chloe87
Skrevet

Du tuller? Du har jo mulighet til å spare mye!

Skrevet

Sliter med det samme. Går 800 til boligsparing hver måned + 1000 til en feriekonto..

Anonymous poster hash: cfd80...709
Skrevet

^ glemte å si at da sitter jeg igje med 5000

Anonymous poster hash: cfd80...709
Skrevet

Dette må være tull.

Anonymous poster hash: e2f52...172
  • Liker 1
Skrevet

Haha du kødder..

Nei, jeg har dessverre ingen økonomisk forståelse...

Jeg er flink til å forstå at jeg må betale alle faste utgifter først, og at jeg må sette av penger til regninger som jeg vet kommer,

men sparing klarer jeg ikke fordi jeg bruker alle pengene jeg har igjen hver mnd. Klarer ikke la være ...

Skrevet

Du setter tak på forbruket ditt. Du kan begynne med 7000kr i mnd, da har du to tusen å sette inn på sparekonto. Etterhvert kan du begynne å justere ned forbruket enda mer ned.

Setter jeg 2000 kroner på konto, så tar jeg de bare ut igjen ...

Skrevet

9000 kr etter alle faste utgifter?!

Du burde klare å spare 4-5000 kr i måneden.

Hvor mye bruker du på mat?

Hvor mye betaler du for sosialt i måneden?

Og hvor mye shopper du egentlig?!?

Trikset er å overføre penger sekunder de kommer inn på konto. Sett over 2000 kr første måneden og se hvordan det går. Så kan du øke etter hvert ut fra hvordan det går.

Jeg bruker nok altfor mye på mat og klær og sko og fest og reising. Jeg sitter iallfall på 0 hver mnd noen dager før neste lønning ...

Skrevet

Vel det hjelper lite med tips så lenge du er bestemt på at du ikke har fri vilje.

• Liker 3
Skrevet

Du tuller? Du har jo mulighet til å spare mye!

Jeg tenkte på at jeg kunne prøve å spare 7000, og å leve for 2000 på mat ... om jeg klarer ... skjønner ikke at andre klarer det, jeg ... hva spise dere?

Skrevet

Vel det hjelper lite med tips så lenge du er bestemt på at du ikke har fri vilje.

Hva mener du? Jeg har da fri vilje?

Skrevet

Ha fast trekk til en konto du ikke har så enkel tilgang til.

Skrevet

Hehe jeg har og 9000 kr etter leie er betalt. Sparer mellom 5-6 tusen i måneden. Er virkelig ikke dyr i drift... ;)

Skrevet

Lag en sparekonto som du bare kan ta ut penger ut av noen få ganger i året, alternativt ikke ha kort til kontoen, sånn at du må overføre, da blir det automatisk litt mere tid til å tenke over om det egentlig er så lurt å røre sparekontoen.

Skrevet

Jeg bruker nok altfor mye på mat og klær og sko og fest og reising. Jeg sitter iallfall på 0 hver mnd noen dager før neste lønning ...

Slutt å feste, slutt å kjøpe klær og sko du ikke har bruk for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...