AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Heisann! Jeg må leve på et svært strengt budsjett de kommende månedene (gikk på kredittkortsmellen og er student) derfor er jeg ute etter å kjøpe billig mat som er nyttig og som holder seg en stund. Kan også nevne at jeg har vært veldig dårlig til å ta vare på meg selv når det gjelder mat, derfor er jeg ofte slapp, svimmel og veldig spinkel. Det vil jeg gjøre noe med!! Jeg har begynt å løpe 1-2 ganger i uken og trener litt styrke. Har du noen forslag til hva jeg burde spise? Er maten nedenfor ok å spise hver dag? Middager er jo så dyrt for en person.. Frokost: tørr, ekkel havregrøt uten sukker Lunsj: musli/havre med kesam og banan Mellommåltid(/er): gulrøtter Middag: en eller annen suppe? Kveldsmat: en miks av det ovenfor.. Takk for svar og innspill ha en fin dag videre! Anonymous poster hash: 8021b...e64
mijaa Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Hvis du vil bygge muskler, er vel første bud å spise protein og trene styrke. Og å få i seg nok mat! Om man vil bli større må man jo få i seg mer mat enn det man forbrenner, så noe over 2000kcal om dagen for en voksen kvinne er innafor. Men hvorfor spiser du "tørr, ekkel havregrøt" til frokost? Finnes jo så mye godt man kan spise da! Og middag til en person er da ikke dyrt? Jeg spiser rent kjøtt ofte, men handler sammenlagt ikke for mer enn 1500kr måneden og det er medregnet et høyt snusforbruk!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Alt ser greit ut unntatt middagen. Lager du suppen selv, eller kjøper du? Hvis det er snakk om kjøpesuppe, vil du ikke få i deg i nærheten av det du trenger av næringsstoffer. Det er faktisk ikke så vanskelig å lage sunn middag både billig og enkelt. En kyllingfilet med frosne grønnsaker f.eks. Eller laks og grønnsaker. BIllig, godt og sunt for koppen din. Også tar det ingen tid å lage Anonymous poster hash: 1af2e...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå