Teardrop Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Kan man ha med matpakke i håndbagasjen på flyet? Eller blir den tatt i sikkerhetssjekken?! Utenlandsreiser.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 spørs hva slags mat det er tror jeg. Anonymous poster hash: 5823a...4d4
Riskrem Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Du kan ta med matpakke i håndbagasjen ja, jeg gjør det hele tiden Bør kanskje ikke ta med suppe, da 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Ja, så lenge pålegget ditt ikke er flytende. Brødskiver med f.eks. ost er greit, brødskiver med f.eks. syltetøy vil bli stoppet i sikkerhetskontrollen. Ganske tåpelig, men fram til de får på plass væske-scannere må vi de fortsatt anta at syltetøy kan bli brukt til å prøve å kapre et fly. Anonymous poster hash: 7adbf...916
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Tilleggskommentar: Tror de ignorerer f.eks. smør på brødskivene altså, så du kan nok ta med deg matpakke med smør + ost, men for å være på den sikre siden kan du jo droppe smøret. Etter min erfaring er vekterne i sikkerhetskontrollene i Norge blant de strengeste i Europa (med untak av London). Anonymous poster hash: 7adbf...916
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Sikkerhetskontrollmessig går det helt fint. Hvis du skal ha noe flytende, husk å pakke det i små beholdere i en gjennomsiktig énliterspose. Du kan fint ha med syltetøy for eksempel, så lenge er små mengder og du sender det gjennom scanneren sammen med de evt flytende toalettsakene dine. Syltetøy eller andre smørepålegg opplever jeg at går helt fint å ha på brødskiva uten videre problemer, men skal du ha med et beger må det som sagt pakkes som andre flytende greier. Det eneste du må tenke på er at enkelte kjipe charterselskap o.l. nekter folk å spise medbragt mat, samt at enkelte land har restriksjoner til hva man får ta med inn i landet. Anonymous poster hash: c740a...f83 1
reiseglad Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Har alltid med matpakke, i det minste noe frukt, knasegulrøtter eller nøtter på tur. Men ofte hjemmebakst. Er kresen på flymaten. Yoghurt går ikke gjennom sikkerhetskontrollen, bare så det er sagt. Charter sier av og til at du ikke får spise medbrakt, men sier du at du er allergisk, så går det bra.
Colargol Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Hadde med to kilos-brunoster da jeg fløy utenlands fra Norge nå sist, de stoppa meg selvfølgelig -det så jo ut som om jeg hadde med meg C4 dynamitt!!! Men jeg slapp igjennom helt fint. Har også hatt med meg blomkål (..), sandwichmatpakke, tubeost osv. null problem. Norske flyplasser er sløve/snille i forhold til mange andre steder rundt om synes jeg.
Gjest Citronella Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Jada. Tar med matpakke hele tiden, jeg reiser mye, og flymat er det ikke mye næring i. Så lenge du ikke tar med mat som lukter veldig, så er det greit.
Chromium Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Jeg pleier alltid å kjøpe mat etter at jeg har gått gjennom sikkerhetskontrollen. Kan være nøtter, banan elns.
MorTil2 Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 Vi pleier å kjøpe noen ferske bagueter fra Subway eller Big Bite. Bare pass på at pålegg ikke er smørbart, og takk nei til f eks majones. Pleier som hovedregel å velge salat,agurk,tomat,ost og skinke. Det går helt fint. Kjeks og sjokolade som knask. Håper de nye skannerne snart kommer på plass, for det er jo ganske tåpelig hva man faktisk kan ta med, sett opp mot den alvorlig store risikoen majones utgjør.....
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Skiver med skinke og ost går greit. Ernæringsdrikker går greit, dersom det står navneetiketter på fra apoteket, selv om disse er på 2 dl. Og det er mulig å ha med seg ganske mange. Vil noen smugle så klarer de å omgå reglene. Anonymous poster hash: aa360...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå