AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Hei, Jeg er i midten av 20-årene, og har de siste månedene egentlig vært ganske frustrert og lei meg over at jeg faktisk aldri har truffet en mann som har hatt noe å gi - kjærlighet. De jeg har truffet ute på byen, er kun ute etter noe useriøst, et one-night-stand, og dette er ikke noe jeg klarer å gjennomføre -altså sex uten følelser. Er det virkelig ikke noe håp for meg? Jeg ser kjærestepar på alle kanter, men treffer aldri noen som viser meg interesse, eller gjør en innsats. Selv har jeg prøvd å være aktiv på datingfronten, har vært på Tinder osv, men det viser seg alltid at gutten dobbeltdater, eller allerede har følelser for noen andre. Jeg føler det bare er jeg som stiller spørsmål, viser interesse, prøver å legge til rette... Jeg har også vært i et forhold, møtte en fyr da jeg var jomfru og rett over 20 år. Han var veldig snill og grei i starten, men viste seg raskt å være en manipulerende og egoistisk type som sa veldig mye slemt til meg og som virkelig dro meg ned.. Jeg ser på meg selv som normalt pen, og er for tiden student. Trener og steller meg. Har en helt vanlig hverdag. Men er ikke så mye ute på byen lengre. Befinner meg i en ganske stor by. På skolen omgås jeg kanskje flest jenter, men det er jo gutter rundt omkring. Men det er jammen meg aldri noen som tar kontakt på "den" måten. Selv har jeg gjort det i blant, men det er alltid dødfødt fordi gutten i utgangspunktet ikke er interessert.. Har nesten kommet til en konklusjon om at man bare må sette seg ned og vente på at en gutt skal være interessert i meg fra første stund om det skal være noen sjans? Det har iallfall fungert helt håpløst å selv prøve å "lokke frem" følelser fra en gutt.. Ønsker meg en snill fyr som behandler meg bra, og som jeg behandler bra. En helt A4 hverdag rett og slett. Hvorfor skal det være så vanskelig? Får nesten tårer i øynene når jeg iblant kommer over innlegg her inne som viser til hvor høyt mannen elsker damen sin, eller hva han gjør for at hun skal ha det bra, at de står i utfordringer sammen og virkelig satser på hverandre. Noe slikt har jeg aldri opplevd.. Er det samfunnet som generelt har blitt litt kaldt, og som nå består av folk som ikke har så stor interesse av å komme under huden på hverandre? Eller er det bare jeg som rett og slett er uheldig? Har rett og slett sett meg lei på gutter som ikke gjør noen som helst innsats i å bli kjent med meg som person, men som kun slenger ut noen fraser på datingsidene for å få til et treff der de kun er ute etter sex. Hører om jenter som blir "lurt", der gutten virkelig gjør en innsats først, for så å stikke etter sex. Men jeg føler ikke noen gjør den innsatsen engang for min del. Samtalene dør veldig fort ut. Kanskje jeg er en veldig kjedelig og uinteressant person? Anonymous poster hash: 3a0ca...334 7
Summers Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 (endret) Tror man skal ha litt flaks for å lykkes, treffe rett person til rett tid. Det trenger ikke være du som gjør noe galt. Håper det ordner seg for deg snart. Endret 13. januar 2015 av Summers 1
LoneWolf Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Jeg kan relatere meg til det du skriver i hvertfall, det er ikke alltid så lett for verken menn eller damer dette med dating. Du finner i hvertfall ingen ved å ikke ta kontakt, så det er bare å fortsette å prøve. Før eller siden må det jo gå Det blir vel med de vanlige tipsene som å skaffe seg en hobby eller noe slikt der du muligens kan møte noen.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Takk for fine svar Var egentlig litt forberedt på at noen skulle slenge ut "ja, da er du vel for kjedelig eller stygg" eller noe i den dur.. Men har egentlig begynt å tenke at jeg tror jeg fremstår som litt for "vag".. altså i samtaler med andre, så blir jeg nok litt for opptatt av å stille dem spørsmål, for å holde samtalen i gang. Tenker lett at mine meninger er kjedelige eller uinteressante for andre å høre på. At hvorfor skal folk ville bli kjent med meg. Har jo plukket opp tipset om at andre liker å snakke om seg selv, men det hjelper meg jo egentlig ikke så mye å stille en annen masse spørsmål når det fører til at dem ikke blir kjent med meg. Og ingen menn tar jo kontakt med meg sånn uten videre heller. Føles egentlig litt ut som jeg står på utsiden av hele "dating-markedet". Man hører jo om folk som har truffet hverandre her og der, men jeg føler jeg aldri står i en sånn situasjon hvor "mye skjer".. Noe galt må det jo være? Hvorfor skulle ingen vise interesse for noen i midten av 20-åra som går rundt blandt andre studenter? Hvis ingen viser interesse for meg nå, hvorfor skulle de gjøre det om 5 år? Anonymous poster hash: 3a0ca...334
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 du er ikke den eneste. det er jo fryktelig mange som er alene, og som ønsker akkurat det samme som deg. problemet er jo da å finne den ene, som gjemmer seg som en nål i en høystakk. :cry: Anonymous poster hash: 0e528...103 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Vis interesse for de du er intressert i og ikke bare vent på at folk skal kontakte deg. Jeg er mann men har kun hatt noe med damer jeg har kommet i kontakt med naturlig, de har også gjerne tatt endel initiativ til å bli bedre kjent. Vet ikke hva du legger i "middels pen", men om man ikke er attraktiv så er det ikke lett fordi alle vil ha en partner de synes er pen. Anonymous poster hash: 8d37f...eab
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Noe galt må det jo være? Hvorfor skulle ingen vise interesse for noen i midten av 20-åra som går rundt blandt andre studenter? Hvis ingen viser interesse for meg nå, hvorfor skulle de gjøre det om 5 år? Anonymous poster hash: 3a0ca...334 1. Det er mange fler kvinnelige studenter enn mannlige i Norge. Dette vet de mannlige studentene.. 2. Du er over gjennomsnittsalderen blant dem som vanker på campus på mitt universitet, jeg vet ikke hvordan det er med ditt. Det kan bety en del for gutter som har mange å velge blant. Det er veldig mange jenter på 19-21 rundt omkring iallefall. Anonymous poster hash: 9a0e3...bf7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Jeg er akkurat sånn som deg, TS! Sliter med at guttene jeg møter aldri ønsker noe seriøst, og sånn sett blir de jo veldig like alle sammen. Å treffe en fyr som bare vil ha sex er jo som å støte på en 7/11 midt i Oslo sentrum. Kjedelig og overrepresentert. Jeg er 27 år, og er ikke det minste interessert i en 'fuckfriend' - orker ikke gå på byen lengre, og begynner faktisk å tro at jeg ikke kommer til å treffe noen i livet mitt. Jeg forstår jo at fellesnevneren her er meg, men jeg er virkelig ei bra jente. Høyt utdannet, pen, god humor og kommer fra en bra familie, men jeg har nesten aldri møtt en fyr som har noe å tilby, de fleste jeg møter er klisjèaktige senåringer som er så forpliktelsespysete at det halve kunne vært nok. 'Jeg er bare ikke klar for å binde meg enda', selvsagt sier de alltid dette etter at vi har hatt sex. Det begynner å bli en klisjè. Skylder ikke på menn generelt i det hele tatt, men jeg føler at det er en norm blant unge menn i dag at de skal være single og frie. De som er i et forhold er 'whipped' og 'blir aldri med ut' osv. Det er skremmende! Anonymous poster hash: 13a2b...2b5 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Hei, Jeg er i midten av 20-årene, og har de siste månedene egentlig vært ganske frustrert og lei meg over at jeg faktisk aldri har truffet en mann som har hatt noe å gi - kjærlighet. De jeg har truffet ute på byen, er kun ute etter noe useriøst, et one-night-stand, og dette er ikke noe jeg klarer å gjennomføre -altså sex uten følelser. Er det virkelig ikke noe håp for meg? Jeg ser kjærestepar på alle kanter, men treffer aldri noen som viser meg interesse, eller gjør en innsats. Selv har jeg prøvd å være aktiv på datingfronten, har vært på Tinder osv, men det viser seg alltid at gutten dobbeltdater, eller allerede har følelser for noen andre. Jeg føler det bare er jeg som stiller spørsmål, viser interesse, prøver å legge til rette... Jeg har også vært i et forhold, møtte en fyr da jeg var jomfru og rett over 20 år. Han var veldig snill og grei i starten, men viste seg raskt å være en manipulerende og egoistisk type som sa veldig mye slemt til meg og som virkelig dro meg ned.. Jeg ser på meg selv som normalt pen, og er for tiden student. Trener og steller meg. Har en helt vanlig hverdag. Men er ikke så mye ute på byen lengre. Befinner meg i en ganske stor by. På skolen omgås jeg kanskje flest jenter, men det er jo gutter rundt omkring. Men det er jammen meg aldri noen som tar kontakt på "den" måten. Selv har jeg gjort det i blant, men det er alltid dødfødt fordi gutten i utgangspunktet ikke er interessert.. Har nesten kommet til en konklusjon om at man bare må sette seg ned og vente på at en gutt skal være interessert i meg fra første stund om det skal være noen sjans? Det har iallfall fungert helt håpløst å selv prøve å "lokke frem" følelser fra en gutt.. Ønsker meg en snill fyr som behandler meg bra, og som jeg behandler bra. En helt A4 hverdag rett og slett. Hvorfor skal det være så vanskelig? Får nesten tårer i øynene når jeg iblant kommer over innlegg her inne som viser til hvor høyt mannen elsker damen sin, eller hva han gjør for at hun skal ha det bra, at de står i utfordringer sammen og virkelig satser på hverandre. Noe slikt har jeg aldri opplevd.. Er det samfunnet som generelt har blitt litt kaldt, og som nå består av folk som ikke har så stor interesse av å komme under huden på hverandre? Eller er det bare jeg som rett og slett er uheldig? Har rett og slett sett meg lei på gutter som ikke gjør noen som helst innsats i å bli kjent med meg som person, men som kun slenger ut noen fraser på datingsidene for å få til et treff der de kun er ute etter sex. Hører om jenter som blir "lurt", der gutten virkelig gjør en innsats først, for så å stikke etter sex. Men jeg føler ikke noen gjør den innsatsen engang for min del. Samtalene dør veldig fort ut. Kanskje jeg er en veldig kjedelig og uinteressant person? Anonymous poster hash: 3a0ca...334 Hva med å ta litt initiativ selv? og forbedre deg selv og ikke forvente at gutten skal gjøre alt .Meld deg inn på sukker og luk ut de som ikke er seriøse. Ser du noen lunde ut som du sier vil du få mer en nok respons og det er mange gode menn der inne som er seriøse og ser etter det samme som deg. Anonymous poster hash: 1bee0...791
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Kanskje dere leter litt feile steder?. Ta tiden dere trenger og vis litt at dere også er seriøse. Anonymous poster hash: 1bee0...791
Carlabody Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 (endret) Jeg kjenner alarmbjella klirre ved overskrifta. Du skriver at du "reagerer" på at ingen gutter viser nok interesse. Kvinner som generelt "reagerer" på ting er jenter vi ofter skygger unna. Du virker å ta deg litt for høytidlig og forventer ltit for mye fra andre. En ting er å være skuffa over manglende interesse, men å "reagere" får det til å virke litt trøblete og vanskelig. Hva annet reagerer du på? Bannord? Alkohol? Endret 13. januar 2015 av Carlabody
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Jeg hadde det som deg og følte at jeg bare kunne gi opp å finne en mann med kvalitetene du beskriver. Kom selv fra forhold med egosentriske guttunger somburde vært oppdratt bedre... Så dro jeg på en studenttur, var med venninner. Plutselig snur jeg meg til den andre siden av middagsbordet, og der satt han. Han virket ikke som min type i utgangspunktet, men jeg hadde aldri trodd at en kunne falle for en person som han. Men vi ble kjent, og han er den «perfekte» mann. Plutselig skjer det når en minst venter det. Det interessante er at ingen av oss skulle egentlig på turen, men bestemte oss for å dra i siste liten. Hadde vi ikke gjort det hadde vi aldri møttes. Avstand fra universitetene var då stor og ingen har tilknytning til den andres hjemsted. Men deg skjedde, og jeg har troa på at du vil finne Han Anonymous poster hash: 10d29...bff 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Jeg kjenner alarmbjella klirre ved overskrifta. Du skriver at du "reagerer" på at ingen gutter viser nok interesse. Kvinner som generelt "reagerer" på ting er jenter vi ofter skygger unna. Du virker å ta deg litt for høytidlig og forventer ltit for mye fra andre. En ting er å være skuffa over manglende interesse, men å "reagere" får det til å virke litt trøblete og vanskelig. Hva annet reagerer du på? Bannord? Alkohol? Herregud, slutt og vær så prippen og å overdrive da! Les gjennom førsteposten på nytt, så ser du at hun også har tatt initiativ! Anonymous poster hash: a2efd...3a8 3
Carlabody Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Herregud, slutt og vær så prippen og å overdrive da! Les gjennom førsteposten på nytt, så ser du at hun også har tatt initiativ! Anonymous poster hash: a2efd...3a8 Initiativet er uinteressant. Men hun gir inntrykk av å være en sånn type jente som har lett for å reagere på ting, antageligvis en smule nærtagen og mulig noe prektige holdninger. Det er det inntrykket hun legger igjen og det kan jo være verdt å tenke over.
Summers Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Skylder ikke på menn generelt i det hele tatt, men jeg føler at det er en norm blant unge menn i dag at de skal være single og frie. Anonymous poster hash: 13a2b...2b5 Det tror jeg også, tror ingen av mine single venner ønsker seg kjæreste. Eller de sier at de ville hatt om de traff en de forelsket seg i, men de leter ikke etter kjæreste.
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Hvis du har noen guttevenner eller venninner med kjærester kan du jo be om å bli matchet med noen. Da har du jo en viss mulighet for å få screenet ut de useriøse.
Sofia123 Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Vi er flere ser jeg. Har dessverre ingen gode tips, bare at jeg skjønner hvordan du har det! 1
EnKoppTe Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Jeg har det på samme måte, og kjenner meg veldig godt igjen i det med å stå utenfor datingmarkedet. Det ordner seg for " alle" rundt meg, men ikke for meg. Nå er ikke jeg student lengre, men har det samme inntrykket at menn i 30årene, dessverre. Ingen gode tips her annet enn å tilrettelegge for et best mulig singelliv, med stabil økonomi, hobbyer, reising og gode venner, samt å bli bestevenn med seg selv. Endret 14. januar 2015 av EnKoppTe 1
Doge Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Kjenner meg også igjen, TS. Bare fra den andre siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå