Gjest Lkke Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Hei. Var i dag hos kicks og kjøpte en foundation. Jeg ba om hjelp til å finne riktig farge, og ho prøvde en og påstod dette var riktig farge for meg. Så jeg stilte på ho og kjøpte den - meeen da jeg kom hjem, skulle jeg prøve den. Jeg gleda meg så til å få skikkelig fin hud, helt til jeg oppdaget den var ALT for hvit! Grr... Den er jo åpnet, men det var trossalt hennes anbefaling at den passet? Hun prøvde kun en på meg, litt i pannen og på kinnet (skal jo egentlig testes ved overgang kinn/hals???) så ja, er dette noe jeg kan klage, og bytte over? Noen erfaringer?
Gjest incognita Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Dersom du prøvde i butikken og sa deg enig i at fargen var passende er det ikke så mye å gjøre med det, vil jeg tro. 1
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Ja du kan prøve å klage og få byttet. Ellers kan du kjøpe en billigfoundation som er mørk og blande litt av den i den lyse. Det funker bra.
Gjest Lkke Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Sykt kjipt i hvert fall:( får håpe jeg får bytta..
Lileep Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Jeg opplevde det samme, gikk til butikken og forklarte situasjonen. Fikk faktisk pengene igjen og noen prøver på andre typer! Super service!
Antlers Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Hmmm, har hørt om mange som har fått anbefalt feil farge hos Kicks i det siste... Nesten så jeg begynner å lure på om de har feil type lys i butikkene sine. Er du sikker på at du ikke har påført for mye av foundationen? Da kan man fort få mer farge og maskelook enn planlagt. Pass også på at du sjekker hvordan det ser ut i forskjellige typer lys (spesielt vanlig dagslys) - du kan ha vært uheldig med lyskilden. Det er også mange som bruker for mørk foundation, og hvis man er vant til det, kan det jo plutselig se rart ut med et lysere ansikt. Om så er tilfelle, kan det hjelpe med litt blush eller bronzer for å skape et inntrykk av mer liv og farge. Om det derimot er snakk om en farge som virkelig ikke passer, ville jeg gått tilbake til butikken og forklart problemet på en saklig måte. Si at fargen kun ble testet på panne/kinn, og at du er skuffet over å ha brukt penger på et produkt du ikke kan benytte deg av, som du kjøpte etter anbefaling av deres ansatte. Hvis du er tøff nok, kan du møte opp med den nye foundationen på, så kan de jo selv se at de har gjort en dårlig jobb. Neste gang du kjøper, bør du be om å få med deg prøve hjem først, eller hvis du blir sminket (flekkvis eller helt ) i butikken, oppsøk andre lyskilder før du bestemmer deg. Ta med lommespeil så du kan sjekke resultatet i dagslys. 2
OPIgirl Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Lyset i parfymeriene er helt ubrukelig.Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bomma på fargene på alt fra fondation,rouge, øyenskygge og leppestift. Fryktelig irriterende.
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Lyset i butikken her i byen består av spotter med et merkelig skyggelys. Jeg kjøpte en Chanlefoundation som var altfor gul. Så mye lysere ut i butikken enn den gjorde ute også. BOMKJØP!!!! Få med en liten prøve og test den ut i dagslys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå