Gå til innhold

Menn blir sure når kvinner tar i mot komplimenter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://s17.postimg.org/3tzrhqasf/pretty_tweet.jpg

Denne jenta var lei av at gutter ble sure hvis hun svarte negativt på komplimenter hun fikk av tilfeldige på nettet. Så hun gjorde et lite eksperiment, hun svarte aksepterende på komplimentene hun fikk i stedet. Da ble guttene helt rasende!

Hvorfor har menn så vanskelig for å akseptere en kvinne med selvtilliten i orden? Hvorfor blir menn så sure når en kvinne ikke er usikker på seg selv?

Eksperimentet hennes: http://www.buzzfeed.com/rossalynwarren/this-is-what-happens-when-women-actually-accept-a-compliment

Anonymous poster hash: 7d3e6...6ad

Endret av Frk.K
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke denne attenåringens "forskning" veldig, men jeg er uenig i at menn ikke tåler at kvinner tar i mot komplimenter.

• Liker 3
Skrevet

Ehh. Hun skulle prøvd å si takk. Å si "ja, jeg er ganske vidunderlig" går litt mot sosiale normer. Det blir sett på som å opphøye seg selv. Skal ikke si at den kulturelle trenden er bra eller ønskelig, bare at dersom man skal gjøre et sosial eksperiment så må kriteriene passe bedre inn i kulturen.

Anonymous poster hash: df56e...7a4
  • Liker 3
Skrevet

(Det er selvsagt ikke greit å bli sur når en person svarer "ja", men det blir feil som å fremstille dette som en endelig konklusjon)

Anonymous poster hash: df56e...7a4
  • Liker 1
Skrevet

Det er klart at hvis hun i tillegg til å si "takk" isper selvforherligelse så reagerer folk.

Da virker hun jo bare høy på seg selv.

Men noe sier meg at grunnen til at hun reagerte var at hun ikke tålte å få komplimenter.

Ikke at hun mente å kunne observere noe galt i det guttene gjorde.

Kanskje hun rett og slett bare ikke likte at de komplimenterte utseendet i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Hahaha jeg blir vertfall ikke sur pga det :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Som mann kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i dette i allefall. Det er mulig de som reagerer er såkalte "menn som hater kvinner"?

• Liker 1
Skrevet

uff ikke rart mange jenter har dårlig selvtillit , hvis dette ikke engang er greit

• Liker 4
Skrevet

uff ikke rart mange jenter har dårlig selvtillit , hvis dette ikke engang er greit

Hvis dette ikke engang er greit? Så du mener at det er innafor at en mann du møter og gir et kompliment velger å svare deg "ja, jeg er fantastisk.", altså? Det tror jeg ikke noe på. Er det noe folk ikke liker, så er det at blåser seg selv opp i skyene.

• Liker 1
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre en hva jeg allerede gjør.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette ikke engang er greit? Så du mener at det er innafor at en mann du møter og gir et kompliment velger å svare deg "ja, jeg er fantastisk.", altså? Det tror jeg ikke noe på. Er det noe folk ikke liker, så er det at blåser seg selv opp i skyene.

Men det skrev hun ikke. Hun fikk beskjed om "du er nydelig", fra en tilfeldig person, så svarte hun bare kort og godt, "yes". Ikke noe oppblåst ego. Det lille gjorde at personangrepene og fornærmelsene mot henne haglet.

Grunnen er enkel, usikre gutter. Gutter som ikke tåler at en jente har selvtillit. De forventet at hun skulle si, "nei, synes du? Takk!", som om hun var usikker på seg selv og ble så overrasket og overveldet av et kompliment. Når guttene ikke hadde den makten over henne ble de sure.

• Liker 3
Skrevet

Et av eksemplene:

- Du har fantastiske øyne.

- Takk, jeg vet det. Det har du også

- Bitch. Hva mener du med at du vet det? Du er ikke så fantastisk.

:ler:

Denne kjenner jeg igjen!

Anonymous poster hash: e83d0...113
  • Liker 4
Skrevet

Men det skrev hun ikke. Hun fikk beskjed om "du er nydelig", fra en tilfeldig person, så svarte hun bare kort og godt, "yes". Ikke noe oppblåst ego. Det lille gjorde at personangrepene og fornærmelsene mot henne haglet.

Grunnen er enkel, usikre gutter. Gutter som ikke tåler at en jente har selvtillit. De forventet at hun skulle si, "nei, synes du? Takk!", som om hun var usikker på seg selv og ble så overrasket og overveldet av et kompliment. Når guttene ikke hadde den makten over henne ble de sure.

Som sagt så kjenner jeg ikke denne jentas "forskning" veldig. Men det tok meg ikke lange stunden å finne et eksempel hvor hun svarer mer enn bare "yes", altså.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo tåpelig av dem å bli rasende, men jeg kan skjønne at hun fremstår som selvgod når hun svarer "takk, jeg vet det". Om en mann hadde svart det til meg, så hadde jeg bare ledd inni meg.

Anonymous poster hash: 94c49...dc8
  • Liker 5
Skrevet

Jeg liker heller ikke sjølgode mennesker men har man først gitt en kompliment så er det nytteløst å prøve å ta den tilbake sånn som disse guttungene gjorde.

Ideelt sett bør man bli litt kjent med folk før man begynner å gi dem komplimenter. Man sorterer fort ut de som er uverdige mottagere.

Anonymous poster hash: 41a6a...4f4
  • Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Enig med innlegget over. Selv om noen fremstår som veldig selvgode trenger man ikke å slenge drit til dem.

Skrevet (endret)

Bildet er omgjort til link.

Frk.K, mod.

Endret av Frk.K
Skrevet (endret)

Det er Internett, ville ikke akkurat tatt ett lite forsknings forsøk om en håndfull men seriøst.

Endret av Fenrir
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes guttene er forte med å slenge ukvemsord for "ingenting" men samtidig så er det forskjell på å takke for et kompliment og å si "ja jeg vet at jeg er dritdeilig"..

Skrevet

huff, dumme jente som fant på å være ENIG i et kompliment noen GAV henne. En bør alltid protestere på komplimenter må vite. En kan da ikke være enig i at man har fine øyne!!

Veldig trist med sånne smågutter (Og jenter også, men tilfelle her var guttebarn) som klikker med en gang de ser at de ikke har makt over jenta. Men JEG skulle jo få den deilige jenta til å føle seg verdsatt jo. JEG skulle jo være den hun husket som en som gav henne en god følelse JEG JEG JEG JEG.

Anonymous poster hash: c68e5...40a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...