Gå til innhold

Portaler for brukte vesker ol. i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal kjøpe brukte design og/eller kvalitetsvesker hvilke alternativer har man egentlig i Norge?

Jeg tenker på butikker/portaler som spesialiserer seg på slike vekser/klær/smykker osv.

Jeg har brukt finn.no og har vært fornøyd med det, men hvilke andre portaler er det, og hvilke er til å stole på?

I samme gate som finn.no er vel bloppis.no, men der har jeg inntrykk av at det ikke er noe moderering på hva som er fake eller ikke. Det er mye på finn.no også som aldri blir tatt bort, men jeg har inntrykk av at de i hvert fall gjør et forsøk på å moderere på finn.no.

Det ligger lite på Blomqvist.no. Jeg kom over denne, men har aldri hørt om den før. Lauriz har jeg inntrykk av er for hovedsakelig for dansker og svensker, de har vel ikke noe showrom i Norge? Det lå en bruktbutikk i en sidegate av Bogstadveien før, men denne er vel nedlagt?

Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette er fordi jeg leter etter bruktbutikker som selger designvesker og lignende i Berlin, hvor utvalget virker relativt stort i forhold til hva jeg er kjent med i Norge. Både på nett og i fysisk form, eller hva man skal kalle det.

Så, hvilke alternativere er der i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært flere vintagebutikker i Oslo som har spesialisert seg på ekte vesker. Feks. Vintage, men er usikker på om de er i drift enda. Tror det er dårlig marked for sånt i Norge dessverre...

Skrevet

Det har vært flere vintagebutikker i Oslo som har spesialisert seg på ekte vesker. Feks. Vintage, men er usikker på om de er i drift enda. Tror det er dårlig marked for sånt i Norge dessverre...

Vintage var vel den i bogstadveien? Den tror jeg er lagt ned :/

Skulle vært mer av det syns jeg :Nikke:

Skrevet

Du trenger vel strengt talt ikke showroom, om det er gode bilder?

Uansett vil jeg anbefale Kaplans som er et svenskt auksjonshus. Disse kjører relativt ofte auksjoner for mote og pant-auksjoner der en også kan finne noe snacks til tider. Det eneste som er synd er at buyers premium er veldig høy der. De tar i tillegg svensk mva., og vet ikke hvordan tax refund fungerer siden du også må betale mva. i Norge.

I Oslo vil jeg anbefale Nr 9. Disse vet jeg får autentisert veskene sine i L.A. hos eksperter. Mye rart der og litt stive priser, men ellers kan man finne mange skatter. :)

Skrevet

Du trenger vel strengt talt ikke showroom, om det er gode bilder?

Uansett vil jeg anbefale Kaplans som er et svenskt auksjonshus. Disse kjører relativt ofte auksjoner for mote og pant-auksjoner der en også kan finne noe snacks til tider. Det eneste som er synd er at buyers premium er veldig høy der. De tar i tillegg svensk mva., og vet ikke hvordan tax refund fungerer siden du også må betale mva. i Norge.

I Oslo vil jeg anbefale Nr 9. Disse vet jeg får autentisert veskene sine i L.A. hos eksperter. Mye rart der og litt stive priser, men ellers kan man finne mange skatter. :)

Nei, strengt talt ikke, men du får jo toll og moms på det selv om det sendes fra sverige/danmark?

Tusen takk for tipset om Nr. 9 :)

Skrevet

Nei, strengt talt ikke, men du får jo toll og moms på det selv om det sendes fra sverige/danmark?

Tusen takk for tipset om Nr. 9 :)

Jo, du får svensk moms+ buyers premium på 20%, så må du betale 25% i moms+ toll i Norge. Fra auksjonshus i utlandet er det verdt å få med seg at du ikke får tax refund på de 20 prosentene pga. dette er en del av det auksjonshuset tar.

Lollipuff er også gode på designervesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...