lykkelige.meg Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Nå endres boligtånsrenta. For mitt vedkommende vil dette nå bety 2,9 % i rente. Samtidig kan jeg binde renta i 3 år til 2,5 %. Dette lokker selvfølgelig. Men hva er prognosene for endringer de neste årene? Vil den synke ytterligere? Helt ned til 2,5 % eller vil den begynne å stige ganske raskt?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Siden fastrenta er lavere enn den flytende, mener markedet at den flytende renten skal lenger ned, kanskje også under 2,5%. Historisk sett har det lønt seg å ha flytende rente. Grunnen til å velge fast rente er for å få forutsigbare utgifter. Den ekstra kostnaden med fast rente kan du se på som en forsikringspremie. Sover du bedre med fast 2,5% i 3 år fremover selv om den flytende renten kanskje skulle gå ned til 2%, velger du dette. På den andre siden kan det skje ting som gjør at den flytende øker til 4%. Da har du gjort en kjemepdeal. Anonymous poster hash: 4379d...c5a
Tingelling Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Vil være gjetting for alle om renta skal økes eller går ned.det er veldig mange faktorer som påvirker den ene eller andre retning.derimot er mine antagelser at renta vil forbli lav og noe lavere en stund framover.så hvis du har litt is i magen ville jeg hatt flytende rente en stund til.det går også an å binde renta på halve lånet på 5 år (for at det skal være noe vits-under det kan du likeså ha flytende),og resten på flyt.så ser du om økonomien din klarer renteøkning og eventuelt binde om et års tid.rente er psykologi og hvordan du tør vente og har det økonomisk.som sagt iver vil det alltid lønne seg over tid med flytende.lykke til😌
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå