Gå til innhold

Hvor mye jobber dere med 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i år 100% (har 4 barn mellom 9-2 år), og det har egentlig gått greit.

De to minste følger mannen til barnehagen, de to eldste tar bussen til skolen etter jeg er vekk til jobb. Men -neste år begynner også nr. 3 på skolen, og jeg ser behovet for litt roligere morgener, om dere skjønner... 3 stk som skal styre seg selv og gå til bussen i alt slags vær vinterstid.. osv osv høres litt tvilsomt ut ;)

Har prøvd et par år med en fridag i uken. Men tenker nå at det hadde vært bedre å heller startet senere på jobb hver dag. Da kunne vi hatt rolige morgener hver dag, jeg kunne svippet de innom skolen, og oftere sjekket at bytteklær osv er i orden, og likeså hadde jeg hatt god tid til levering i barnehagen og sjekk av utstyr der.

Jeg har to år til jeg kan søke meg ned i stilling pga. omsorg av barn, så tenker jobbe ca 80% i to år nå, og så begynne i 100% igjen.

Hvordan velger dere andre med mange barn å jobbe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet 100% før jeg gikk ut i permisjon med nummer seks nå, og kommer nok til å gå tilbake til 100% når jeg er ferdig.

Men, nå har vi ikke noe særlig logistikkproblem om morgenen, så kanskje det er derfor. Det jeg føler det blir lite tid til, er husarbeid og generelle gjøremål... og det gidder jeg ikke ta fri for når det koster såpass mye (taper jo 5-6 000 på å jobbe 80%, det er penger som kommer godt med). Tenker at det burde vi få til i fellesskap, selv om det blir i travleste laget av og til.

Men jeg har tenkt tanken, absolutt, og hvis jeg følte det ville være til stor fordel for barna om jeg jobbet mindre ville nok terskelen vært lavere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...