cecily Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Jeg har vært i et par brylluper der toastmasteren var heller kjedelig og tørr, men som klarte oppgaven med å gi beskjeder og introdusere folk, taler og sanger. Hvor mye legger dere vekt på at toastmasteren skal være morsom og hvor mye av planleggingen legger dere på ham/henne? Vi har ikke satt oss skikkelig ned og laget programoversikt ennå. Hvor detaljert er det lurt å lage en slik?
-ida- Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 Vi skal ha møte med toastmaster i kveldd, lurer litt på hvordan det kommer til å bli men jeg har laget en kjøreplan for hele dagen så han har noe å forholde seg til. Vet ikke om det er vanlig, men da er han informert.
Gjest Tex Skrevet 3. august 2004 #3 Skrevet 3. august 2004 Tørrvittige toastmastere er det teiteste jeg vet. Vi ønsket oss en som var voksen og ansvarlig, som kunne holde kontroll på våre hundre gjester.
ringblomst Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 Vi synes det ikke var primært viktig med en humoristisk toastmaster, men hun har sikkert noen SMÅ gullkorn. Det viktigste var at hun vet hvem de nærmeste er, har oversikt og tar ansvar i tillegg til vanlige oppgaver som introdusere talere o.l.
minniepus Skrevet 4. august 2004 #5 Skrevet 4. august 2004 Det er ikke toastmaster sin jobb og komme med teite vitser, synes jeg. Heller en som bare sier hva som skal skje, enn en som kommer med pinlige vitser.
Linn3c Skrevet 4. august 2004 #6 Skrevet 4. august 2004 Det er vel opp til kvar og eitt brudepar og kven dei vel til jobben som visevert som avgjer kor tørrvittig denne er. Me vil ha ein som kan halde oppe stemninga og som ikkje berre er ein budbringar. Men det er slik me ser det for oss... Andre vil gjerne berre ha ein som skal introdusera talarane, og kva som skal skje. Kvar sin smak!
blyg Skrevet 4. august 2004 #7 Skrevet 4. august 2004 Hei. Toastmasteren i vårt bryllup klarte å holde bra orden på alle gjestene. Han klarte også å introdusere alle på en måte som "brøt isen" litt, slik at han hadde "varmet opp" resten av gjestene litt, før hver enkelt taler skule starte, og dette har han/vi fått kjempemessige tilbakemeldinger på!!! Absolutt å anbefale... Og da mener jeg ikke tørvittige, håpløse forsøk på å få folk til å le... men litt elegant måte å introdusere folk på, men en liten humoristisk vri... Hvis dere skønner! blyg
Vienn Skrevet 11. august 2004 #8 Skrevet 11. august 2004 Jeg var selv toastmaster i min brors bryllup. Når jeg fikk forespørselen takket jeg selvfølgelig ja, men sa også at jeg måtte gjøre det slik det var naturlig for meg - og det inkluderte ikke vitser. Jeg ønsket fra start èn at dette ikke ble forventningene fra brudeparet - for da hadde det kræsjet. Stemningen rundt bordet var veldig god og resultatet ble også best når jeg gjorde hva som var naturlig for meg.
maki Skrevet 11. august 2004 #9 Skrevet 11. august 2004 Vi skal spørre broren til typen min om han kunne tenke seg å være toastmaster, tror han kan være en god toastmaster, han er morsomt men vil også få sagt hva som trengs. Personlig synes jeg riktig valg av toastmaster er veldig viktig, skal være en person som skaper god stemning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå