-ida- Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Hvordan skal dere komme dere fra selskapslokalet til stedet dere skal ha bryllupsnatten, vi skal på hotell som ligger 45 min med bil unna. Aner ikke hvem vi kan spørre om dette, hva bør vi gi i gjentjeneste? Noen forslag?
cecily Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 Regner med at vi tar taxi. Det tar kun 10-15 min fra festplassen til hotellet, så det går helt fint. Skal gjesten/sjåføren som eventuelt kjører dere ca samme vei er det vel ikke så stor takkegave som skal til. Festen er jo over når dere drar uansett.
-ida- Skrevet 3. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2004 Det er ingen som skal så langt tror jeg, og de som bor så langt unna er tanten min som ikke akkurat er en festløve regner hun drar rett etter kaken er spist. Med taxi blir prisen ca 1500 og det synes jeg er litt for mye.
cecily Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 På deres bryllupsdag er det få som nekter å gjøre dere en tjeneste. I hvertfall ikke om dere takker skikkelig ved å gi et fint bryllupsbilde eller en flaske vin eller to. De fleste har forståelse for at det er mye som må ordnes og som dere trenger hjelp til.
ringblomst Skrevet 3. august 2004 #5 Skrevet 3. august 2004 Nå bor vi ikke mer enn 10 min fra festlokale, så enten blir det gåtur eller bryllupsbilen som en av hans forlovere kjører oss i.
Siam Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 For dem som skal ta taxi: pass på å forhåndsbestille! Vi ble ståend en time utenfor hotellet da vi ble "kastet ut" av lokalet (vi var de siste som gikk...) og vente på taxi. Det endte med at en av dørvaktene som jobbet på hotellet kjørte oss tilbake i en gammel opel ascona (tror jeg det var). Siden det var taxi-mangel måtte vi dele bil med svigersene. Ikke bare-bare å trøkke den store kjolen inn i den lille bilen... En god historie nå, men litt kjedelig da.
Gjest MrsL Skrevet 3. august 2004 #7 Skrevet 3. august 2004 Pappa var vår sjåfør den dagen og han kjørte oss også til hotellet på natten
Gjest Tex Skrevet 3. august 2004 #8 Skrevet 3. august 2004 Vi dro hjem i taxi. Det var en litt overrasket sjåfør som plukket oss opp, et klinkende edru brudepar som satt på en benk utenfor et kjøpesenter mutters alene klokka fire om morgenen....
AugustBrud'04 Skrevet 4. august 2004 #9 Skrevet 4. august 2004 Sliter litt med det samme problemet... taxi vil koste rundt en 1000-lapp - synes det blir dyrt, men har ikke så veldig lyst til å spørre noen av gjestene om de kan være sjåfør heller - de fleste vil jo gjerne kose seg med god vin til maten osv. i bryllup. Tror vi ender opp med taxi hvis ikke vi får vite om noen andre som skal kjøre uansett.
Tyren Skrevet 4. august 2004 #10 Skrevet 4. august 2004 Hva med å sjekke med taxiene der dere skal ha festen og avtale en pris på forhånd ?? Synes ikke en 1000 lapp er så ille når man tenker på hva alt det andre har kostet Selv bestilte vi taxi (med egen mob uten at noen fikk med seg at vi dro), tror det tok en 20 min til hotellet vi skulle til.
Sessa Skrevet 4. august 2004 #11 Skrevet 4. august 2004 Vi har bryllupsnatten på hotellet der hvor vi har festen. Mulig jeg trenger hjelp med å transporteres inn i heisen og inn på suiten da
Vimsevips Skrevet 4. august 2004 #12 Skrevet 4. august 2004 Fotografen vi har under bryllupsfesten kjører oss til hotellet. Det blir en omvei for ham. Han bor 5min fra festlokalet, og hotellet er 30min unna.. Men som en annen skrev, folk er villige til å strekke seg langt for at dagen VÅR skal bli så fin som mulig. Som takk for kjøringa gir vi ham en flaske vin, fotograferingen betaler vi ham jo for.
-ida- Skrevet 4. august 2004 Forfatter #13 Skrevet 4. august 2004 Ringte til taxi i dag, og fikk beskjed at det kom på ca 900, så da blir det vel det på oss tenker jeg. Min mor skulle spendere, vil liksom ikke forstyrre noen med dette det er jo mye til bry for vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå