Gjest Lilleulv Skrevet 3. august 2004 #1 Skrevet 3. august 2004 Jeg trenger ny foundation... Jeg har ikke brukt så mye sminke nå i sommer, men nå som skolen begynner igjen så blir det nok litt mer. Når jeg først sminker meg så bruker jeg Total Finish-pudderet til Kanebo som jeg er kjempefornøyd med!! MEN... det er alt for dekkende nå... Har klart å bli litt brun og fått glød i ansiktet og det vil jeg ikke skjule under et pudder... Vil ha en litt lett foundation som jevner ut og som ser naturlig ut. Noen som har noen tips?
Gjest Veslepuz Skrevet 3. august 2004 #2 Skrevet 3. august 2004 isadora har en kjempefin en, den inneholder ikke olje men vann og er veldig lett og ganske transparent. hydralight heter den. men ganske dyr, 120 kr! *grøsse*
~Viva~ Skrevet 3. august 2004 #3 Skrevet 3. august 2004 Har prøv masse fondations, men da mest i det jeg vil kalle middels prisklasse. Altså f.eks maybelline, lôreal og maxfactor. Colour Adapt fra sistnevnte er den jeg absolutt er best fornøyd med. Får veldig jevn hudtone av den, og føler ikke den er synlig på.
~Viva~ Skrevet 3. august 2004 #4 Skrevet 3. august 2004 isadora har en kjempefin en' date=' den inneholder ikke olje men vann og er veldig lett og ganske transparent. hydralight heter den. men ganske dyr, 120 kr! *grøsse*[/quote'] Synes ikke 120 kroner er særlig dyrt. Har aldri funnet en bra en til under 110 kroner. Så kom gjerne med anbefalinger hvis du har det!
Gjest Lilleulv Skrevet 3. august 2004 #5 Skrevet 3. august 2004 Hm viva, jeg har faktisk en prøve liggende på den der color adapt... Skal prøve den Ellers så må jeg nok over 100 kr hvis jeg skal få en bra en tror jeg... Jeg vil ha en som er lett og legge og som blir superbra!! (finnes det?)
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 Tror jeg heller ville kjøpt en fuktighetskrem med farge... Har en prøve fra Clinique (City wear?), og den er kjempebra Dermalogicas sheer tint høster mye ros, og litt kritikk...jeg har lenge vurdert å kjøpe denne. De få gangene jeg bruker foundation om sommeren så blander jeg den ut med fuktighetskrem for å ikke se så sminket ut.
Gjest ja,det er bare meg da... Skrevet 3. august 2004 #7 Skrevet 3. august 2004 Heisann!!! Til deg som ønsket en foundation som ikke var dekkende..... Da er det en du bare MÅ prøve. Chanel Teint Voile Universel.... Jeg har den og den er ganske transparent slik at den gir ett naturlig resultat. Ja, det er jo kjipt å dekke en solbrun hud som du har fått i sommer, men kjøper du denne vil du ikke dekke over det. hvis du ønsker enda mindre farge kan du jo blande med litt fuktighetskrem. Spør om de i parfymeriet kan prøve den på deg så du ser om du vil liker den. Er litt kjipt å kjøpe feil når den er nokså dyr... 250 kr eller noe slikt. Men jeg syns den er bra!! Ellers kan jeg også nevne en annen foundation fra Chanel...Den heter Teint Fluide Universel og gir naturlig resultat slik at du ikke ser den. Den er litt dyrere om jeg ikke huseker feil,men prøv en av disse.... da blir du nok fornøyd,håper jeg!! Lykke til!!
Gjest Odense Skrevet 3. august 2004 #8 Skrevet 3. august 2004 Jeg kjøpte meg en foundation fra Clarins tidligere i sommer den er den nyeste og heter True Radiance foundation. Jeg var litt sann skeptisk siden mange her på forumet sier at Clarins er et dårlig merke. Men jeg ble positivt overasket, jeg får en fin glød og den er ikke så dekkende og tung. Kjempe bra!! :-)
Midnattsol Skrevet 3. august 2004 #9 Skrevet 3. august 2004 Hva med et solpudder? Det er ikke dekkende. Vurderer å kjøpe det selv nå. Jeg bruker også Kanebo til vanlig men siden jeg har blitt brun tenkte jeg kanskje at et solpudder kunne være tingen.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #10 Skrevet 3. august 2004 Hva med et solpudder? Det er ikke dekkende. Vurderer å kjøpe det selv nå. Jeg bruker også Kanebo til vanlig men siden jeg har blitt brun tenkte jeg kanskje at et solpudder kunne være tingen. Et solpudder bruker man jo for å gi ekstra glød, ikke for å jevne ut hudtonen og lage et grunnlag for annen makeup slik en foundation gjør.
Tusseline Skrevet 3. august 2004 #13 Skrevet 3. august 2004 Jeg bruker ikke foundation lengre, men den tiden jeg brukte det var jeg veldig fornøyd med Diorlight fra Christian Dior. Dyr, men absolutt verdt hver eneste krone!
silja Skrevet 3. august 2004 #14 Skrevet 3. august 2004 har akkurat kjøpt lancome's color-id, og er så langt veldig fornøyd. Den er superlett, og smelter inn i huden. gjør til at jeg føler meg litt "fin", litt sminka uten at det ser overnaturlig ut. dyr den også da....
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #15 Skrevet 4. august 2004 Du burde kanskje heller prøve en farget dagkrem? Jeg kan anbefale Dermalogica Sheer Tint Moisture. Jeg har den i Medium, men skal teste ut Dark neste gang, siden den ikke gir sååå mye farge. Ellers er ID Bare Escentuals helt RÅ; du ser ikke at du har sminke på hvis det er gjort riktig, som sambo sier "du ser så smooth ut". Selv bruker jeg mye løspudder (Versace) og litt concealer under øynene, i tillegg til solpudder for å gi glød.
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #16 Skrevet 4. august 2004 Jeg kan på det varmeste anbefale Dermalogica Sheer Tint Moisture! Det er vel strengt tatt en dagkrem med farge, men den er helt genial, og av den grunn trenger du ikke fuktighetskrem først heller. Siden du har fått sommerfarge vil nok medium eller dark kle deg (jeg bruker light fordi jeg er så lys). Den jevner fint ut, og det viser ikke i det hele tatt at du har makeup på (som enkelte foundations på enkelte jenter gjør...). Din egen hud skinner gjennom, samtidig som små flaws skjules. Den kommer i 44ml tube (genialt å slippe klysete foundation flasker!) og koster ca 230 kr på lookfantastic.com Og det aller beste, den har SP 15, så huden din beskyttes (og som jeg håper på: forblir rynkefri...)
Gjest Lilleulv Skrevet 4. august 2004 #17 Skrevet 4. august 2004 Du burde kanskje heller prøve en farget dagkrem? Jeg kan anbefale Dermalogica Sheer Tint Moisture. Jeg har den i Medium, men skal teste ut Dark neste gang, siden den ikke gir sååå mye farge. Ellers er ID Bare Escentuals helt RÅ; du ser ikke at du har sminke på hvis det er gjort riktig, som sambo sier "du ser så smooth ut". Selv bruker jeg mye løspudder (Versace) og litt concealer under øynene, i tillegg til solpudder for å gi glød. Hm lurer på om jeg skal prøve den ID Bare escentuals... Hvor kjøper jeg den billigst mulig (hvor mye koster den?) og finnes den i mange farger? Jeg vil oxo se smooth ut
Gjest Ethereal Skrevet 4. august 2004 #18 Skrevet 4. august 2004 Du får den hos hudpleiere (399,-), men også hos www.essentialdayspa.com. Der koster den 31 kanadiske dollar (tror jeg), og selv inkludert portoen på ca 75-80 NOK sparer du masse. Jeg kjøpte et sett med foundation, veil (mattende) og warmth (løst solpudder-aktig ting) pluss instruksjonsvideo. Husker ikke helt prisen, men rundt 400 tilsammen, tror jeg (med porto). Jeg var sleip og gikk til hudpleier først for å teste farger, deretter bestilte jeg hos EDS. Har fargetonen 2.3 Medium Beige. Hos Kanebo har jeg Warm Beige, hvis det kan hjelpe. 5.2 er enda litt mørkere, men ikke så fresh, synes jeg.
Gjest Lilleulv Skrevet 4. august 2004 #19 Skrevet 4. august 2004 Du får den hos hudpleiere (399,-), men også hos www.essentialdayspa.com. Der koster den 31 kanadiske dollar (tror jeg), og selv inkludert portoen på ca 75-80 NOK sparer du masse. Jeg kjøpte et sett med foundation, veil (mattende) og warmth (løst solpudder-aktig ting) pluss instruksjonsvideo. Husker ikke helt prisen, men rundt 400 tilsammen, tror jeg (med porto). Jeg var sleip og gikk til hudpleier først for å teste farger, deretter bestilte jeg hos EDS. Har fargetonen 2.3 Medium Beige. Hos Kanebo har jeg Warm Beige, hvis det kan hjelpe. 5.2 er enda litt mørkere, men ikke så fresh, synes jeg. oki, stoler såpass på deg at jeg skal prøve denne Har oxo warm beige hos Kanebo, så kanskje vi bruker de samme fargetonene...? Må uansett innom parfymeri og teste før jeg kjøper på nett. Hva var det i det settet du bestilte sa du? forsto ikke helt... :oops: Skal fortelle deg hva jeg synes når jeg har fått prøvd Takk for gode råd fra dere andre oxo. Er fler jeg har lyst til å prøve for å si det sånn.. Irriterer meg at det finnes 100 forskjellige merker, og 100 forskjellige typer innen de forskjellige merkene... Det blir rett og slett bare for mye å forholde seg til :-? Men skal teste ut den color adapten til max factor oxo siden jeg har en prøve på den! Kanskje jeg skulle tigge en del prøver når jeg er innom parfymeriet....?
ladyme Skrevet 25. august 2004 #20 Skrevet 25. august 2004 Du får den hos hudpleiere (399,-), men også hos www.essentialdayspa.com. Der koster den 31 kanadiske dollar (tror jeg), og selv inkludert portoen på ca 75-80 NOK sparer du masse. Jeg kjøpte et sett med foundation, veil (mattende) og warmth (løst solpudder-aktig ting) pluss instruksjonsvideo. Husker ikke helt prisen, men rundt 400 tilsammen, tror jeg (med porto). Jeg var sleip og gikk til hudpleier først for å teste farger, deretter bestilte jeg hos EDS. Har fargetonen 2.3 Medium Beige. Hos Kanebo har jeg Warm Beige, hvis det kan hjelpe. 5.2 er enda litt mørkere, men ikke så fresh, synes jeg. Hei, ser du skriver at ID Bare Escentuals koster 399 hos hudpleier, er det bare foundationen eller det startkittet? Var selv og så på det idag men da kostet startkittet i overkant av 500, og det blir litt dyrt for meg, men har kjempelyst på det, det var så utrolig fint på, så ut som om huden min var kjempe fin( noe den ikke er :-? ) og det smeltet liksom inn i huden og gav den en frisk glød. Tenkte jeg kunne bestille det på den siden du nevnte, men det jeg lurer på da er om de skriver pris på varene ev. skriver ned prisen med hensyn til toll og sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå