AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Har tenkt meg til Sør-Afrika nå snart, og sjekker ut flyselskaper. Er det noen av dere som har erfaring med SAS og Air France på lange strekninger? Hvordan er service, benplass og mat? Takk for svar Anonymous poster hash: 4bd8d...2db
Kjetil E Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Har tenkt meg til Sør-Afrika nå snart, og sjekker ut flyselskaper. Er det noen av dere som har erfaring med SAS og Air France på lange strekninger? Hvordan er service, benplass og mat? Takk for svar Anonymous poster hash: 4bd8d...2db SAS flyr ikke til Sør Afrika, flyr vel ikke til Afrika i det hele tatt. Sånn generelt så er økonomiklasse like trangt og "jævlig" uansett selskap. Hvis du synes business blir alt for dyrt men gjerne vil ha litt bedre plass enn et trangt økonomisete. Så sjekk ut selskaper som har økonomi +/ Økonomi comfort eller lignende. Her for du en god del bedre plass uten at det koster skjorta slik en business bilett gjør. Både Air France, KLM og BA har comfort/+ kabiner på sine langdistansefly. Lufthansa skal og begynne med det, men er usikker på hvilke ruter det vil gjelde, og når de begynner med det.
Safiye Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Air France er som så. Jeg har kun erfaring med ruten OSL-CDG (de satte inn småfly i sommer, med to-to seter. Dette var veldig ukomfertabelt), og CDG-ATL. Langruten var helt greit, vi reiste i en litt større gruppe (6 pers.) og ble automatisk plassert helt bakerst (!!!), men det gikk utrolig nok veldig greit. Jeg foretrekker BA framfor AirFrance på langruter.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 SAS flyr ikke til Sør Afrika, flyr vel ikke til Afrika i det hele tatt. Sånn generelt så er økonomiklasse like trangt og "jævlig" uansett selskap. Hvis du synes business blir alt for dyrt men gjerne vil ha litt bedre plass enn et trangt økonomisete. Så sjekk ut selskaper som har økonomi +/ Økonomi comfort eller lignende. Her for du en god del bedre plass uten at det koster skjorta slik en business bilett gjør. Både Air France, KLM og BA har comfort/+ kabiner på sine langdistansefly. Lufthansa skal og begynne med det, men er usikker på hvilke ruter det vil gjelde, og når de begynner med det. Ser nå at det er South African Airways, men det er SAS man bestiller gjennom. Noe erfaring der? Jeg har sittet på Economy plus før, og syns ikke det er verdt de ekstra pengene (Virgin tar vel 1700 ekstra ca). Det er dessverre bare snakk om cm, og for 1000-2000 ekstra kan jeg like godt sitte på økonomi, men vet det er forskjell på plassen i de forskjellige selskapene. Anonymous poster hash: 4bd8d...2db
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Air France er som så. Jeg har kun erfaring med ruten OSL-CDG (de satte inn småfly i sommer, med to-to seter. Dette var veldig ukomfertabelt), og CDG-ATL. Langruten var helt greit, vi reiste i en litt større gruppe (6 pers.) og ble automatisk plassert helt bakerst (!!!), men det gikk utrolig nok veldig greit. Jeg foretrekker BA framfor AirFrance på langruter. Det hørtes passe kjipt ut, tror jeg hadde fått klaus av to-to seter på en lang reise.. Har hørt mye dårlig om Air France (eller air dritt som misjonen kalte de.. ) BA er jeg superfornøyd med, men har bare flydd til London med de, og hadde supergod plass. Mistenker at jeg bare var heldig med flyet. Hvordan har benplassen vært på lange ruter? Anonymous poster hash: 4bd8d...2db
Safiye Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Det hørtes passe kjipt ut, tror jeg hadde fått klaus av to-to seter på en lang reise.. Har hørt mye dårlig om Air France (eller air dritt som misjonen kalte de.. ) BA er jeg superfornøyd med, men har bare flydd til London med de, og hadde supergod plass. Mistenker at jeg bare var heldig med flyet. Hvordan har benplassen vært på lange ruter? Anonymous poster hash: 4bd8d...2db Var virkelig ekkelt med det lille flyet, heldigvis varte turen bare knappe 2 timer. Nå er det fire år siden jeg reiste med BA på langdistanse, men etter det jeg husker er det greit med benplass. Jeg er ganske liten så jeg legger ikke fort merke til forskjellen mellom langdistanse og kort. Nå er jeg litt usikker på om Delta går til Afrika, men av de langdistanseflyene jeg har flydd med, er jeg mest fornøyd med Delta. De har en comfortsone bak business klassen, og hvis man er kjapp med reservering av seter (24t før avreise) er dette free of charge. Veldig god benplass og behageligere seter i forhold til vanlig economy.
Kjetil E Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Ser nå at det er South African Airways, men det er SAS man bestiller gjennom. Noe erfaring der? Jeg har sittet på Economy plus før, og syns ikke det er verdt de ekstra pengene (Virgin tar vel 1700 ekstra ca). Det er dessverre bare snakk om cm, og for 1000-2000 ekstra kan jeg like godt sitte på økonomi, men vet det er forskjell på plassen i de forskjellige selskapene. Anonymous poster hash: 4bd8d...2db South African Airways har så vidt jeg kan se ikke comfort/+ avdeling. Hos de fleste selskaper som har denne avdelingen så er pitchen 6 til 8 tommer bedre enn på vanlig økonomi. Pitch er avstanden fra kanten på setet du sitter i til stolryggen forran deg. Og da blir det fort en 15 cm ekstra avstand og er du lang i beina kan det bety en god del på langdistanse. Men som sagt det kommer an på om du er lang i beina eller ikke. Nå er det såpass mange år siden jeg fløy langdistanse at den gang hadde man ikke comfort/+ klasse. Men et annet eksempel jeg er stor og har lange bein, flyr jeg med Norwegians 737-300 maskiner sitter jeg med knærne i ryggen på stolen forran veldig ubehaglig men slik er det. Flyr jeg derimot med Norwegians 737-800. Som kanskje har et par-tre centimeter større avstand mellom setene så har jeg en veldig behaglig flytur uten å få vondt i knær og plass til sekken min på gulvet. Så bare noen få centimeter kan være mer enn nok til om turen blir deilig eller et helvete for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå