Gå til innhold

Bygge hus


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

http://www.mesterhus.no/hustype.ephtml?id=238

Jeg kunne godt tenkt meg et lignende hus som dette..

Huset bør hvertfall ikke overstige 160 kvadrat..

Jeg har sett på en tomt som ligger på rundt 400 000 .

Hvor mye må jeg regne i pris for å bygge et hus av denne størrelsen?

Hva slags avgifter tilkommer?

Dere som har bygd hus.. Kan ikke dere lære meg litt om hva man opplever når man skal bygge og hva slags pris man bør tenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mye arbeiede og penger du ikke hadde regnet med.

Forsinkelser og frustrasjoner. Når du eks skal sitte fra 8-16 og vente på elektriker som ikke dukker opp, og nste dag gjør rørlegger det samme....

Når du endelig er inne i huset så skal alt på plass. alt skal finne sin plass. da begynner du å tenke på det utenfor. da har detgått så mye penger at det stopper av seg selv.

Du har ikke før kommet inn før avgifter banker på øra.

Etter 1 års tid og du får tid til å synke ned i stolen så har du glemt slitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Be om, og sjekk referanser på snekkerne. Forhør deg i nærområdet om firmaet har godt rennome. Viktig!

Vær nøye når kontrakten inngås, at alle viktige detaljer kommer med. F.eks spesifikk dato for dagbøter. Les litt på nettet, f.eks på forbrukerombudet.

Sjekk hva som følger med huset, f,eks elektriske punkter, at det er tilstrekkelig? Det koster fort 20-30000 hvis en må ha en del ekstra hos elektrikeren.

Egentlig ville jeg anbefalt at man får en byggeleder som ikke er tilknyttet byggefirmaet, slik at det blir uavhengig ekstern kontroll av arbeidene som utføres. På den måten blir det ikke bukken som passer havresekken. De færreste firma går imidlertidig med på noe sånt, og det er vel ikke så mange som synes de har over 50000 kr å bruke på noe slikt, hvis man må betalt dette utover det huset koster.

Ellers gjelder det å stålsette seg på en hektisk periode med mange bekymringer og mange gleder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...