Gå til innhold

Feberkramper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har barn med feberkramper? I hvilken alder gav de seg?

Anonymous poster hash: 3fe8b...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Min datter hadde mye feberkramper, skikkelig grusomt, men man blir "vant til det". Det ga seg når hun var rundt 2,5 år.

Skrevet

Feberkramper gir seg som regel rundt fireårsalderen. Det var det legen sa til meg.

Anonymous poster hash: 83762...941
Skrevet

Hei,

Min datter hadde mye feberkramper, skikkelig grusomt, men man blir "vant til det". Det ga seg når hun var rundt 2,5 år.

Ja det er sant man blir vant med det og ser tegn på at det kanskje utvikler seg til feberkramper når de har feber.

Men når det gav seg, var du like påpasselig med å sjekke temperatur og alt? Eller ble ikke barnet like varm som før?

Skrevet

Feberkramper gir seg som regel rundt fireårsalderen. Det var det legen sa til meg.

Anonymous poster hash: 83762...941

Ok, har du barn med feberkramper?

Skrevet

Ja det er sant man blir vant med det og ser tegn på at det kanskje utvikler seg til feberkramper når de har feber.

Men når det gav seg, var du like påpasselig med å sjekke temperatur og alt? Eller ble ikke barnet like varm som før?

Jeg var påpasselig en god stund, men var ikke bekymret så lenge hun ikke begynte å bli blå på hender og lepper og fikk små skjelvinger, da dette var første tegn på at en krampe var på gang. Hun er i dag 8 år, og har hatt veldig mye feber opp igjennom. Hun får alltid over 40 i feber når det kommer, men kan ha helt fin almenntilstand. Vanligvis varer feberen kun en dag, men hvis det er lenger, er det gjerne en uke... så feberunge er hun fortsatt, men uten krampene.

Skrevet

Jeg var påpasselig en god stund, men var ikke bekymret så lenge hun ikke begynte å bli blå på hender og lepper og fikk små skjelvinger, da dette var første tegn på at en krampe var på gang. Hun er i dag 8 år, og har hatt veldig mye feber opp igjennom. Hun får alltid over 40 i feber når det kommer, men kan ha helt fin almenntilstand. Vanligvis varer feberen kun en dag, men hvis det er lenger, er det gjerne en uke... så feberunge er hun fortsatt, men uten krampene.

Skjønner, takk for forklaringen.

Skrevet

Ingen andre med barn som har eller har hatt feberkramper?

Skrevet

Begge mine barn hadde feberkramper som baby/småbarn, men ikke etter de var ca 2,5 år. Det kan skyldes flere ting; både at de generelt var sjelden syke med feber (var mest forkjølelse og omgangssyke uten feber) ,men også at jeg - etter legens anbefaling - var nøye med å gi dem febernedsettende med en gang de fikk litt feber. Legen sa også at jeg kunne gå over anbefalt døgndose som står på pakningen, fordi det var verre at de endte med feberkrampe enn om de fikk litt mer en det som sto som døgndose på pakken.

Anonymous poster hash: 4d3ce...540
Skrevet

Sønnen min har bare hatt det en gang, ca 3 år gammel. Da sa de på legevakten at hvis det skjedde igjen måtte vi bli fulgt opp for bla ekg-måling av hjernen.. Kunne gjøre skade tror jeg!? Har heldigvis ikke hatt det igjen.

Anonymous poster hash: c4e75...c8c

Skrevet

Sønnen min har bare hatt det en gang, ca 3 år gammel. Da sa de på legevakten at hvis det skjedde igjen måtte vi bli fulgt opp for bla ekg-måling av hjernen.. Kunne gjøre skade tror jeg!? Har heldigvis ikke hatt det igjen.

Anonymous poster hash: c4e75...c8c

Ja eller for å utelukke epilepsi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...