AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Sovetips? Jeg sliter med søvn og kan ligge flere timer i sengen uten mobil, men klarer ikke sove. Å da er det så sinnsykt vanskelig å stå opp. Dette ødelegger livet mitt. Er død på dagtid men våken om kvelden, hva skal jeg gjøøøre? Har fått sovepiller av legen, men de slutter jeg med,for da sov jeg så godt om morningen at jeg ikke hørte vekkeklokka. Noen fler som har det sånn?Anonymous poster hash: 5c6c2...113
EDM Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Du kan jo evt. prøve å ta sovepillene tidlig en dag? Føler med deg forresten.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Har det akkurat på samme måte.. det er sinnsykt frustrerende.. Anonymous poster hash: 22603...93a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Prøv innsovningspiller i stedet. Så får du muligheten til å styre døgnet ditt nesten akkurat slik du vil og.Anonymous poster hash: 96b70...d4e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Ligger du med mobilen i senga, i så fall last ned appen Twilight som filtrerer bort blått lys som kan forstyrre melatoninproduksjonen. Og hva med å prøve andre andre sovemidler, har du prøvd melatonin forresten? Ellers kan du prøve å spise mat med mye tryptofan, som trege karbohydrater. Legg deg tidlig, har faste rutiner for legging osv.. Anonymous poster hash: fc39d...268
Gjest Enhjørning Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Har slitt med det samme i flere år. Endelig begynner det å bli mer normalt, eller, jeg sover for lite isteden nå da. Har også i perioder ikke sovet på 2-3 dager bare fordi jeg ikke har fått sove. Men blir bedre og bedre nå. Det jeg kan anbefale er innsovningspiller istedenfor sovepiller, slik lyslampe som hjelper med døgnrytme(husker ikke hva det heter, koster litt over 1000kr men er verdt investeringen), faste rutiner, dvs. legge seg og stå opp til omtrent samme tid hver dag så langt det lar seg gjøre. Vet ikke om du tenker mye på at du ikke får sove og/eller stresser med det, men det gjorde jeg og det gjorde ting mye vanskeligere. Du kan også prøve avslapnings og pusteteknikker Finnes masse rundt om på nettet.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Jeg pleier og gå ut og derpå stjernene i 15-20 min og sovner somregel fortere da, noen ganger åpne vinduet og få helt frisk luft. Få tankene over på noe annet en at du ikke får sove og ned sinnet så godt som mulig :-) Anonymous poster hash: f230a...b7b 1
Teethgrinding Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Jeg syns det er dumt å begynne å bruke piller for å klare å sove. Det virker veldig dramatisk. Begynn å trene og spise sunt? Ha en bestemt døgnrytme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå