Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 22 år gammel mann som har lyst til å ta en bachelor i sykepleie og jobbe som sykepleier.

Det ser ut til at skolen som tilbyr dette studiet, som er vanskeligst å komme inn på, er Diakonhjemmet Høgskole. Jeg er klar over at dette ikke nødvendigvis betyr at denne skolen er best blant dem som tilbyr utdannelse i sykepleie, men jeg har sjekket ut skolen og gjort meg opp en god mening ved den informasjonen jeg besitter.

Er det noen her med erfaring og kunnskap om Diakonhjemmet Høgskole? Hvordan er det å studere ved skolen? Hvordan er miljøet? Hvordan er foreleserne? Annet som kan være verdt å nevne rundt denne skolen for en kommende sykepleierstudent?

Jeg setter stor pris på all hjelp! :)

Anonymous poster hash: c0a5a...ab2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her! :)

Det er altså snakk om Diakonhjemmet Høgskole på Vinderen i Oslo.

Skrevet

Ingen som vil være behjelpelig med sine erfaringer og sin kunnskap rundt Diakonhjemmet Høgskole? :)

Skrevet

Jeg har ikke gått sykepleier, men har bachelor i sosialt arbeid, og er halvveis i master derfra.

Liker at skolen ikke er så stor, og at det er lett å få tak i de man skal ha tak i av forelesere og øvrige ansatte :-)

Miljøet i begge mine kull har vært veldig godt, og inntrykket mitt er at det er sånn jevnt over :)

• Liker 1
  • 4 år senere...
Skrevet

Hei, lurte på litt det samme. Er det noen med erfaring her? eller har du begynt der? Det kan være behjelpelig .

Skrevet

Har jobbet med spl studenter ,  3 år, både fra Oslo met og diakonova. Ikke noe forskjell. Syns kanskje de fra Oslo met er litt «tøffere» og litt mer mangfold har jeg sett. Vanskelig å generalisere. Syns ikke det virker som spl-utdanningen i Norge er spesielt bra. Syns de flinkeste sykepleierne jeg har jobbet med har vært utenlandske, spesielt øst-europeere, amerikanske og svenske sykepleiere later til å ha solide kunnskaper og ikke minst praktiske ferdigheter.

Anonymkode: 0db08...f44

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet med spl studenter ,  3 år, både fra Oslo met og diakonova. Ikke noe forskjell. Syns kanskje de fra Oslo met er litt «tøffere» og litt mer mangfold har jeg sett. Vanskelig å generalisere. Syns ikke det virker som spl-utdanningen i Norge er spesielt bra. Syns de flinkeste sykepleierne jeg har jobbet med har vært utenlandske, spesielt øst-europeere, amerikanske og svenske sykepleiere later til å ha solide kunnskaper og ikke minst praktiske ferdigheter.

Anonymkode: 0db08...f44

Hva er det som gjør at du ikke synes det virker som at sykepleierutdanningen i Norge ikke er så spesielt bra? Er bare nysgjerrig, har akkurat begynt på 1. året. 

Anonymkode: e3bad...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...