Gå til innhold

NAV. kan jeg søke stønad til husleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 21 år og bor for tiden hos min far... Jeg skulle ønske jeg hadde bedre jobb og mer enn bare 16 imer fast i uken... Problemet er at min far drikker altfor mye alkohol og han har en gang kastet meg ut, men han angret dagen etterpå.. Da han hadde blitt edre... Jeg kan selvfølgelig bo hos min mor, men jeg vil ikke det heller. Jeg mottar dagpenger fra NAV, men det er ikke mye og med jobb så får jeg sånn cirka 8-9 tusen i måneden. Om sommeren og ferier så blir det dobbelt så mye i hvertfall. Kan jeg søke om stønad til et sted å bo? - Jeg skal drive å søke flere jobber nå og kanskje skole (kom på venteliste som nr.8 ifjor)

Anonymous poster hash: cc462...66d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

16 timer i måneden

Anonymous poster hash: cc462...66d
Gjest supernova_87
Skrevet

Ja, du kan da vel søke om bostøtte? I husbanken. Ta deg en telefon til kommunen og til NAV og fortell dem hvor landet ligger, og hør hvilke muligheter du har! Dette ordner seg!

Send meg en PM dersom du trenger litt ekstra støtte ;-)

Skrevet

Jeg tviler du har rett på bostøtte dersom du har 8-9 tusen i mnd., da studenter kun får 7100 i mnd. og det forventes at de skal klare seg 100% på det?

• Liker 2
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Jeg tviler du har rett på bostøtte dersom du har 8-9 tusen i mnd., da studenter kun får 7100 i mnd. og det forventes at de skal klare seg 100% på det?

Men det er vell fordi at de er studenter? Studielån og arbeidsinntekt regnes ikke som det samme hos NAV. Mennesker på AAP får jo bostøtte evt. hjelp fra sosialen, og der er minstesatsen 6200 per 14 dag.

Endret av Phoenix
Skrevet

Men det er vell fordi at de er studenter? Studielån og arbeidsinntekt regnes ikke som det samme hos NAV. Mennesker på AAP får jo bostøtte evt. hjelp fra sosialen, og der er minstesatsen 6200 per 14 dag.

Aha! Det visste jeg ikke :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...