AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Hører så mye forskjellig.Skulle gjerne å frisket opp håret;)Anonymous poster hash: cd677...8c9
Essie_ Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Det er et spørsmål det er vanskelig å få et klart svar på. Mange leger og jordmødre sier at det er helt trygt, og mange leger og jordmødre mener det motsatte. Og sånn er det i resten av befolkningen også. Så, jeg tenker at det får være opp til en selv hva en velger. Har aldri lest om forskningsresultater som sier at det ER skadelig, men en kan selv kjenne at det er sterke saker på duft og hvordan det KAN svi mot hodebunnen hvis den er tørr eller sensitiv. Frisøren min sier at hun aldri har hørt fra pålitelige kilder at det skal være skadelig, men at hun hører at noen kunder bekymrer seg for det. Selv har jeg valgt å fortsette med å farge håret/etterveksten hver 8. uke gjennom svangerskapet. Men jeg ville ikke gjort det selv hjemme, fordi jeg har inntrykk av at det kan være sterkere ingredienser i slike pakninger, at jeg har mindre kontroll når jeg holder på på egenhånd, og at det kan være vanskelig å få til ordentlig utlufting på badet.
beige Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Ikke farlig å farge håret. Det sa i hvertfall frisøren til meg når jeg tok foliestriper(er gravid)
Biloba Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 I flg dansk klinikk for ivf tar det 20 min fra hårfarge treffer hodebunnen, til stoffene kan måles i urinen din. Dvs de trekker gjennom huden og går raskt i blodbanen. Det er ikke noe jeg ville hatt i fosteret.
Hege899 Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Det er kanskje bedre å ta foliestriper enn å farge direkte i hodebunnen? Eller?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Dette er som det står delte meninger om.. jeg er frisør og vi bruker ammoniakk frie farger,(oljefarger) iNOA heter merket som iallefall de som fører loreal pleier og ha.. Det er det som er den sterke lukten man kjenner i nesen. Den er jo der ved bleking uansett. Men om man sitter med feks foliestriper og ber om at frisøren bruker avtrekk over, ser ikke jeg problemet. Det at det trekker i huden og inn i kroppen vet jeg ikke. Men så skal jo ikke farge eller bleking ned i hodebunnen... det er håret man farger ikke skallen, så isåfall gjø frisøren en dårlig jobb. Jeg har en kunde denne uken. Hun er gravid og skal stripe og tone håret. Det jeg tror er grunnen til mye snakk om dette med hårfiksing og gravid er at det skjer mye rart med håret. Farger kan bli anderledes, man kan miste hår og noen kan plutselig få krøller. Anonymous poster hash: 49d27...724
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har gjort det i både første og andre svangerskapet. Fått godkjenning fra både legen min og jordmor. De har mye mildere produkter nå enn de hadde før. Det henger litt igjen enda og mange tror det fortsatt er farlig. Anonymous poster hash: 76dbf...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå