Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å klare og stå på hendene. Målet er å kunne gå på de tilslutt. Er det noen som kan dette? Og hvordan får man det til? Er det bare å øve seg ved en vegg, eller må det noe styrketrening til? :)

Anonymous poster hash: c0511...d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne dette som barn og tenåring men har ikke prøvd siden :fnise: Det jeg gjorde var å stå på hendene inntill en vegg og bruke den som støtte mens jeg prøvde å finne balansen. Pleide også å gjøre det med en madrass bak, så om jeg falt så var det ikke så farlig:)

Anonymous poster hash: b040c...18c
Skrevet (endret)

Om du trenger styrketrening kommer jo an på hvor sterk du allerede er, og hvor mye du veier...men det krever en del styrke.

Ellers er det bare å øve, øve og øve. Jeg har aldri øvd med verken vegg eller madrass da jeg ikke helt ser behovet (en skal være ganske dårlig til å falle for å klare å slå seg), men om det gjør deg tryggere er det jo bare å prøve det.

Det er forresten minst like vanskelig å stå i ro som å gå på hendene. Det syns i hvert fall jeg.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Vil vel tro det hjelper å bruke apparat hvor man presser oppover - altså skulderpress. I tillegg kan man bruke ball - se bilde 😊

Anonymous poster hash: f2b3b...cbc

Skrevet

Anonymous poster hash: f2b3b...cbc

Skrevet

Å sparke opp på hendene mot en vegg, og bli stående mot veggen, krever ingen styrke, iallefall.

Hilsen en som ikke er sterk.

Anonymous poster hash: 0fc29...a7b
Skrevet

Å sparke opp på hendene mot en vegg, og bli stående mot veggen, krever ingen styrke, iallefall.

Hilsen en som ikke er sterk.

Anonymous poster hash: 0fc29...a7b

Det er fordi veggen tar seg av det tunge, du bare "hviler på skjelettet". Skal en stå fritt må det jobbes en del med stabilisering, og skal en gå på hendene så er det jo klart at en må ha styrke nok til å holde igjen i det en setter ned hånden.

Jeg sier ikke at en må løfte vekter flere ganger i uken for å kunne gå på hender, men en må ha en viss styrke og/eller lav vekt.

Skrevet

Jeg kan! 40 meter er vel rekord når det gjelder lengde. Men kan stå på samme sted lenge.

Nok skryt! Du kan begynne med å stå på hendene oppetter en vegg. Når du går opp så star ved å ha armene limt til ørene. Altså ikke fra ut fra kroppen, men opp fra hodet (Skjønte du?)

Det er viktig å være stram i hele kroppen. Tenk på at du skal greie å ha et visakort mellom rumpeballene uten at noen skal greie å dra den ut. Magemusklene skal også strammes!

Det er ikke så tungt, men krever at du har teknikken inne. Prøv deg frem og skyv deg litt ut fra veggen og finn riktig holdning i rygg og hofter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...