Gå til innhold

Skatt - litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om jeg fremstår uvitende, men som nylig utdannet og bosatt i utlandet en periode har jeg ikke mye erfaring.

Jeg eier en leilighet som jeg har leid ut de siste årene da jeg har bodd i England. Denne inntekten var da min eneste fra Norge, og jeg har skattet av den. Jeg sier nå opp leietakerne og flytter inn om et par måneder. Leter samtidig etter jobb i Norge.

Fikk nettopp en beskjed i innboksen min om at skattekort var utsendt. Jeg ser der at jeg har fått beskjed om forskuddsskatt som betales i fire omganger (på til sammen ca. 20,000,-). Jeg går utifra at denne beregnes på grunnlag av leieinntektene jeg har hatt, men disse vil jeg jo nå ikke ha lenger.

Jeg klikket på "endre skattekort" men jeg ble da bedt om en rekke opplysninger som inntekt og nytt grunnlag og jeg har jo ingen jobb eller peiling på hvor jeg vil jobbe i fremtiden.

Er dette noe jeg kan ordne opp i selv eller må jeg kontakt Skatteetaten direkte?

Og en ting til - gjelden som er satt opp for meg virker veldig stor. Jeg fant ikke et område der jeg kunne se hvordan gjelden var beregnet, er det noen som vet dette?

Anonymous poster hash: 23889...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...