Gå til innhold

Stort korupsjon i statens vegvesen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har store problemer og det er bare korupsjon i statens vegvesen.

Naboen har 2 etsj hus + stort tomt areal hvor han eier det. T.o.m så er det også i papirene tegnet at han eier alt.

Siden noen kjøpte gammelt hus ved siden av naboen, og han pusset opp. Plutselig skulle han bygge par leiligheter hvor han kjøpte huset ved siden av naboen.

Etter par måneder fikk naboen brev fra eieren som skulle bygge leiligheter når skulle han gi fra seg veien at han kan bygge innkjøring og utkjøring til 3 leiligheter som det bygges. Må bare si at det er ikke gigantisk det er bare vanlig størrelse av leilighetene.

Naboen sa nei, så klaget han som skulle bygge leilighetene til statens vegvesen og naboen fikk etter par dager brev fra statens vegvesen at han måtte gi fra seg eget tomt han eier. Det er ikke kommune sitt eiendom men det er naboen som eier det alt. Det var også i papirene at det måtte være oversikt til innkjøring og utkjøring men naboen bryr seg ikke om det. Det er jo ikke hans problem at det bygges rundt han leiligheter. Det må dem finne ut hvordan dem skal løse det.

I dag startet de å grave i naboens eiendom osv. Jeg var så forbanna at jeg skrev til byens avis om saken og hendelsen til å hjelpe til hva det kan løses. Naboen sa at han kommer til å ta opp med advokat om saken hvor ingen har lov til å ta privat eiendom.

Naboen sa at han ønsker så mye penger for at han kan gi fra seg hvor mye dem trengte men det sa han som bygde leilighetene at det var alt for dyrt.. hmm?? :sjokkert:

Er det ikke korupsjon? Nå må dere være ærlige

Anonymous poster hash: d3056...e85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det gamle huset har hatt adkomstvei gjennom din nabo sin tomt har naboen din ikke noe å si.

Anonymous poster hash: cdedb...113
  • Liker 1
Skrevet

Hei. Denne gamle huset har ikke hatt adkomstvei. Den har sitt egen innkjøring og utkjøring. Det er som er rart at det er mulig også der å utvide ganske mye veien. Men dem måtte ta til naboen.

ts

Om det gamle huset har hatt adkomstvei gjennom din nabo sin tomt har naboen din ikke noe å si.

Anonymous poster hash: cdedb...113

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg har lest igjennom innlegget 3 ganger, og det er fortsatt like uforståelig

Skrevet

Korrupsjon (utledet fra å korrumpere, latin corrumpere) er å bestikke eller motta bestikkelser, i form av penger, gaver eller tjenester, for at en person i en maktrolle skal gi en annen person fordeler utenom reglene.

Så hvem har bestukket Statens vegvesen til å ikke følge gjeldende lov og rett?

Angående det faktiske problemet er innlegget helt uforståelig, så jeg nøyer meg med å si at det er lurt at han ber en advokat se på saken. Han må bare være klar over at alt juridisk kan være i den skjønneste orden og at det kan hende at dette må han bare bite i seg, for det er fullt mulig at det er tinglyst veirett over eiendommen hans som han ikke har vært klar over.

Anonymous poster hash: 40544...f80
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har lest igjennom innlegget 3 ganger, og det er fortsatt like uforståelig

For deg ja men kanskje ikke for meg :) Sikkert litt uforståelig med når jeg nevnte "han som pusser opp nye leilighetene men ellers er det forståelig.. Jeg kunne skrive enda lmer om denne saken men orket ikke å gjøre det.

Korrupsjon (utledet fra å korrumpere, latin corrumpere) er å bestikke eller motta bestikkelser, i form av penger, gaver eller tjenester, for at en person i en maktrolle skal gi en annen person fordeler utenom reglene.

Så hvem har bestukket Statens vegvesen til å ikke følge gjeldende lov og rett?

Angående det faktiske problemet er innlegget helt uforståelig, så jeg nøyer meg med å si at det er lurt at han ber en advokat se på saken. Han må bare være klar over at alt juridisk kan være i den skjønneste orden og at det kan hende at dette må han bare bite i seg, for det er fullt mulig at det er tinglyst veirett over eiendommen hans som han ikke har vært klar over.

Anonymous poster hash: 40544...f80

For meg er det også korrupsjon i denne saken med naboen og han som pusser opp leilighetene.

Det er forståelig skrevet men kanskje det er ikke satt opp riktig.Er ikke 100% punktlig nøye til å beskrive alt riktig. Men orket å skrive ikke enda mer fordi det er masse å skrive om denne saken.

Blir sikkert mange kommentarer "det er uforståelig osv osv" men det for være opp til dere selv!

ts

Gjest Solsmil
Skrevet

For deg ja men kanskje ikke for meg :) Sikkert litt uforståelig med når jeg nevnte "han som pusser opp nye leilighetene men ellers er det forståelig.. Jeg kunne skrive enda lmer om denne saken men orket ikke å gjøre det.

For meg er det også korrupsjon i denne saken med naboen og han som pusser opp leilighetene.

Det er forståelig skrevet men kanskje det er ikke satt opp riktig.Er ikke 100% punktlig nøye til å beskrive alt riktig. Men orket å skrive ikke enda mer fordi det er masse å skrive om denne saken.

Blir sikkert mange kommentarer "det er uforståelig osv osv" men det for være opp til dere selv!

ts

Nei, det er IKKE forståelig skrevet. Hele innlegget er en eneste stor grøt full av grammatiske feil og skrivefeil, og nesten uten punktum, og det er ikke mulig å dra noe særlig fornuftig ut av det. Vil du ha svar på det du lurer på, så må du faktisk skrive på en måte som folk forstår.

Skrevet

Jeg antar at TS ikke har norsk som morsmål.

Korrupsjon er ikke det samme som saksbehandlingsfeil eller urimelig krav.

Korrupsjon må innebære at noen har betalt en saksbehandler for ikke å følge vanlig praksis. En svært alvorlig beskyldning som ikke bare kan slenges ut uten noen form for dokumentasjon.

Ingen her vil kunne si noe som helst fornuftig om adkomstveien og hva som er rett og galt ut fra det første innlegget. Men hvis noen må avstå grunn for å gi naboen adkomst har han krav på økonomisk kompensasjon.

Men hvis du allerede har skrevet i lokalavisa om saken, får du nok bedre svar der.

Anonymous poster hash: 26106...ce5
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det er IKKE forståelig skrevet. Hele innlegget er en eneste stor grøt full av grammatiske feil og skrivefeil, og nesten uten punktum, og det er ikke mulig å dra noe særlig fornuftig ut av det. Vil du ha svar på det du lurer på, så må du faktisk skrive på en måte som folk forstår.

Slutt å være så nebbete og lærerfrøkenaktig nå da. Gi heller ts kred for at han har prøvd å lære seg å skrive norsk. Det er åpenbart at han ikke har norsk som morsmål. Vær litt mer romslig og tålmodig her.

Jeg klarer fint å lese hva han skriver, med litt tålmodighet og legge to og to sammen.

Anonymous poster hash: c860b...8ab

• Liker 1
Skrevet

Det første som må sjekkes er om det er tinglyst noen servitutter på gjeldende eiendomen.

Siden vi her ikke kjenner alle detaljene i saken, er det kun naboens advokat som kan gi gode svar på hva som bør gjøres.

Anonymous poster hash: ad6f9...29d
Skrevet

hahahaha. Dere kan si hva dere vil om jeg er norsk, afrikaner, svensk, whatever....

Jeg bryr meg ikke om negative kommentarer " han er ikke norsk" og "han prøver å lære seg å skrive norsk" osv osv

Dere er flink til å skrive "han er ikke norsk", "han prøver å lære seg å skrive".

Lykke til med negative kommentarer alle dere!

Skrevet

hahahaha. Dere kan si hva dere vil om jeg er norsk, afrikaner, svensk, whatever....

Jeg bryr meg ikke om negative kommentarer " han er ikke norsk" og "han prøver å lære seg å skrive norsk" osv osv

Dere er flink til å skrive "han er ikke norsk", "han prøver å lære seg å skrive".

Lykke til med negative kommentarer alle dere!

Du misforstår.

Det er flere som synes teksten din er vanskelig å lese fordi den er full av skrivefeil. De som skriver at du ikke er norsk skriver det i forsvar av deg, fordi det er en god og akseptet grunn til å ikke beherske skriftlig norsk så godt. Dersom du faktisk er norsk bør du prøve å lære deg å skrive så folk forstår deg.

Det er fryktelig vanskelig for oss å komme med råd når vi knapt forstår hva du prøver å komme frem til, og for mange kan dette gjøre at selv om de kunne hjulpet deg gidder de ikke. Vi har tross alt ingen forpliktelse til å hjelpe deg, så hvis du skriver på en slik måte at vi forstår er det større sjanse for at du får gode svar.

Anonymous poster hash: 7efe0...cf3

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker, on 14 Jan 2015 - 09:24, said:

Jeg klarer fint å lese hva han skriver, med litt tålmodighet og legge to og to sammen.

Anonymous poster hash: c860b...8ab

Da foreslår jeg at du forsøker å fremstille denne konflikten slik at vi som ikke skjønner hva det handler om kan delta i en saklig debatt. Anonymous poster hash: 26106...ce5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...