Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at alle skatter 50% i desember? Ser på lønnslippen der ser jeg ikke at det 50 i skatt? Hvordan finner jeg ut av det?

Anonymous poster hash: 3b56e...28b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik at alle skatter 50% i desember? Ser på lønnslippen der ser jeg ikke at det 50 i skatt? Hvordan finner jeg ut av det?

Ikke alle men 99,9%

Anonymous poster hash: 5f319...344

Skrevet

Denne halve skatten kommer enten i slutten av november, eller i desember ,avhengig av når lønnsutbetalingen er der du arbeider.

Men reellt er det ikke halv skatt uansett, du betaler bare mer de øvrige 10,5 månedene av året (ikke skattetrekk i juli).

Skrevet

Flere lønnssystemer spesifiserer ikke at det er halv skatt selv om det er det.

Hvis du har prosenttrekk er det jo enkelt å regne ut. Hvis du har tabelltrekk kan du legge inn bruttolønna di og skattetabellen din her https://skort.skatteetaten.no/skd/trekk/trekk Da ser du om du har trukket full eller halv skatt.

Skrevet

Hvordan gjør en del med prosentrekk igjen? :) Får lønnmellom 10-12 i mnd...

Skrevet

Denne halve skatten kommer enten i slutten av november, eller i desember ,avhengig av når lønnsutbetalingen er der du arbeider.

Men reellt er det ikke halv skatt uansett, du betaler bare mer de øvrige 10,5 månedene av året (ikke skattetrekk i juli juni).

Anonymous poster hash: 5f319...344

Skrevet

Hvordan gjør en del med prosentrekk igjen? :) Får lønnmellom 10-12 i mnd...

Hvis bruttolønnen (eller skattegrunnlaget) er kr. 20.000 og skatteprosenten er 35% regner du 20.000*0,35= skatten din.

Skrevet

Tusen takk :D Skatter vi halvt i desember og juni? Visste jeg ikke :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...