Gå til innhold

Trenger tips til frukt og grønt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips og råd til hvordan jeg og barna mine kan få i oss mer frukt og grønt. Jeg lager smoothie nesten hver kveld. Eller så lager jeg kokte gulrøtter, brokkoli og blomkål til middag. + taco med grønnsaker. Trenger noen tips og råd til hvordan vi kan få i oss mer. Kanskje noen har noen gode oppskrifter? Vi liker stort sett alt, bare tom for ideer

Anonymous poster hash: fad71...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt: Oppkuttet frukt, eplebåter, bananbiter, appelsinbåter, druer osv

Ekstra godt: Div oppkuttet frukt (+ rosiner og evt. nøtter) blandet med yoghurt (Fruktsalat!)

Snacks: Gulrotstenger, selleristenger med dipp (laget på yoghurt eller kesam)

Gjest Badabing
Skrevet

Hva bruker du i smoothien?

Ha gjerne litt bær over havregryn om dere spiser det til frokost, eller masse grønnsaker på brødskivene. Ingen grunn til å la det bli med to agurkskiver. Bruk avokado, tomat, spirer osv. Ha en gulrot, selleri e.l. + en frukt ved siden av i matpakke, spis vegetarisk 2-3 ganger i uken, lag "kjøttkaker" av grønnsaker og råkost ved siden av.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Salater ved siden av kjøtt/fisk på middagsbodet.

Bland grønnsaker med fristende farver og smaker, - og bruk gjerne bær i salaten også. Det gir en mer spennede smaksopplevelse for mange.

Wok'ede grønnsaker med vannkastanjer, paprika, brokkolibuketter, gulrotsatver og sukkererter er digg som erstatning for dampede eller rå grønnsaker.

Og vil gjerne signere Badabings innlegg om å ha masse deilige grønnsaker på lunchskivene.

Cherrytomater, sukkererter, blomkålbuketter staver av kålrabi er herlig småsnacks ved siden av lunchmaten (om stilkselleri faller i smak så er det noe som også er digg å ha med)

:)

Skrevet

Som snack er det veldig godt med eple og kanel eller banan med peanøttsmør. Forsåvidt er sistnevnte godt på skiva også.

Ellers kan du lage pasta av squash, du kan lage blomkål- og brokkoligrateng, varm salat til fisk er veldig godt (med aubergine blant annet), du kan ha fylt paprika osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...