AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Jeg trenger tips og råd til hvordan jeg og barna mine kan få i oss mer frukt og grønt. Jeg lager smoothie nesten hver kveld. Eller så lager jeg kokte gulrøtter, brokkoli og blomkål til middag. + taco med grønnsaker. Trenger noen tips og råd til hvordan vi kan få i oss mer. Kanskje noen har noen gode oppskrifter? Vi liker stort sett alt, bare tom for ideerAnonymous poster hash: fad71...89e
hundemamma Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Enkelt: Oppkuttet frukt, eplebåter, bananbiter, appelsinbåter, druer osv Ekstra godt: Div oppkuttet frukt (+ rosiner og evt. nøtter) blandet med yoghurt (Fruktsalat!) Snacks: Gulrotstenger, selleristenger med dipp (laget på yoghurt eller kesam)
Gjest Badabing Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Hva bruker du i smoothien? Ha gjerne litt bær over havregryn om dere spiser det til frokost, eller masse grønnsaker på brødskivene. Ingen grunn til å la det bli med to agurkskiver. Bruk avokado, tomat, spirer osv. Ha en gulrot, selleri e.l. + en frukt ved siden av i matpakke, spis vegetarisk 2-3 ganger i uken, lag "kjøttkaker" av grønnsaker og råkost ved siden av.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Salater ved siden av kjøtt/fisk på middagsbodet. Bland grønnsaker med fristende farver og smaker, - og bruk gjerne bær i salaten også. Det gir en mer spennede smaksopplevelse for mange. Wok'ede grønnsaker med vannkastanjer, paprika, brokkolibuketter, gulrotsatver og sukkererter er digg som erstatning for dampede eller rå grønnsaker. Og vil gjerne signere Badabings innlegg om å ha masse deilige grønnsaker på lunchskivene. Cherrytomater, sukkererter, blomkålbuketter staver av kålrabi er herlig småsnacks ved siden av lunchmaten (om stilkselleri faller i smak så er det noe som også er digg å ha med)
KaDust Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Som snack er det veldig godt med eple og kanel eller banan med peanøttsmør. Forsåvidt er sistnevnte godt på skiva også. Ellers kan du lage pasta av squash, du kan lage blomkål- og brokkoligrateng, varm salat til fisk er veldig godt (med aubergine blant annet), du kan ha fylt paprika osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå