WubWub Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 mødre mer på helsa si? stadig vekk leser vi om skumle og ekle statistikker som viser til at mødre havner i verre og verre form? jeg prøvde i en tråd å komme med noen gode råd om å komme i form etter fødsel. alt jeg ble møtt med var personangrep og frådende sinne. hvorfor er det slik? om jeg hadde vært kvinne og akkurat hadde født et barn så ville jeg gjort mitt beste for å trene å leve sunt som jeg kunn slik at jeg kunne leve så lenge som mulig for barnet sin del. så hvorfor driter dere i alt av kostholdsråd å eser ut som boller? 1
MariaHP Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Kom gjerne med råd! skal ha barn i april, og vil ikke se ut som en bollete slappfisk!! Kan du ikke ta opp tråden igjen så kan de som vil dele tips og råd gjøre det? Jeg vil gjerne vite hva jeg kan gjøre for å komme i god form! Gi F i hva de bitre mødrene sier. De trenger ikke gå inn å lese tråden om overskriften er tips til hvordan mødre kan komme i form!
GammelKaktus Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Det går da an å være bollete og i god form 5
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Å trene er nok ikke det første jeg kommer til å tenke på etter jeg har født. For meg er det også helt uinteresant å bruke masse penger for p trene styrke på treningsstudio når jeg like gjerne kan gå tur med barnet. Sorry, men ikke alle er såååå opptatt av p se perfekte ut.. Heldigvis liker mannen min meg som jeg er, og akkuratt nå er keg ganske rund over magen.. 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Hva med fedre? Av alle venneparene vi har med barn, er det manne som har blitt feit og dvask etter de fikk barn, mens mødrene holder seg godt, og jobber for å "få tilbake kroppen". Anonymous poster hash: 66174...01a 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Nå er ikke akkurat mødre gruppen med generelt dårligst helse i landet. Kvinner lever gjennomsnittlig lenger enn menn, og det å ha ammet er f.eks med på å redusere risikoen for brystkreft, så ved å bli mor/amme slår vi allerede et slag for å leve lenger :-) Siden menn gjennomsnittlig lever kortere, og i mindre grad enn kvinner går til legen (til og med når de burde!), burde du ikke heller slå et slag for fedres helse? Sympatikiloene han gikk opp under svangerskapet får han versågod trene bort! Vil de ikke leve lengst mulig for barna sine kanskje? Poenget er at vi er lei av trådene der du ikke gjør annet enn å kritisere mødre/kvinner. Lag ett par - femti - tråder om menn og hvilke tjukke slasker de er til en forandring. Mange av oss kjenner oss heller ikke igjen i det du skriver i det hele tatt. Jeg har ingen venninner som er mødre som ikke er i aktivitet på en eller annen måte. Vi triller turer. Vi går på babysvømming. Vi tar sit-ups og gjør knipeøvelser i stua. Vi har babyen i bæremeis på tur i skogen. Vi setter ungene på akebrettet, og drar dem rundt mens de hviner av fryd helt til de er lei. Det er temmelig tydelig at kvinnene her inne er som i min omgangskrets, de tar vare på seg selv allerede, og ditt konstante mas om at vi er feite og late og ikke bryr oas om å leve lenge for barna våre blir man da temmelig lei av etter hvert. Anonymous poster hash: 8bcec...08d 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Så ikke at det var en mann tenkte heller at kvinner kunne komme med råd og tips til hverandre hvordan komme i form. Dele erfaringer tenkte jeg på. Har ikke vært her så lenge, så kjenner ikke til hvem som er kvinnehatere og ikke Starter du en slik tråd så henger jeg meg gjerne på :-) Det hadde vært forfriskende med en tråd der vi faktisk kunne utveksle gode råd, i stedet for å bare motta ubegrunnet kritikk.Anonymous poster hash: 8bcec...08d 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 du er lat med andre ord Eller gravid med bekkenløsning om du vil.. Jeg er absolutt ikke lat, jeg vil heller prioriteretideb min med barnet enn på studio. Visste du mat man kan redusere vekten ganske mye med turgåing og riktig kost? Nei? Det fungerer! Synes også tråden din er et hån mot de som kan ha faktiske sykdommer som gjør det vanskelig å trene. Studio er ikke for alle. Selv har jeg alltid vært overvektig, mendrev med toppidrett i en alder av 15 år. Man må ikke være kjempe slank med flat mage for å være trent, noen blir ikke tynne uansett hvor mye de trener. Bruk hodet, og ikke anklag en så sårbar gruppe for noe som ikke er kjempe nødvendig. Tur med vogn er tungt å god trening! 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 mødre mer på helsa si? De gjør det. stadig vekk leser vi om skumle og ekle statistikker som viser til at mødre havner i verre og verre form? Hvor leser dere det, og hvem er "vi"? Hva er så skummelt og ekkelt? jeg prøvde i en tråd å komme med noen gode råd om å komme i form etter fødsel. alt jeg ble møtt med var personangrep og frådende sinne. Du er ikke den rette til å rådgi, det er derfor. Ingen har bedt deg om råd. hvorfor er det slik? Det er ikke slik. om jeg hadde vært kvinne og akkurat hadde født et barn så ville jeg gjort mitt beste for å trene å leve sunt som jeg kunn slik at jeg kunne leve så lenge som mulig for barnet sin del. Det gjør de fleste. så hvorfor driter dere i alt av kostholdsråd å eser ut som boller? Det gjør vi ikke. Anonymous poster hash: 5b717...4b6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Håper du vet at det er umulig å få kroppen tilbake til det den var før svangerskap. Det er helt vanlig å få bredere hofter f.eks og det er ikke pga fett. Jeg holdt meg i fin form i svangerskapet og er i fin form nå. Far til barnet la nesten på seg mer enn meg da jeg gikk gravid og det han la på seg var ikke baby, fostervann og morkake så det forsvant ikke etter 9mnd heller. Det er faktisk mange menn som blir veldig dvaske etter å ha fått barn. Dessuten kan jeg ikke forstå hvorfor det skal plage deg at kvinner du ikke kjenner lar seg selv forfalle. Det går vel ikke utover deg og ditt liv?Anonymous poster hash: b0f89...50b 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Nå er ikke akkurat mødre gruppen med generelt dårligst helse i landet. Kvinner lever gjennomsnittlig lenger enn menn, og det å ha ammet er f.eks med på å redusere risikoen for brystkreft, så ved å bli mor/amme slår vi allerede et slag for å leve lenger :-) Siden menn gjennomsnittlig lever kortere, og i mindre grad enn kvinner går til legen (til og med når de burde!), burde du ikke heller slå et slag for fedres helse? Sympatikiloene han gikk opp under svangerskapet får han versågod trene bort! Vil de ikke leve lengst mulig for barna sine kanskje? Poenget er at vi er lei av trådene der du ikke gjør annet enn å kritisere mødre/kvinner. Lag ett par - femti - tråder om menn og hvilke tjukke slasker de er til en forandring. Mange av oss kjenner oss heller ikke igjen i det du skriver i det hele tatt. Jeg har ingen venninner som er mødre som ikke er i aktivitet på en eller annen måte. Vi triller turer. Vi går på babysvømming. Vi tar sit-ups og gjør knipeøvelser i stua. Vi har babyen i bæremeis på tur i skogen. Vi setter ungene på akebrettet, og drar dem rundt mens de hviner av fryd helt til de er lei. Det er temmelig tydelig at kvinnene her inne er som i min omgangskrets, de tar vare på seg selv allerede, og ditt konstante mas om at vi er feite og late og ikke bryr oas om å leve lenge for barna våre blir man da temmelig lei av etter hvert. Anonymous poster hash: 8bcec...08d Det er visst et vanlig fenomen for TS at han bare svarer på de innleggene som passer ham. De andre blir glatt ignorert, og så messer han bare videre på agendaen sin. Ingen svar på dette f.eks, merkelig. Litt morsomt at TS ikke er mottagelig for tilbakemeldinger når det gjelder ham selv (som rådene om å slutte med slike dumme tråder), men samtidig ser på det nærmest aom sin "rett" og plikt å prakke på andre "råd" de ikke ønsker. Anonymous poster hash: 8bcec...08d 2
Kosemose Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Av 56 svar er det kun 11 som ikke er moderert for personangrep, avsporing eller svar på dette. Tråden stenges da hovedinnlegget ikke åpner for noen diskusjon av problemstilling men bærer preg av ensidig meningspåvirkning om mødres helse. kosemose, mod 6
Anbefalte innlegg