WubWub Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Fotballfruer og rosabloggere har inntill nå vært et helt ukjente begret for meg. Jeg har trodd at disse bloggene har tilhørt et nisje marked for usedvanlig umodne og uintelligente mennesker (fjortisser). Helt inntil nå. Jeg skummet såvidt gjennom fotballfrue tråden etter å ha leste artikkelen i VG som KG brukere har presset frem. I fotballfrue tråden så jeg at kvinner i alle aldre som deltok heftig i diskusjonen, faktisk virket det nesten som om fråden sprutet mens de hamret løs på tastaturet med sine feite ekle fingre sine. Fotballfrue situasjonen ble sammenlignet med "watergate" skandalen. Og her sitter jeg som et stort spørsmålstegn... Som en svoren personlig feminist har jeg alltid kjempet med nebb og klør for kvinners rettigheter. Jeg har alltid hatt stor tro på kvinners intelligens, kognetive funksjoner, intelligens og fungeringsnivå. Helt inntill jeg skummet gjennom fotballfrue tråden. Følelsen jeg sitter igjen med er "hva faen?". Mens mannfolk opp igjennom historien har drevet frem vitenskapen, historien og filosofien så sitter nå kvinner å kniver om hvem som har sagt hva på et kommentarfelt å sammenligner det med Richard Nixons overvåking "fotballfruegate" (jeg tror ikke engang kvinnene som sammenlignet fotballfrue situasjonen med watergate skandalen engang vet hva watergate skandalen handlet om). Som en svoren feminist har jeg nå fått meg et støkk, for jeg trodde kvinner var like oppegående som menn. Og menn har fokusert på som sagt : vitenskap, poesi, litteratur, historie, kunst , arkitektur og alt annet som har med høyverdig sivilisasjon å gjøre. Mens kvinner sitter å bryr seg om sladder , intriger, rosablogging, sminke og drama foran emner som har noe av verdi? Før jeg registrerte meg på KG så trodde jeg grunnen til at alle de største tenkerne og hjernene tilhørte menn var fordi kvinner var undertrykt. Men nå sitter jeg med følelsen av at grunnen til at de største hjernene i historien tilhører menn er fordi de er mer interressert i høykultur og ting som faktisk har noen mening, mens kvinner i stor grad bryr seg mer om sladder, intriger og baksnakkelser. Så det er kanskje ikke rart i at illustrert vitenskap har kåret 100 menn til Top 100 hjerner gjennom historien når kvinner bare bryr seg om tanketomt vrøvl. Seriøst hvor oppegående kan du være om du bryr deg om hva noen skriver på rosabloggen sin? Hallo vitenskap? Hallo hjerneceller? Hallo hvor er dere kvinner? Er dere i sladder tåka ? Hvorfor kan dere ikke bry dere om ting som faktisk har et spor av intelligens i seg? 12
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Du er oppriktig ikke så enkel at du setter "kvinner" i en felles gruppe? Så selv om det finnes noen kvinner som er altfor aktive en tåpelig blogger-tråd, og som mister perspektivet så det synger etter, så betyr jo ikke det at det gjelder kvinner som gruppe generelt. Jeg nekter å tro at du er så dum, faktisk. Ellers er jeg enig med deg, den tråden tror jeg er et tegn på at vi har det alt for godt i Norge noen ganger. Såpass godt og bekvemt at man mister fullstendig hodet og evnen til å se ting i riktige proporsjoner. Den tråden har erstattet de sladrende husmødrene bak kjøkkengardinene på 60-tallet. 17
siebaeo Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Jeg skjemmes på vegne av mitt kjønn.. Og vil betrygge deg om at det heldigvis bare er en liten andel som er SÅ inn i det grønneste korka. Jeg blir flau. Jeg blir kvalm. Og jeg blir skremt! Tenk å bruke SÅ mye tid og krefter på å ta en dame for noe så harmløst og ubetydelig. I dag! I DAG! Les avisen i stede og se hva som skjer i verden!! 10
WubWub Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2015 Du er oppriktig ikke så enkel at du setter "kvinner" i en felles gruppe? Så selv om det finnes noen kvinner som er altfor aktive en tåpelig blogger-tråd, og som mister perspektivet så det synger etter, så betyr jo ikke det at det gjelder kvinner som gruppe generelt. Jeg nekter å tro at du er så dum, faktisk. Ellers er jeg enig med deg, den tråden tror jeg er et tegn på at vi har det alt for godt i Norge noen ganger. Såpass godt og bekvemt at man mister fullstendig hodet og evnen til å se ting i riktige proporsjoner. Den tråden har erstattet de sladrende husmødrene bak kjøkkengardinene på 60-tallet. Vel. Jeg er sterk motstander av å sette folk i bås. Men du bør huske på dette faktum : Ingen menn reagerer på "skandalen" i fotballfrue kommentarefeltet. Mitt generelle inntrykk er at menn er mer opptatt av emner av verdi som politikk, historie, vitenskap, samfunn og filosofi. Mens kvinner er mer opptatt av sladder. Dette baserer jeg på mine erfaringer fra både VG debattforum og KG forum. på VG debatt forum er 90% av alle deltakerne på historie, politikk og vitenskapsforumet menn. På KG er 99% av alle deltakerne i rosablogg fotballfrue tråder kvinner. Så her har vi kanskje svaret på hvorfor alle de største hjernene i historien har tilhørt menn? Fordi vi tenker mer på ting av verdi? Bare en tanke.
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Nei, det tror jeg ikke. Det er nok av eksempler på menn som klør seg på balla og raper mens de ser fotball, og utdannede kvinner som debatterer psykologi, sosioloigi og samfunnsutvikling. Det er vel heller litt slik at man er biased og ser det man ønsker å se. Det gjelder alle. VG debattforum er scum of the earth. Virkelig. Uavhengig av kjønn. 18
Gjest Pop! Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Mens kvinner sitter å bryr seg om sladder , intriger, rosablogging, sminke og drama foran emner som har noe av verdi? Hallo hvor er dere kvinner? Hvorfor kan dere ikke bry dere om ting som faktisk har et spor av intelligens i seg? Det er vel ikke helt ok å skjære alle kvinner over en kam vel? Jeg er ikke særlig begeistret for sladder, intriger, rosablogging og drama. Sminke derimot, men ikke såpass mye at det tar hele tiden min. Og det med her inne på forumet, ta for eksempel seksualitetsforumet-masse hjernedøde tråder laget av menn (det er ingen hjerneceller i penis). 6
WubWub Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2015 Det er vel ikke helt ok å skjære alle kvinner over en kam vel? Jeg er ikke særlig begeistret for sladder, intriger, rosablogging og drama. Sminke derimot, men ikke såpass mye at det tar hele tiden min. Og det med her inne på forumet, ta for eksempel seksualitetsforumet-masse hjernedøde tråder laget av menn (det er ingen hjerneceller i penis). Vel, som sagt er jeg ikke tilhenger av å plassere mennesker i båser. Men jeg er igrunn enig i at det finnes masse tull fra menn her inne også, spesielt under forumet "sosial prat og ordleker". Der finner du minst 5 "mannfolk" som spyr ut feminine innlegg etter det andre hver eneste dag. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Ingen menn reagerer på "skandalen" i fotballfrue kommentarefeltet. Flere menn reagerer på "skandalen" i fotballfrue-tråden, og også i nettavisenes kommentatorfelt. Og det er de færreste av kvinnene her inne som har deltatt i debatten. Av flere tusen brukere er det kanskje 10 % som har deltatt i tråden. Anonymous poster hash: 08ad3...673 11
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Vel. Jeg er sterk motstander av å sette folk i bås. Men du bør huske på dette faktum : Ingen menn reagerer på "skandalen" i fotballfrue kommentarefeltet. Mitt generelle inntrykk er at menn er mer opptatt av emner av verdi som politikk, historie, vitenskap, samfunn og filosofi. Mens kvinner er mer opptatt av sladder. ... er det mulig Anonymous poster hash: 97170...e19 27
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Vel, som sagt er jeg ikke tilhenger av å plassere mennesker i båser. Men jeg er igrunn enig i at det finnes masse tull fra menn her inne også, spesielt under forumet "sosial prat og ordleker". Der finner du minst 5 "mannfolk" som spyr ut feminine innlegg etter det andre hver eneste dag. Hvis man skal se på sånne ting, så vitner ikke avataren din om en veldig reflektert mann. 13
WubWub Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2015 Flere menn reagerer på "skandalen" i fotballfrue-tråden, og også i nettavisenes kommentatorfelt. Og det er de færreste av kvinnene her inne som har deltatt i debatten. Av flere tusen brukere er det kanskje 10 % som har deltatt i tråden. Anonymous poster hash: 08ad3...673 Tull. Det er ingen MENN som har reagert på rosablogg fotballfrue fjortiss skandalen.
WubWub Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2015 Hvis man skal se på sånne ting, så vitner ikke avataren din om en veldig reflektert mann. Ikke så uventet svar fra ei kvinne. Rett i personangrep her ja. Gratulerer med et fremragende argument
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Ikke så uventet svar fra ei kvinne. Rett i personangrep her ja. Gratulerer med et fremragende argument Det er samme nivå som deg, som bruker blogger-tråder og ordlek-tråder som tegn på hva man kan si om kjønn. Ikke minst din latterlige "ikke så uventet svar fra kvinne". Men min feil, jeg trodde du var oppegående. Endret 12. januar 2015 av Tabris 18
Gjest Olivia Benson Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 Tull. Det er ingen MENN som har reagert på rosablogg fotballfrue fjortiss skandalen. Neihei, ingen KVINNER heller... 3
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Tull. Det er ingen MENN som har reagert på rosablogg fotballfrue fjortiss skandalen. Du kan jo se hvem som har skrevet dette: http://www.vg.no/nyheter/meninger/blogg/det-anonyme-soeppelet/a/23372600/ 1
Prorsum Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 Tull. Det er ingen MENN som har reagert på rosablogg fotballfrue fjortiss skandalen. Bortsett fra at du har laget en hel tråd om dama, da. 20
WubWub Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #17 Skrevet 12. januar 2015 Det er samme nivå som deg, som bruker blogger-tråder og ordlek-tråder som tegn på hva man kan si om kjønn. Ikke minst din latterlige "ikke så uventet svar fra kvinne". Men min feil, jeg trodde du var oppegående. Vel, om du er uenig i at blogger-tråder og ordlek-tråder har lite å spore av intelligens i seg, sier mer om deg enn det gjør om meg uavhengig av avatar.
WubWub Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #18 Skrevet 12. januar 2015 Bortsett fra at du har laget en hel tråd om dama, da. Hvilken dame?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Tull. Det er ingen MENN som har reagert på rosablogg fotballfrue fjortiss skandalen. Hva er din definisjon av en mann da? Min definisjon er en voksen person av hankjønn. Og for å klargjøre, juridisk sett er en voksen person er en person over 18 år. Anonymous poster hash: 08ad3...673 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå