AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Barnehagen har bestemt at barna ikke får ha med frukt og grønt i matpakkene da de barna som ikke har det med blir misunnelig, og fordi barna velger frukt/grønt foran skiver. Er dette rimelig av bhg å kreve? Datteren vår har alltid hatt med seg frukt/grønt i tillegg til skiver... Anonymous poster hash: 90080...e27
Populært innlegg minister-mio Skrevet 12. januar 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 12. januar 2015 Det syntes jeg ikke barnehagen kan kreve 53
Gjesten Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Det synes jeg overhodet ikke barnehagen kan bestemme. 20
melatonin Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Det er da vel foreldrene som bestemmer nistematen til barna. Hva gjør bhg hvis noen har med? de har ikke lov å ta det i fra dem heller. 7
Nordvesta Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Totalt urimelig. Skulle tro at brødskiver er en gullbelagt bro til evig sunnhet og metthet. Tull og tøys! Jeg hadde ikke funnet meg i nekt av frukt og grønt i matpakken. 10
minister-mio Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Det kan løses ved at barnehagen serverer frukt og grønt eller foreslår for alle foreldre at det er fin matboksmat. Argumentet om at de som ikke har blir lei seg er å gjøre barna en bjørnetjeneste. De kommer jo til å få sjokk når de skal ut i den virkelige verden og ser at det er forskjell på folk. 14
fluffyunicorn Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Jeg syns ingen andre barn I klassen til sønnen min skal få småsøsken, for da blir min sønn som ikke har eller kommer til å få det misunnelig.. Men seriøst, trodde frukt og grønnsaker var noe det ble oppfordret til å ha I matpakka jeg.. 5 om dagen.. 38
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 For noe tull! Hadde jeg aldri akseptert. Anonymous poster hash: 45d6f...535 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 I vår barnehage spleiser vi på felles fruktkurv, problem solved. Kanskje du kan foreslå noe slikt? Jeg ser ikke noe galt i brødskiver, men frukt og grønt er jo både godt og sunt. Ville likt dårlig om barna ble nektet å ha med seg dette.Anonymous poster hash: b8e61...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Barnehagen har bestemt at barna ikke får ha med frukt og grønt i matpakkene da de barna som ikke har det med blir misunnelig, og fordi barna velger frukt/grønt foran skiver. Er dette rimelig av bhg å kreve? Datteren vår har alltid hatt med seg frukt/grønt i tillegg til skiver...Anonymous poster hash: 90080...e27 Hadde jeg gitt blanke faen i. Anonymous poster hash: ea230...ff0 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Barnehagen har bestemt at barna ikke får ha med frukt og grønt i matpakkene da de barna som ikke har det med blir misunnelig, og fordi barna velger frukt/grønt foran skiver. Er dette rimelig av bhg å kreve? Datteren vår har alltid hatt med seg frukt/grønt i tillegg til skiver...Anonymous poster hash: 90080...e27 Du som betaler for bhg og lønna til de ansatte, så det hadde jeg som sagt gitt blanke faen i og sendt med frukt og grønt til det tøyt ut av matboksen. Gjerne en ekstra matboks med bare frukt og grønt ved siden av. Anonymous poster hash: ea230...ff0 4
Maleficenta Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Barnehagen har bestemt at barna ikke får ha med frukt og grønt i matpakkene da de barna som ikke har det med blir misunnelig, og fordi barna velger frukt/grønt foran skiver. Er dette rimelig av bhg å kreve? Datteren vår har alltid hatt med seg frukt/grønt i tillegg til skiver... Anonymous poster hash: 90080...e27 Det er helt idiotisk av de å kreve da frukt og grønt er sunt og bra for ungen. Hadde det vært snop hadde jeg skjønt det 3
Maleficenta Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Hadde jeg gitt blanke faen i. Anonymous poster hash: ea230...ff0 Jeg og. Jeg hadde lagt oppi ekstra mye på trass 8
Molte Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 Aldri hørt om en barnehage som nekter foreldre å sende med frukt og grønt. Går jo imot all fornuft. Usunne pakker med kjekse, søtsaker og sjokoladepålegg har jeg vært med på at det ikke er greit. At de vil ha sunne matpakker. Men frukt og grønt er jo en sunn matpakke. Og det er jo anbefalt å ha litt frukt eller grønt til matpakken. Nei dette hadde jeg virkelig protestert på og ikke godtatt. Misunnelig? Må de ha samme pålegg også da kanskje,så ikke de blir misunnlige på hverandre? 3
TheTeen Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Da kan de i samme slengen nekte barna å ha makrell i tomat eller egg som pålegg siden noen syntes det lukter vondt Syntes det er tåpelig å nekte barna sunn niste! Nei, send med de en hel fruktkurv! Hadde forstått det om det var snakk om godteri, men frukt og grønnsaker? Herregud. 3
GammelKaktus Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 Så merkelig, det hadde jeg ikke funnet meg i, hadde sendt med som vanlig. Og sendt et klagebrev til barnehagesjefen i kommunen. 4
minister-mio Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 Det anbefales jo at barn skal spise mye frukt og grønt. Blir rart å forby det. 2
Jade Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 Da bør de nekte barna å ha ost på skiven også. Tenk på de barna som ikke får ost på skiven og blir misunnelig??? 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Det samme opplegget har de i bhg til sønnen min å. Pga samme grunnene du skriver. De får nemlig frukt på ettermiddagen, så de vil ikke at barna skal ha med det i matboksen til lunsjen. Helt bak mål men!Anonymous poster hash: f62d4...5cd 1
mara2012 Skrevet 12. januar 2015 #20 Skrevet 12. januar 2015 Hørtes veldig rart ut. Hadde jeg ikke godtatt. Litt frukt er jo ikke ett fullverdig måltid, barnet mitt spiser hvertfall både brødskriver OG frukt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå