Ulick Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Kort før sluttauksjonen var prisen 47,86 dollar, tilsvarende en nedgang på 4,15 prosent inneværende døgn. Børsens mest omsatte aksje, Statoil, var ned 3,82 prosent til 125,80 kroner. Subsea7, Seadrill, PGS og Aker Solutions var ned mellom 5 og 6 prosent, og Fred. Olsen Energy, Det norske og DNO falt mer enn 6 prosent. Selskaper som tjener på lav oljepris, er for eksempel SAS, som steg 5,84 prosent til 16,30 kroner, eller Frontline, som fortsatte oppgangen mandag med nye 14,29 prosent og endte tilslutt på 32,80 kroner. http://www.hegnar.no/bors/artikkel532291.ece Jeg forventer at oljeprisen vil falle ned mot neste støttenivå på 31 - 35 dollar. Man kan spille dette ved å shorte olje- eller oljeservice aksjer, som faller med fallende oljepris, eller kjøpe aksjer som SAS og Frontline, som tjener på fallende oljepris. Ellers forventer jeg at USD vil stige kraftig, kanskje spesielt mot NOK. Man kan spille dette ved å kjøpe valutakrysset USD/NOK, som har gått fra 6,80 den 24/11 til 7,71 i dag. Jeg forventer som sagt at USD/NOK vil stige ytterligere. Jeg forventer at Dow Jones vil stige videre. Dow Jones møter sterk motstand rundt 22 000 - 23 000. PÅ nedsiden har Dow støtte ved ca 16 000. Gullprisen forventes å være flat eller falle litt. Gull har sterk støtte rundt 900 dollar, og vil neppe falle under dette nivået.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Tror du taler for døve ører her inne Skal ikke gå inn på analysen din, men lykke til med shortingen (en stund til) Folk har mer enn nok med å tro at fall i boliglånsrenten vil løse alle deres økonomiske problemer, samtidig som de ikke forstår at kronen svekker seg i verdi og dermed også fjerner noe av vår kjøpekraft. Men men..hadde folk vært så jævla smarte, så hadde ikke folk som deg og meg kunne tjent penger på å gjøre ingenting. SÅ kos deg med det faktum, og ikke vær frusterert over at andre ikke tenker som deg (jeg ser at du prøver å opplyse folk her inne..noen av tankene dine er legitime synes jeg, noe er konspirasjonspjatt..men det er en ærlig sak..synes det er artigere med sånne som deg enn kjipinger, og sånne som deg har ironisk nok oftere mer kunnskap og innsikt enn kjipingene) IKKE vær frusterert over det faktum at folk flest gir faen eller er naive. At folk er ignorante burde bare minne DEG på at du er glad over at du ikke er det. Snu frusterasjonen over at folk suger over til noe positivt for deg.
Gjest Bud Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Tror du taler for døve ører her inne Skal ikke gå inn på analysen din, men lykke til med shortingen (en stund til) Folk har mer enn nok med å tro at fall i boliglånsrenten vil løse alle deres økonomiske problemer, samtidig som de ikke forstår at kronen svekker seg i verdi og dermed også fjerner noe av vår kjøpekraft. Men men..hadde folk vært så jævla smarte, så hadde ikke folk som deg og meg kunne tjent penger på å gjøre ingenting. SÅ kos deg med det faktum, og ikke vær frusterert over at andre ikke tenker som deg (jeg ser at du prøver å opplyse folk her inne..noen av tankene dine er legitime synes jeg, noe er konspirasjonspjatt..men det er en ærlig sak..synes det er artigere med sånne som deg enn kjipinger, og sånne som deg har ironisk nok oftere mer kunnskap og innsikt enn kjipingene) IKKE vær frusterert over det faktum at folk flest gir faen eller er naive. At folk er ignorante burde bare minne DEG på at du er glad over at du ikke er det. Snu frusterasjonen over at folk suger over til noe positivt for deg. Fordi "folk" er uenig med deg?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Hva er egentlig poenget med innlegget ditt, Ulick? Du stiller ingen spørsmål. Forventer du en debatt om dine forventninger som du gir uttrykk for? I så fall, er du nok på feil sted. Du har da deltatt nok på KG til å vite det? Anonymous poster hash: cbbe5...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå