Gå til innhold

Bruke hvilepuls for å se om du er restituert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å bruke hvilepuls for å se om de er restituert for en ny økt?

I så fall, hvordan fungerer det for deg?

Hva gjør du hvis hvilepulsen indikerer at du ikke er helt i form?

Jeg sliter med å få treningen til å fungere, og tenker å prøve dette.

Anonymous poster hash: 6c7b9...11a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener med siste setningen..

Hvorfor ikke bare trene når du føler deg klar for en ny økt? Kroppen sier jo ifra selv om du trenger en ekstra dag hvile eller ikke.

Skrevet

Skjønner ikke hva du mener med siste setningen..

Hvorfor ikke bare trene når du føler deg klar for en ny økt? Kroppen sier jo ifra selv om du trenger en ekstra dag hvile eller ikke.

Nei den gjør ikke det.

Eller kanskje jeg ikke er god nok til å kjenne det, for jeg har en ganske solid historikk med å bli overtrent, selv om jeg selv ikke mener at jeg trener så hardt eller mye.

Skrevet

Jeg måler hvilepulsen ofte og merker ofte svingninger - som regel da etter at jeg har trent hardt. Da kan jeg gjerne trene hardt neste dag også - bare det ikke blir for mange harde økter over tid.

Hvis jeg ikke har trent hardt og merker at hvilepulsen er høy er det en god indikasjon på at jeg bør ta det litt med ro. Kjenner vel litt på kroppen også hvordan den kjennes om jeg skal trene hardt eller ikke.

Skrevet

Jeg måler hvilepulsen ofte og merker ofte svingninger - som regel da etter at jeg har trent hardt. Da kan jeg gjerne trene hardt neste dag også - bare det ikke blir for mange harde økter over tid.

Hvis jeg ikke har trent hardt og merker at hvilepulsen er høy er det en god indikasjon på at jeg bør ta det litt med ro. Kjenner vel litt på kroppen også hvordan den kjennes om jeg skal trene hardt eller ikke.

Takk for at du delte din erfaring.

Det virker som om kjenner din kropps reaksjoner godt, og at du bruker hvilepuls som et hjelpemiddel.

Skrevet

Regner med det er kondisjonstrening som er aktuelt for deg her?

Skrevet

Regner med det er kondisjonstrening som er aktuelt for deg her?

Ja, det var kondisjonstrening jeg tenkte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...