AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Jeg er ganske kresen i interiøret, og har minimalistisk hvit stil med minst mulig ting og tang. Jeg er veldig åpen til alle om hva jeg liker og ikke, og viser ofte folk hva jeg ønsker meg i tilfelle de vil kjøpe ting til meg (ikke dyre ting). Jeg vet godt hva jeg liker og ikke. Og jeg setter ikke frem ting bare for å glede andre. Likevel har enkelte folk, særlig svigerfamilien min, en tendens til å kjøpe det stikk motsatte fra hva jeg liker. Et eksempel er ting som engler, nisser, alver, påskepynt osv. De kjøper sånne ting som jeg hater- gang på gang. Selv om de er ofte hjemme hos meg og vi snakker mye om interiør. Jeg har hintet flere ganger og sier tydelig ifra om de spør om jeg vil ha en nisse til jul. Vi har helt ulik stil, såklart, men jeg kjøper ikke ting som bare JEG liker til dem. Jeg spør dem heller hva de ønsker seg, eller kjøper gavekort. Eller unngår husting i hele tatt. Fra min svoger og hans familie får vi ofte STORE bilder av deres små barn - sånne bilder som dekker hele veggen. Dette er det helt uaktuelt å henge opp i vårt hus. De eneste bildene jeg har, er enten svart/hvite kort med ordtak, eller minimalistiske skrift - bilder. Hva gjør man? Tar imot, sier takk, og legger gaven på mørkloftet? Begynner å bli noen ting der oppe desverre....noen som har tips? Anonymous poster hash: 661a1...92d
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Er dette gaver til bursdag og jul, eller får du ting utenom dette også?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Er dette gaver til bursdag og jul, eller får du ting utenom dette også? Tenker mest på gaver til bursdag og jul. Men såklart, små gaver som "bynytt" osv gjelder jo også. Det blir jo fort litt oppsamling når man har en gavmild familie,men ingen som lytter til hva man liker. Jeg føler alle er snille, men mange kjøper ting de selv liker istedet for å prøve å kjøpe noe jeg liker (siden det er jeg som er mottakeren). Anonymous poster hash: 661a1...92d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Jeg er ganske kresen i interiøret, og har minimalistisk hvit stil med minst mulig ting og tang. Jeg er veldig åpen til alle om hva jeg liker og ikke, og viser ofte folk hva jeg ønsker meg i tilfelle de vil kjøpe ting til meg (ikke dyre ting). Jeg vet godt hva jeg liker og ikke. Og jeg setter ikke frem ting bare for å glede andre. Likevel har enkelte folk, særlig svigerfamilien min, en tendens til å kjøpe det stikk motsatte fra hva jeg liker. Et eksempel er ting som engler, nisser, alver, påskepynt osv. De kjøper sånne ting som jeg hater- gang på gang. Selv om de er ofte hjemme hos meg og vi snakker mye om interiør. Jeg har hintet flere ganger og sier tydelig ifra om de spør om jeg vil ha en nisse til jul. Vi har helt ulik stil, såklart, men jeg kjøper ikke ting som bare JEG liker til dem. Jeg spør dem heller hva de ønsker seg, eller kjøper gavekort. Eller unngår husting i hele tatt. Fra min svoger og hans familie får vi ofte STORE bilder av deres små barn - sånne bilder som dekker hele veggen. Dette er det helt uaktuelt å henge opp i vårt hus. De eneste bildene jeg har, er enten svart/hvite kort med ordtak, eller minimalistiske skrift - bilder. Hva gjør man? Tar imot, sier takk, og legger gaven på mørkloftet? Begynner å bli noen ting der oppe desverre....noen som har tips? Anonymous poster hash: 661a1...92d Skjønner deg godt. Her sliter jeg også med en haug med digre, innrammede (dyre!) barnebilder av diverse barn av slekt og venner. Samt et par-og-trygve hjemmelagde telysholdere, med englevinger og glitter. Og (hehe) ordtak/skriftbilder som jeg har fått til jul de siste 3-4 årene ..... Liker ikke. Anonymous poster hash: bb095...9d0
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Dette minner meg om moren min. Jeg har to tanter (på farsiden) som ofte gir husting i gave, husting som moren min ikke liker. Type store bilder, lyskilder og grelle pyntegjenstander. I fjor fikk moren min en stygg taklampe fra en av tantene mine, hun hang den ikke opp, men denne tanten min spurte alltid når hun kom på besøk, hvorfor moren min ikke hadde hengt opp lampen og om hun syns den var så fæl, den passet jo perfekt over spisebordet. Så snill mor som jeg har, hang hun opp lampen... En lampe som hun ikke liker, og ofte sier hun til meg at folk absolutt ikke burde kjøpe slike ting i gave, at slike ting skal en kjøpe selv. Anonymous poster hash: 98436...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Skjønner deg godt. Her sliter jeg også med en haug med digre, innrammede (dyre!) barnebilder av diverse barn av slekt og venner. Samt et par-og-trygve hjemmelagde telysholdere, med englevinger og glitter. Og (hehe) ordtak/skriftbilder som jeg har fått til jul de siste 3-4 årene ..... Liker ikke. Anonymous poster hash: bb095...9d0 Har ikke telling på hvor mange grelle telysholdere med glitter og "diamant"-perler moren og faren min har gått i jule- og bursdagsgave. Grøss! Hvorfor ikke heller kjøpe en konfekteske eller en flaske med vin? Anonymous poster hash: 98436...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Dette minner meg om moren min. Jeg har to tanter (på farsiden) som ofte gir husting i gave, husting som moren min ikke liker. Type store bilder, lyskilder og grelle pyntegjenstander. I fjor fikk moren min en stygg taklampe fra en av tantene mine, hun hang den ikke opp, men denne tanten min spurte alltid når hun kom på besøk, hvorfor moren min ikke hadde hengt opp lampen og om hun syns den var så fæl, den passet jo perfekt over spisebordet. Så snill mor som jeg har, hang hun opp lampen... En lampe som hun ikke liker, og ofte sier hun til meg at folk absolutt ikke burde kjøpe slike ting i gave, at slike ting skal en kjøpe selv. Anonymous poster hash: 98436...3fc Stakkars moren din!! Hun er altfor snill, og tanten din altfor selvopptatt, ego og dominerende. Moren din har helt rett - man kjøper ikke store ting som lamper, store bilder, store pyntegjenstander, stoler, bord eller sånne ting til folk UTEN å vite at det er 100% det de ønsker seg. Og det som er enda verre med din historie - at tanten din maser om å få se det hun har kjøpt bli hengt opp - tar hun ikke et hint? Tragisk. Si til moren din at hun kan ta ned lampen tvert! Anonymous poster hash: 661a1...92d 2
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Jeg er ganske kresen i interiøret, og har minimalistisk hvit stil med minst mulig ting og tang. Jeg er veldig åpen til alle om hva jeg liker og ikke, og viser ofte folk hva jeg ønsker meg i tilfelle de vil kjøpe ting til meg (ikke dyre ting). Jeg vet godt hva jeg liker og ikke. Og jeg setter ikke frem ting bare for å glede andre. Likevel har enkelte folk, særlig svigerfamilien min, en tendens til å kjøpe det stikk motsatte fra hva jeg liker. Et eksempel er ting som engler, nisser, alver, påskepynt osv. De kjøper sånne ting som jeg hater- gang på gang. Selv om de er ofte hjemme hos meg og vi snakker mye om interiør. Jeg har hintet flere ganger og sier tydelig ifra om de spør om jeg vil ha en nisse til jul. Vi har helt ulik stil, såklart, men jeg kjøper ikke ting som bare JEG liker til dem. Jeg spør dem heller hva de ønsker seg, eller kjøper gavekort. Eller unngår husting i hele tatt. Fra min svoger og hans familie får vi ofte STORE bilder av deres små barn - sånne bilder som dekker hele veggen. Dette er det helt uaktuelt å henge opp i vårt hus. De eneste bildene jeg har, er enten svart/hvite kort med ordtak, eller minimalistiske skrift - bilder. Hva gjør man? Tar imot, sier takk, og legger gaven på mørkloftet? Begynner å bli noen ting der oppe desverre....noen som har tips? Anonymous poster hash: 661a1...92d Hva liker han du er gift med? 11
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Stakkars moren din!! Hun er altfor snill, og tanten din altfor selvopptatt, ego og dominerende. Moren din har helt rett - man kjøper ikke store ting som lamper, store bilder, store pyntegjenstander, stoler, bord eller sånne ting til folk UTEN å vite at det er 100% det de ønsker seg. Og det som er enda verre med din historie - at tanten din maser om å få se det hun har kjøpt bli hengt opp - tar hun ikke et hint? Tragisk. Si til moren din at hun kan ta ned lampen tvert! Anonymous poster hash: 661a1...92d Tanten min nevnte et par ganger at gaven kostet mye, noe jeg tviler på, det ser jo ut som en lampe kjøpt fra Nille, men akkurat det spiller vel ingen rolle, men grell, det er den. Hun (tanten min) ble fornøyd da lampen ble hengt opp, veldig tilfreds hver gang hun ser den, som om hun gjorde den gode gjerningen da hun kjøpte den Jeg har sagt til moren min at hun burde ta den ned, men da sier hun bare at tanten min blir skuffet og kommer til å spørre hvorfor hun har tatt den ned. Jeg har tenkt å gi moren min en lampe, en taklampe jeg vet at hun liker, i bursdagsgave, da er det jo en god grunn til å ta ned lampen. Anonymous poster hash: 98436...3fc 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Årrh. Skjønner deg veldig godt. Til jul fikk jeg et diigert lerret med bilde av min kusines baby. Skjønn jente, men jeg henger ikke opp et 60x60 bilde av en annens barn. Når jeg tenker meg om, så hadde jeg nok ikke hengt opp et så stort bilde av mitt eget barn heller.Anonymous poster hash: 7f4a7...eee 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Hva liker han du er gift med? Hva liker han du er gift med? Han har samme stil - svart/hvitt er nøytralt og såklart lekkert. Jeg styrer inne, seff, men han sier ifra om noe han ikke liker og det respekterer jeg. Dette er et innlegg om hva JEG liker, så get with it. Anonymous poster hash: 661a1...92d 2
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Han har samme stil - svart/hvitt er nøytralt og såklart lekkert. Jeg styrer inne, seff, men han sier ifra om noe han ikke liker og det respekterer jeg. Dette er et innlegg om hva JEG liker, så get with it. Anonymous poster hash: 661a1...92d Unnskyld at jeg tok så fullstendig feil og trodde dere var to menensker som bodde og bestemte sammen. Jeg ser jo at jeg tok fullstendig feil. Presenter det siste avsnittet ditt til hans familie og fortell dem hva du synes om de elendige gavene de våger å gi deg. - så skal du se problemet fort opphører. 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Få deg en hytte. Da kan du dumpe tingene du ikke vil ha hjemme der, eller i det minste si at de er hengt opp der. Jeg tuller selvsagt...nesten. Foreldrene mine har fortalt et par familiemedlemmer at den utskårede klokken i 1800-talls stil kanskje passer bedre på hytta enn i deres stue. Og at den selvsagt henger der, ikke tas opp hver gang de kommer innom... Dersom man stadig vekk får grusomme ting synes jeg etterhvert det er greit å demonstrere det ved å faktisk ikke bruke det. Anonymous poster hash: 68afc...9c5
Odin-Den-Enøyde Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 Eller hva med å bare si som sant er når du får det du ikke liker, at du faktisk ikke liker det? Lov å være ærlig uten at det betyr at du er ufin/uhøflig. Folk er forskjellige og liker forskjellige ting, slik er det bare.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Frekt å gi sånne gaver. Hva forventer foreldrene egentlig? At du skal henge opp bilder av deres barn i ditt hjem? Her hjemme går det i minst mulig interiør, men det hindrer ikke folk i å komme med grelle interiørgjenstander. Jeg har sett meg lei på det, at når jeg ser de er på vei til oss med ett eller annet så kommer den ikke inn i huset. jeg er ikke fan i å eie for mange ting, men det er noen som ikke respekterer det.Anonymous poster hash: b893b...15b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #16 Skrevet 13. januar 2015 Det er helt grusomt når folk gir deg ting du absolutt ikke kan fordra. Jeg hater alt av grønne planter i hus, men svigerforeldrene mine har kommet med hele to palmer de mener hadde vært fint. Veldig hyggelig at de tenker på oss, men hva skal jeg med de og hvor skal jeg ha dem! De kostet jo litt penger også, så kan ikke si jeg ikke vil ha de. Anonymous poster hash: c691a...5dc
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #17 Skrevet 13. januar 2015 Det er helt grusomt når folk gir deg ting du absolutt ikke kan fordra. Jeg hater alt av grønne planter i hus, men svigerforeldrene mine har kommet med hele to palmer de mener hadde vært fint. Veldig hyggelig at de tenker på oss, men hva skal jeg med de og hvor skal jeg ha dem! De kostet jo litt penger også, så kan ikke si jeg ikke vil ha de. Anonymous poster hash: c691a...5dc Si det som det er, eller kaste dem. Alternative er at du selv gir dem ting du vet de syns er grusomt Anonymous poster hash: b893b...15b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #18 Skrevet 13. januar 2015 Hva er det med enkelte foreldre som trur at alle og en hver ønsker å ha ungene deres på veggen? Hadde aldri hengt opp det selv. Ellers ville jeg ha bare gitt vekk ting som overhode ikke passer inn. Ikke vare tekkes andre. Anonymous poster hash: aec95...67e 1
melatonin Skrevet 13. januar 2015 #19 Skrevet 13. januar 2015 Hvorfor gidder folk å gi store bilder av deres barn til andre enn besteforeldre? Svigerfar spør oss alltid om vi ikke skal ha bilde av min svigerinnes barn på veggen.. Det er ikke vårt barn! Mine svigerforeldre liker også kunst med skrikende farger, jeg liker duse farger som ikke er veldig blikkfang. Før bryllupet skal jeg si at vi ikke ønsker oss kunst! Det er det siste jeg ønsker meg, med mindre jeg perker ut et spesielt bilde. jeg er ikke utaknemlig, men enig med ts, man setter ikke frem ting bare for å glede andre. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #20 Skrevet 13. januar 2015 Si det som det er, eller kaste dem. Alternative er at du selv gir dem ting du vet de syns er grusomt Anonymous poster hash: b893b...15b Gi dem heller bort. Mange, inkludert meg selv, som har lyst på store grønne planter Anonymous poster hash: fa97f...386 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå